Carabellis kusp skrev 2016-03-01 14:30:50 följande:
Jag hoppas mer att det startar snart för de som har ont. jag känner mig inte alls i födslotagen...! Bara 5 dagar till BF nu, men inte ens halsbränna känner jag röken av. Kanske äter för lite snask? Hehe.
Har du fått nån klarhet i bebisens läge i mage?
Näpp, ingen mer undersökning av läget gjord. Ska till bm om en vecka, då är jag i v37+3. Hon sa att det är i tid för ev vändningsförsök, hoppas hon räknar rätt.
Är det till 37+6 man gör vändningsförsöken? Har så svårt att hålla ordning på de två sätten att räkna graviditetsveckor på...
Mår också förhållandevis bra, så ska inte klaga. Mina foglossningar är lindriga och jag känner bara av halsbränna ibland (nachotallrik med massor av ost var tex ingen bra kvällsmat
).
Har dock en oro i kroppen, om att det ska gå fel med bäbisen. Finns eg ingen anledning att misstänka att nåt är fel, det känns bara så. Bäbisen rör sig som vanligt. En nära vän gick bort i helgen, helt oväntat, vilket säkert påverkar mig mer än jag tror. Om oron inte släpper imorgon, så ringer jag min bm. Inte för att hon kan göra så mkt, men att lyssna på hjärtljuden räcker kanske.