Carabellis kusp skrev 2016-03-22 11:15:47 följande:
Fast jag tror huvudmåttet är avgörande för hur man upplever krystandet. Och kanske även om barnet ligger tokigt som min dotter gjorde; vidöppen hjässbjudning ger lite "större" huvud eftersom det inte roterar på smalaste sätt så att säga. Så 4 kg behöver nog inte vara ett problem! Hur stor var första barnet?
Man ska bo lite mer lantligt med barn. Det känns inte bra att gå med barnvagnen på hårt trafikerade innerstadsgator men så fort min man pluggat klart så drar vi
Ah, så var det, ja! Din lilla hade en liten annorlunda idé om hur man skulle ligga.
min första vägde 3560g tror jag, så precis på mittenlinjen.
Jag gillar ju att bo på landet, både för vuxna och barn finns mycket fördelar med det. Sen finns det mycket positivt med att bo i stan också! Kulturutbudet, närhet till vänner, skolor att välja på, kollektivtrafik som funkar, nära till aktiviteter mm. Vi på landet blir ju lite enstöringar ibland, har ett mycket begränsat utbud av fritidsaktiviteter och våra barn kan inte hantera trafik
men vi kan ha våra djur, ha dörren öppen mot trädgården, hämta en gran på egen mark, gå långa promenader utan att träffa på mycket bilar eller folk!
För- och nackdelar med allt!