Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Fina namnförslag ni skrivit. Gillar de nordiska, men det behöver absolut inte vara strikta asagudsnamn. Frej är riktigt fint, men Loke och Oden blir lite för mkt för mig. Signe är ett favvonamn här, men tex Gudrun är en gammal skolfröken för mig

Får se vem som tittar ut, om jag ska tippa utifrån vad jag gillar så tror jag det kan bli en Tyra eller en Edvin.

• Reflexen

Hej Annie!

Tråkigt när det gör så ont!! Och så den där hemska influensan på det , usch!

Jag har haft tur, bara måttlig foglossning ännu, men känner av lite mer för varje dag. Tycker detta är jobbigt, så kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara för er som haft ont så länge!

Hoppas ni snart kryar på er!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-02-27 07:47:14 följande:

Kommer ni använda andningslarm till era små? Har ett med plattor som man lägger i vagnen/sängen hemma, men det går ju inte kombinera med Babynest. Funderar på om jag ska köpa ett larm att sätta i blöjan eller inte...

Vi kommer inte ha något larm. Tror som Carabellis att det skulle skapa nån slags falsk trygghet som inte skulle vara bra för mig
  • Reflexen

Exakt fyra veckor kvar idag!

Hoppas tiden går lagom fort! Har en jobbdag kvar nu, känns härligt och väldigt behövligt. Är så trött när jag jobbat och så mycket piggare när jag inte jobbat! Att mocka fem boxar var dock lite överkurs känner jag i ryggen nu

Har ni erfarenhet av bärsjal? Jag har inte provat, men är lite sugen på att testa en. Har läst mig till att trikåsjal är bra att börja med, har ni nåt tips på bra märken?

• Reflexen

Bra sjaltips, tack snälla!!

Har sett mysaksjalarna på tradera. Hur känns tyget, vad tycker du Lisa?

Looma sino har jag inte sett, den ska jag kolla upp lite mer!

Tricot slen verkar poppis, finns många beg till salu också.

Ska också kolla upp ringsjalar och hybridsjalar, tänkte jag. Färdigknutna låter ju bekvämt.

• Reflexen

Mammave: spännande att det är ditt datum nu!! sen att de små bestämmer själva när de behagar komma ut, är ju en annan historia !

Inget som känns vara på gång?

• Reflexen

Vad otäckt med astman/kruppen, Emzaan! Hoppas det har vänt nu och att du kan få vila lite under dagen!

Jag har själv astma, lindrig sådan, så vet hur obehagligt det är när man inte får luft ordentligt!

• Reflexen

Skönt Carabellis! Man blir ju så orolig när något känns det minsta annorlunda.

Själv nojjar jag över att jag nu slutat äta trombyl (läkares order), och att det kanske kan medföra något negativt för bäbisen. Den rör sig lika ofta hittills iaf. Känna lite mindre, men det är säkert pga att det börjar blir trångt.

• Reflexen

Visst är det spännande med alla olika sätt kroppen kan göra ont på så här i slutet!? De där ilningarna, sammandragningarna, ryggvärken, huggsmärtan från fogarna...

Hoppas det drar igång snart för er som har ert bf-datum runt kröken!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-01 14:30:50 följande:

Jag hoppas mer att det startar snart för de som har ont. jag känner mig inte alls i födslotagen...! Bara 5 dagar till BF nu, men inte ens halsbränna känner jag röken av. Kanske äter för lite snask? Hehe.

Har du fått nån klarhet i bebisens läge i mage?

Näpp, ingen mer undersökning av läget gjord. Ska till bm om en vecka, då är jag i v37+3. Hon sa att det är i tid för ev vändningsförsök, hoppas hon räknar rätt. Är det till 37+6 man gör vändningsförsöken? Har så svårt att hålla ordning på de två sätten att räkna graviditetsveckor på...

Mår också förhållandevis bra, så ska inte klaga. Mina foglossningar är lindriga och jag känner bara av halsbränna ibland (nachotallrik med massor av ost var tex ingen bra kvällsmat ).

Har dock en oro i kroppen, om att det ska gå fel med bäbisen. Finns eg ingen anledning att misstänka att nåt är fel, det känns bara så. Bäbisen rör sig som vanligt. En nära vän gick bort i helgen, helt oväntat, vilket säkert påverkar mig mer än jag tror. Om oron inte släpper imorgon, så ringer jag min bm. Inte för att hon kan göra så mkt, men att lyssna på hjärtljuden räcker kanske.
Svar på tråden Marsbebis 2016