• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Emzaan

Jag har inte koll på vad alla nya bebisar heter. Ni som är bra på det här med listor kanske kunde uppdatera BF listan så kan vi fylla på med namnen. Våre roligt att se.

Vår son blev en Ture, lite svårt att få alla nöjda, så det tig ett tag, men nu är han en Ture! Och till och med dottern är nöjd( hon höll länfe fast vid Adam som var hennes förslag)

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-03-30 10:17:08 följande:

Varmt grattis reflexen, så undebara nyheter! Känns hon som en Vega, Tyra eller Astrid? Fast det ska du inte tänka på nu förstås, utan bara på din och dotterns välmående och kurera dig ordentligt. Mår du bra efter snittet?

Tack!

Jag mår helt ok. Bättre än vid förra snittet. Mådde illa igår både innan och efter snittet, kunde inte äta på hela dagen. Fick nån bra antiillamående-medicin vid 23-tiden, så fick i mig en skorpa vid midnatt och idag kan jag äta som vanligt. Skönt.

Varit noga med att be om ordentligt med smärtstillande så jag aldrig ska komma dit att det gör ont på rikt
  • Reflexen

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3 - födde en dotter 9/3 (?)

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3 - födde en son 14/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3, Siri

Santine - födde dotter 12/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3 - födde en dotter 16/3, Idun

Nelliemeja: 17/3, dotter född 22/3

Smilla80: 19/3 - födde en dotter 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Sanna1975: födde en dotter 24/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3 - födde en dotter 29/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3, Ture

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3 - födde en dotter 28/3

Frida Li: 29/3 - födde en dotter 27/3, Moa

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-29 21:17:24 följande:

Tror jag med...! Hoppades att även Elenic gjorde det, tills jag förstod vad som stod på. Hur går det för dig nu? Liggamningen under kontroll?

Tack liggamningen (och övrig amning) funkar bra men på natten kommer hon tyvärr ofta inte till ro ens efter jag liggammat henne, men på dagen sover hon så gott hur och var som helst! På nätterna är det dock ett evigt snuttande! Någon som känner igen sig?!
  • Smilla80

Var det Hannis dotter som heter Ellen? Eller CatEyes el Tessies? :) Och Lisas son heter väl Ivar? Santines dotter heter Minelle om jag minns rätt. Om det ska in i BF-listan också...

• Carabellis kusp

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3 - födde en dotter 9/3 (?)

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3 - födde en son 14/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3, Ivar

Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3, Siri

Santine - födde dotter 12/3, Minelle

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3 - födde en dotter 16/3, Idun

Nelliemeja: 17/3, dotter född 22/3

Smilla80: 19/3 - födde en dotter 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Sanna1975: födde en dotter 24/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3 - födde en dotter 29/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2, Ellen

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3, Ture

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3 - födde en dotter 28/3

Frida Li: 29/3 - födde en dotter 27/3, Moa

• Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-30 11:06:35 följande:

Tack!

Jag mår helt ok. Bättre än vid förra snittet. Mådde illa igår både innan och efter snittet, kunde inte äta på hela dagen. Fick nån bra antiillamående-medicin vid 23-tiden, så fick i mig en skorpa vid midnatt och idag kan jag äta som vanligt. Skönt.

Varit noga med att be om ordentligt med smärtstillande så jag aldrig ska komma dit att det gör ont på rikt

Skönt!! Men jobbigt m illamående :-/ Ja se till att smärtlindras ordentligt, du ska inte behöva ha ont i onödan. Och glöm inte det klassiska trollmoset de serverar i matsalen!
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-30 10:13:14 följande:

Vi hade påsklov förra veckan. Det har varit viktigt för mig att storasyster fått vara med på ALLT sen vi kom hem. Hon har fått 100% uppmärksamhet, fick sova hos mormor o morfar två nätter o de gjorde massor med skoj (åkte ju in på natten o lillasyster föddes under dagen så min man var hemma sen o behövde sova ut den natten). Sen följde hon med o hämtade mig, var med på sjukhuset på PKU test, fått vara med o bada, byta blöja...ja det mesta! Första kvällen var lite svår, men nu är det bättre. O det är väl en trygghet för oss oxå att stora känner sig trygg nu med att det finns en till o att hon känner att HON vill tillbaka till förskolan o att det inte är VI som lämnar BORT henne.

Jag håller verkligen med dig! Och för oss funkar det bra ännu; bara gos och kärlek från storasyster. Hon tar ut sina känslor på mig; jag heter bajskorven numera, haha. Igår hade jag barnen själv för första gången och det funkade bra trots att Siri vägrade sova när jag skulle lägga storasyster. Jag känner mig dock väldigt otillräcklig när en maratonätande bebis hindrar mig från att hjälpa storasyster med pyssel, lekar, mellis med mera...

Det blir säkert toppen för våra stora tjejer att gå till föris nästa vecka och få leka med kompisar och ha sina vanliga rutiner.
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-30 11:06:35 följande:

Tack!

Vad härligt att du är helt ok trots långt värkarbete och stor bukkirurgi. Följ mitt exempel och läxa upp den personal som snålar med värktabletter...! Kram på dig!
Svar på tråden Marsbebis 2016