Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Hoppas du får något slags besked imorgon, Elenic! Jag tycker det låter riktigt obehagligt med så mkt vattensamlande, så förstår att du är fundersam.

Rygg- o magvärk är ju goda tecken annars! Håller en tumme för dig!

Är lite på gång här i alla fall, förvärkar eller värkar (har ingen aning om skillnaden) lite oregelbundet. Tror inte det blir bäbis idag, men min kropp verkar ju åtminstone överväga det hela nu

• Reflexen

Ja, vi är på sjukhuset. I min famn vilar en mycket söt och perfekt liten flicka! hon föddes ikväll och vi väntar nu på plats på BB. Det blev snitt då hon var stressad i magen och hjärtljuden gick ner. Nu mår hon dock bra. Jag med, är så lycklig.

• Reflexen

Grattis Sandra! Härligt med en snabb och bra förlossning!

Vi hade också flera studenter, de var bra allihop! Våra gick med sina handledare, så vi hade ingen "egen" dock.

• Reflexen

Tack för gratulationerna!

Har fått sova lite och ska nu vakta på sköterskorna så jag får bra smärtlindring!

Är så glad över att vi hade bra personal som tog ett snabbt beslut när hennes hjärtfrekvens gick ner. Vi var inne redan ett dygn innan, men det gick lite långsamt. Så jag fick värksrimulerande dropp. Då tog det fart ordentligt och både hon och jag ogillade värkarna. Hjärtfrekvensen gick ner från 130 till 60 flera gånger och så hade hon för högt laktatvärde (7,0/7,2). Då blidde det snitt!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-03-30 10:17:08 följande:

Varmt grattis reflexen, så undebara nyheter! Känns hon som en Vega, Tyra eller Astrid? Fast det ska du inte tänka på nu förstås, utan bara på din och dotterns välmående och kurera dig ordentligt. Mår du bra efter snittet?

Tack!

Jag mår helt ok. Bättre än vid förra snittet. Mådde illa igår både innan och efter snittet, kunde inte äta på hela dagen. Fick nån bra antiillamående-medicin vid 23-tiden, så fick i mig en skorpa vid midnatt och idag kan jag äta som vanligt. Skönt.

Varit noga med att be om ordentligt med smärtstillande så jag aldrig ska komma dit att det gör ont på rikt
  • Reflexen

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3 - födde en dotter 9/3 (?)

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3 - födde en son 14/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3, Siri

Santine - födde dotter 12/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3 - födde en dotter 16/3, Idun

Nelliemeja: 17/3, dotter född 22/3

Smilla80: 19/3 - födde en dotter 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Sanna1975: födde en dotter 24/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3 - födde en dotter 29/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3, Ture

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3 - födde en dotter 28/3

Frida Li: 29/3 - födde en dotter 27/3, Moa

• Reflexen

Grattis till sonen, Elenic!! Hoppas att du får sova mer än jag inatt! Det är någon som håller mig vaken här... Ska nog skaffa en napp imorgon

Är sjukt impad av er som fött utan mer än lustgas!! Fy vad ont det gjorde innan de satte den välsignade Eda:n! Och typ fyra värkar senare så tog de beslut om snitt. Snacka om ogjort arbete

• Reflexen

Håller tummarna för att det drar igång snart nu, Madski och AKF!!

April är också en fin månad att födas i!

• Reflexen

Stackars dig, Madski! Förstår att du känner dig instabil nu! bra att du ser till att slippa skjutsa o utsättas för alla "har den inte kommit ännu?"

Klart du kan ringa förlossningen och fråga. Men det är kanske osäkert om de kan göra så mycket. Hoppas de kan göra något i alla fall!

Svar på tråden Marsbebis 2016