• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja
    Frida Li skrev 2016-03-27 13:58:21 följande:

11.45 kom Moa till världen! Det blev väldigt tufft, snack om både snitt o sugklocka men i sista sekund tryckte jag på o kämpade. Vi kom in kl 02 i natt. Kl 06, var jag öppen 10 cm så det tog tid. Stor bebis! 4 kg, 51 cm.

Väldigt lättad men oxå väldigt trött.

Stort Grattis till eran Mia å hoppas nu Du kan få vila dig nu efteråt
  • Reflexen

Inga känningar här heller, Madski! Hade tänkt ta en tur till köpcentrat vi också, men vi blev kvar hemma. Skönt det också!

Jag har mockat i stallet o sovit på soffan - prima söndagsaktiviteter!

Vi är väl inte så många kvar nu? Inte så mycket månad kvar heller i o för sig!

• Madski
    Frida Li skrev 2016-03-27 13:58:21 följande:

11.45 kom Moa till världen! Det blev väldigt tufft, snack om både snitt o sugklocka men i sista sekund tryckte jag på o kämpade. Vi kom in kl 02 i natt. Kl 06, var jag öppen 10 cm så det tog tid. Stor bebis! 4 kg, 51 cm.
    Väldigt lättad men oxå väldigt trött.

Vad härligt att hon äntligen kommit, grattis! Usch, låter som en kl nog förlossning, men skönt att allt gick bra till slut! Passa på att vila upp er nu innan hemgång!
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-27 13:18:03 följande:
    Förstår att ni längtar! Så segt när man är på övertid. När föddes din flicka nu igen? Efter BF?

Siri känns bra. Det är min mans förslag och min mamma sa också det. Alva passar bra också, men det blir trista initialer som man kan bli retad för, vilket jag blev. Man kan ju iofs bli retad för alla namn...

Har ni några förslag till lillebror? Nästan allt passar ju med Alva. Inte Alvar kanske
    Hon föddes på bf+10 (startade på +9) så tyvärr är jag inställd på ca en vecka till, suck.

Haha, nej Alvar blir det inte :)
    Jag vill Nils, sambon Douglas och dottern Theodor/Theo så ingen röd tråd överhuvudtaget :) men, men det löser sig alltid. Han får bli kallad lillebror till att börja med..
  • Madski
    Reflexen skrev 2016-03-27 16:56:49 följande:

Inga känningar här heller, Madski! Hade tänkt ta en tur till köpcentrat vi också, men vi blev kvar hemma. Skönt det också!

Jag har mockat i stallet o sovit på soffan - prima söndagsaktiviteter!

Vi är väl inte så många kvar nu? Inte så mycket månad kvar heller i o för sig!

Nej, bara några få av oss kvar nu, Orkar (som vanligt) inte leta upp bf listan.. ;)

Ja, skönt med en hemmadag också! Nu är vi hemma hos ett par vänner, jag har intagit soffläge, barnen leker och de andra vuxna hänger i köket och planerar de kommande fotbollsträningarna, haha.
    Bara inhandling av middag kvar (känns som att det lutar åt taket away) och sen ska bara ta det lugnt hemma och kanske måla tånaglarna!? Hehe.. Värt att testa :)
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-27 16:27:46 följande:

Carabellis: Siri är ju helt klart världens finaste namn (jag är lite partisk eftersom jag har en Siri här hemma). För mig är det inte alls förknippat med iphone, har bara träffat på en enda människa som faktiskt använder Siri i telefonen och han var tysk!

Hoppas du har rätt! Dock stod jag i köket och pratade och plötsligt säger min mans telefon "ursäkta, jag förstår inte vad du säger" så jag hade uppenbarligen sagt Siri tillräckligt högt för att väcka den.

Är ni helt klara med namn till bebisen? Minns jag rätt att du pratade om Isak?
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-27 17:07:29 följande:

Hon föddes på bf+10 (startade på +9) så tyvärr är jag inställd på ca en vecka till, suck.

Haha, nej Alvar blir det inte :)

Jag vill Nils, sambon Douglas och dottern Theodor/Theo så ingen röd tråd överhuvudtaget :) men, men det löser sig alltid. Han får bli kallad lillebror till att börja med..

Det är väl bäst att ställa in sig på det så att man inte blir allt för rastlös. Dock säger ju statistiken att man föder barn nr 2 i snitt 5 dagar tidigare än barn nr 1. Jag födde en hel vecka tidigare med barn nr 2...!

Alla era förslag är fina namn som passar bra med Alva. Tycker kanske att Nils och Theodor är mer samma stil. För mig är Douglas anglosaxiskt, medan Alva känns väldigt svenskt, även om det fungerar bra på engelska.

Min man sa en bra sak om namn; att den som burit och fött barnet har en tyngre röst vid namnval, men han har veto. Nu blev det ju iofs hans förstahandsval...
  • Smilla80

Nä men åh, stort grattis FridaLi till lilla Moa! Vad härligt! Låter som en kämpig fl men så skönt att det är över och att du nu får njuta av belöningen o slippa klådan!

• Elenic

Skönt att det blev bra!

Känner också som du, vi passar på att göra mysiga saker på fyra, härligt! +7 idag dock så lite less börjar man bli...

Köpa skor skulle jag dock inte kunna göra då jag senaste två dagarna har svullnat nåt enormt - alla skor klämmer massor!

Känningar? Jo, onda förvärkar, mer slempropp, ryggont/mensvärk - men inget mer än så... Trist!

Madski skrev 2016-03-27 12:20:03 följande:

Överlevde gårdagens påskfirande med min sida av släkten, var faktiskt riktigt trevligt. Nu känner både jag, dottern och sambon att lillebror gärna får komma, allt är klart och vi längtar, bf+3 nu.

Ska ta en sväng till ett köpcentrum idag och äta lunch och köpa nya sneakers åt dottern och kanske även till mig om jag orkar!? Försöker se till så att vi tre gör saker tillsammans nu på slutet för sen blir vi nog lite uppdelade den närmsta tiden iaf.

Carabellis, Siri är verkligen ett jätte fint namn! Bra val, även om jag röstade på Alva ;) hehe

Vi har fortfarande ingen aning om vilket namn det blir på lillebror här. Vi jag lagg ner diskussionen så länge och tar det när han väl behagar att komma :)

Ni andra som fortfarande väntar och är gravida, några känningar!?

Svar på tråden Marsbebis 2016