Marsbebis 2016
Ja, du är ju betydligt närmare, Mia! Jag håller tummarna för att det åtminstone närmar sig
Ja, du är ju betydligt närmare, Mia! Jag håller tummarna för att det åtminstone närmar sig
Åh, stort, stort grattis, Carabellis! Jag hade det på känn, tänkte att du nog var på gång igår kväll!
Hoppas ni mår bra!
Uff, det låter tufft just nu, Aztec! Hoppas personalen kommer in i jobbet snabbt o att din man får tillbaka normala tider fort.
Skönt att lillen är en enkel bäbis i all kaos! Hoppas det fortsätter så
Skönt att det gått bra, Carabellis! Har ni blivit undersökta ännu?
Kommer knappt ihåg hur/när man blev undersökt på BB. Vet bara att jag var nära att svimma när de jagade upp mig till barnläkaren morgonen efter snittet. Det är bra att de vill få upp en så fort som möjligt, men i mitt fall var de lite väl tuffa! Fick åka rullstol tillbaka
Vi ska träffa barnläkaren imorgon, så ännu inte.
Här får man gå ner till matsalen och äta, så lite promenader blir det. Ska åka kommunalt hem imorgon, så då blir det verkligen till att röra på sig. Låter brutalt att tvingas gå efter snitt dock! Hoppas du kommer vara piggare efter kommande förlossning.
Skönt att allt är i ordning nu, Madski! Hittade ni nåt trevligt hus idag? Hör ni också till de som bor i Stockholm eller bor ni på nån ort med mindre hysterisk husmarknad?
Kommer inte ihåg hur dottern var sista dygnet innan fl. Hade dock förvärkar/värkar i ca 18 timmar innan jag åkte in, så kände av dem iaf
Nu är det snart ny vecka och därmed lite närmare för oss alla !! Hoppas så på snabba ryck mot förlossning för alla er som har så ont på olika sätt! Jag tycker ju liksom synd om mig själv när mitt ben/mina fogar gör ont, men jämfört med många av er andra är jag pigg som en mört o har inte mkt att klaga på! Heja heja alla magar nu!!
Lycka till med "du vill väl inte att jag ska föda på visningen"-försöket idag, Madski!
Det är jobbigt att leta hus i Sthlm har jag förstått. Här på landet i Småland är ju inte trycket lika hårt
Jag har nu gjort en ny inventering av BB-väskan o kommit fram till att jag "måste" ha en ny necessär. Så får nog bli en liten tripp in till stan idag får sällskap av min mamma, är skönt att kunna få slippa köra bilen när magen har egna idéer om hur man ska sitta.
Ska till Apoteket också. Funderar på vilka bindor som är allra störst/tar mest... Har ni några tips?
Ang att jobba m bäbis: jag jobbade 20% (lärare) från att dottern var två månader. Tror jag gick upp på 40% när hon var ca 7 månader/ hade slutat helamma.
Det funkade bra. Jag jobbade en sextimmarsdag och spred ut resterande tid på andra dagar. Hade mindre än 10 min till jobbet. Mannen var hemma med henne och kom till skolan på lunchen så hon kunde amma. Den här gången kommer jag vara hemma på heltid så länge jag helammar åtminstone. Har annat jobb och längre resväg nu.
Förtydligande av mig själv: lunchamningen var bara de första månaderna, den skippade vi när hon började äta vanlig mat.