Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2015-10-05 12:54:23 följande:

Jag är livrädd. Kub gick ju inte så bra. Och nu i veckan har vi fått ett tragiskt dödsfall i vår närhet som förlamar mig. Det känns som en höst när inget går mig väl.

Minns nu att ni gjorde nipt, ja! Det bådar gott inför RUL; att det gick bra då!

Beklagar verkligen. :( Hoppas innerligt att allt går bra, du är värd lite medvind nu efter allt du går igenom!
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-10-05 20:56:37 följande:

Vi ska göra vårt RUL om två veckor och då är jag i 18+4 (enligt KUB-dateringen). 19+3 borde vara helt ok om jag förstått rätt.

Känner också mig klart orolig i dessa spökveckor, är inget roligt alls. Flera ganger slås jag av tanken "tänk om jag bara är tjock??!!??". Tycker mig dock ibland känna några konstiga små rörelser och hoppas att det är bebisen... Är nog mer hoppfull nu än för några veckor sen, men har fortfarande ett fett tvivel. Och den där konstiga känslan av att jag nästan skäms över att berätta för folk, mycket märkligt...

Eller hur, man nästan skäms över att vara gravid - vad är detta?! Vi har ju stabila, ordnade liv - vi borde vara stolta! Vi bestämmer det nu tycker jag!
  • Smilla80

Grattis till er som haft lyckade RUL! :)

Bonebag vilken rolig craving, pepparkakor! det sägs ju att man blir snäll av dem så ni lär få ett snällt barn! :)

Själv är jag lite extra sugen på satsumas! :) men 1 om dagen räcker så inget frosseri direkt, så vet inte om det räknas som en craving!

• Smilla80
    Elenic skrev 2015-10-09 10:16:24 följande:

Jag är lite influensavaccintveksam (gäller alltid med influensavaccinen) men om min BM tycker att jag ska ta det så gör jag det tänkte jag..

Resonerar lite som du, om BM nämner något om det och råder mig till att vaccinera mig så gör jag väl det. Men träffade henne för inskrivning 9 sept fick ingen ny tid förrän i december, blir inte det för sent för vaccinet, någon som vet?
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-09 12:52:30 följande:

Du kan vaccinera dig när du vill, men ju förr desto bättre i Sthlm börjar vaccineringen om ett par veckor; jag kommer hänga på låset.

Men när brukar influensan gå?
  • Smilla80
    aztec skrev 2015-10-09 17:53:09 följande:

19+0 idag och ultraljud! Är jättenöjd, var inga problem, allt såg "normalt" ut :) och det blev en liten lillebror! Mannen blev nog extra glad. Jag har mest gått på moln idag! Vill börja ta tag i saker nu, köpa och fixa, gå igenom storasysters grejer osv. 21v kvar! :D har kvar samma bf 3mars som från kub, de mäter inte ens det idag.

Vad härligt att allt såg bra ut! Och vilken gullig liten halloweenbild ni fick!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-09 16:05:29 följande:

Det börjar under sen höst och kulminerar i januari/februari.

Ok, tack!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-10 22:24:47 följande:

Dagens nojighet:

Jag har mycket sammandragningar och i morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående. Panik! Väntade bara på vattenavgång och sent missfall. Hoppas på att det bara var urinvägsinfektion. Jag åkte till husläkarjouren och fick träffa min husläkare fast det var i en annan stadsdel. Jag hade inga symtom på urinvägsinfektion, men liksom lite öm i urogenitalierna, så hon tog en odling på urinen. Väl hemma gick jag i rask följd på toaletten tre gånger, nr 2 så att säga, och sedan försvann alla symtom. Oops!

Så dagens lärdom; gå på toa innan du åker till doktorn... Skämskeps på.

Oj, vilket äventyr du var utför! Slutade gott då iaf!
  • Smilla80

Igår kände jag att det liksom "strålade" i livmodern under dagen, ngn som vet vad det kan ha varit? Det var inte vanlig växtvärk, man blir lite orolig.

När är det lagom att köpa/beställa vagn? Någon som gjort det än? Börjar bli sugen på att börja inhandla lite till bebisen... :)

Svar på tråden Marsbebis 2016