Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Så härligt det låter med era små! Jag har tittat på kläderna i stl. 50-56, men kan inte för mitt liv komma ihåg att dottern någonsin varit så liten. Kommer nog bli en "chock" att upptäcka litenheten igen :)

Jag har ju fördelen med att dottern går i skolan och åker buss, så kommer inte behöva krångla med hämtning o lämning på olika avdelningar och tider. Grymt tacksam för det!

• Reflexen

Mia: så skönt att du fick sova lite inatt. Kan du vila/sova nåt dagtid också?

Ahh, vet inte om jag är så intresserad av den där hinnsvepningen ändå!

• Reflexen

Skönt med piggare dag, Madski! Hoppas naprapaten fixar din skuldra nu!

Jag har piffat i ordning mig själv med en dusch och rena kläder! Storslaget!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-22 11:04:29 följande:

Man glömmer verkligen litenheten! Jag var säker på att min bebis var tillväxthämmad och vägde max 2,5 kg, men där hade jag ju minst sagt fel; helt normal 3,3 kg bebis, hehe.

Låter härligt med skolbuss, påminner mig om min uppväxt på landet.

Skönt med 3,3 kg, känns helt lagom. Mig varnade bm för en något större bäbis, cirka 4 kg. Får väl se vad det blir ;)

Jag, skolbussen är fantastisk ! Världens snällaste chaufför och hämtning/lämning 20 m från ytterdörren!
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-22 11:15:47 följande:

Fast jag tror huvudmåttet är avgörande för hur man upplever krystandet. Och kanske även om barnet ligger tokigt som min dotter gjorde; vidöppen hjässbjudning ger lite "större" huvud eftersom det inte roterar på smalaste sätt så att säga. Så 4 kg behöver nog inte vara ett problem! Hur stor var första barnet?

Man ska bo lite mer lantligt med barn. Det känns inte bra att gå med barnvagnen på hårt trafikerade innerstadsgator men så fort min man pluggat klart så drar vi

Ah, så var det, ja! Din lilla hade en liten annorlunda idé om hur man skulle ligga. min första vägde 3560g tror jag, så precis på mittenlinjen.

Jag gillar ju att bo på landet, både för vuxna och barn finns mycket fördelar med det. Sen finns det mycket positivt med att bo i stan också! Kulturutbudet, närhet till vänner, skolor att välja på, kollektivtrafik som funkar, nära till aktiviteter mm. Vi på landet blir ju lite enstöringar ibland, har ett mycket begränsat utbud av fritidsaktiviteter och våra barn kan inte hantera trafik men vi kan ha våra djur, ha dörren öppen mot trädgården, hämta en gran på egen mark, gå långa promenader utan att träffa på mycket bilar eller folk!

För- och nackdelar med allt!
  • Reflexen

Det verkar vara spännande dagar för flera av oss nu! Hoppas våra små vill komma ut på någon bra dag i förhållande till påsken och ev lov för större syskon!

Om jag får önska så är det helt ok med bäbis imorgon, då hinner jag förmodligen hem och fira påsk sist var jag kvar länge, fem dygn, på BB, men tror/hoppas på kortare tid nu.

• Reflexen

Skönt att naprapaten gjorde nytta, Madski!

Har också hört det om champagne, men vet inte hur mycket man vågar tro på sånt.. Kanske vore mer benägen att tro på det om jag faktiskt gillade champagne

• Reflexen

Frida: du låter som jag när jag inte tagit mina antihistaminer. Jag tar såna varje dag (även ogravid) pga att det annars kliar och jag blir överkänslig i huden. Kan tex inte öppna en PET-flaska utan att det känns som om huden går sönder.

Hoppas det släpper under dagen!

Svar på tråden Marsbebis 2016