• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-28 18:42:45 följande:

Superfint! Väldigt likt min dotter Celia. :)

Är det någon särskild bakgrund till hennes vackra namn?
  • Elenic

Dubbel bakgrund faktiskt. Först ville jag ha ett Shakespearenamn då jag ju är en teater/scenkonstnörd. Sen är vårt släktnamn på flickor på pappas sida Cecilia (vilket jag heter) men min pappas mormor kallades just Celia som smeknamn. :) Så valet blev rätt enkelt.

Carabellis kusp skrev 2016-03-28 19:18:11 följande:

Är det någon särskild bakgrund till hennes vackra namn?

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-28 21:29:36 följande:

Dubbel bakgrund faktiskt. Först ville jag ha ett Shakespearenamn då jag ju är en teater/scenkonstnörd. Sen är vårt släktnamn på flickor på pappas sida Cecilia (vilket jag heter) men min pappas mormor kallades just Celia som smeknamn. :) Så valet blev rätt enkelt.

Det var ju onekligen två goda ting som kunde kombineras! Många Shakespearenamn är ju ganska tunga, men Celia är så fint, ovanligt och ändå mycket gångbart. I like! Blir det Shakespeare för bebisen också? Eller Ibsen?
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-28 12:08:48 följande:
    Vad spännande! Det är ju så häftigt att samla hela familjen för första gången.

Känns det lite bättre nu när du fått prata igenom allt? Klokt av dig att ta tag i det jobbiga innan du åker hem, så att man inte har massa gnagande frågor.

Patienthotell är grymt! Dock måste man ha eget snacks på Danderyd. Men mycket bra frukostbuffé; katrinplommon, linfrön och a-fil. Och frukt i mängder!

Skönt att du får åka hem snart.
    Ja, känns jätte skönt att jag fick prata med bm
  • Madski

Lillebror kör disco i magen, resulterar k rejäla ilningar, trodde att det skulle börja bli ont om plats, men icke sa Nicke..

Haha, sitter och googlar/läser på familjeliv om "förlossning utan känningar innan" haha.. Men det ger mig iaf lite hopp om att förlossningen kan dra igång precis när som helst..
    Försöker njuta av magen så gott det går, men som jag/vi längtar..

• sandra84

Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi inne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!

• mammave
    sandra84 skrev 2016-03-29 03:41:27 följande:

Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi innne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!

Grattis!

Madski: jag har aldrig känt ngt före o sen har de varit ute 5,5 resp 4h efter vattenavgång
  • LisaKMB

Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi inne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!

Stort grattis!! Härligt att du upplevde det som positivt med studenten. Visst känns det lite häftigt att ha prickat bf? Det gjorde ju även min lille son. Njut av bebisen!
  • Carabellis kusp

Stort grattis! Hoppas det kändes ok trots snabbt förlopp!
  • Madski

Grattis, vad underbart! Skönt att höra att allt gått bra och kul att det bara startade utan förvarning, ger mig lite hopp om förlossningsstart ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016