Hej alla fina mammor!
Ett stort grattis till era små <3
Har inte skrivit här på ett tag men försökt följa med på tråden. Ellen blev 5 veckor igår, hjälp vad tiden går fort. Hon växer så det knakar, 1,4 kg på 3 veckor och vägde idag på BVC 4370g. Amningen har inte kommit igång, har pumpat fram till i måndags men har hela tiden haft riktigt såriga bröstvårtor. Hon tar bröstet efter mycket gnäll (använder då amningsnapp), handmjölkar därtill och får då max ut 20ml. Annars får hon ersättning, vilket funkar bra. Hade eg velat helt lägga ned amningen men fortsätter kämpa ut de få dropparna jag har för hennes skulle (för immunsystemet). Hoppas nu på att hon fortsätter samma sovmönster som inatt då hon sov mellan 1-5.30 och 7.30-10.30.
Jag undrar det där med att vara svullen och breddas efter graviditet. Jag gick upp 10 kg, och gick sedan ned 8 av dem första veckan. Sedan tog det stopp. Men väger ändå bara 2 kg mer än innan. Dock får jag knappt på mej några kläder. Byxor går inte att knäppa och jackor och klänningar är för tajta över bröstet och då är mina tuttar exakt lika stora som innan. Även mina ringar sitter tajt och de fick jag enkelt på mej 1 vecka innan förlossning :(
Oj det här blev långt, sorry.
Ellen är iaf den mest fantastiska tjejen och jag njuter fullt ut av att få vara hennes mamma :)