Marsbebis 2016
Så, NIPT-testet gjort. Allt såg bra ut på ul, v 10+5 enl mätningen. Svaret kmr nog i mitten av nästa vecka trodde han....
Så, NIPT-testet gjort. Allt såg bra ut på ul, v 10+5 enl mätningen. Svaret kmr nog i mitten av nästa vecka trodde han....
Idag berättade jag för min chef att jag är gravid igen och jag fick världens bamsekram. Han sa att han hoppats så för vår skull att det skulle funka snart igen, efter vårt missfall i December. Jag vet att det är tidigt, men jag ville att han skulle veta om det går fel igen. Förra gången, när jag smsade honom från gynakuten och fick be honom att avboka ett möte som jag skulle ha några timmar senare, var han en klippa. Han messade mig några timmar senare att han informerat mitt team om att jag skulle vara borta tills efter nyår (det här var 18:e December, och jag skulle egentligen jobbat till och med 23:e), att han haft möten med alla i teamet och fått en lägesrapport och att han skulle supporta i allt som det behövdes hjälp med fram tills jag var tillbaka och att jag skulle kontakta vår företagshälsovård om jag ville ha kontakt med någon att prata med. Tänk om alla kunde få ha en så bra chef, han är verkligen fantastisk. Känns så skönt att alla på ens arbetsplats bara blir superlyckliga varje gång någon meddelar att de väntar barn.
Hej, hoppas okej att hoppa in här? Rätt in i första bästa passande tråd, driven av pratsjuka ? har en dotter född februari -13 och är nu gravid i v 7+ nånting, BF i slutet av mars. Hur mår ni? Illamåendet här är inte av denna värld, den här gången, kan inte minnas att jag mådde såhär dåligt en sekund förra graviditeten ? eller har jag förträngt det..? ;)
Hej, hoppas okej att hoppa in här? Rätt in i första bästa passande tråd, driven av pratsjuka ? har en dotter född februari -13 och är nu gravid i v 7+ nånting, BF i slutet av mars. Hur mår ni? Illamåendet här är inte av denna värld, den här gången, kan inte minnas att jag mådde såhär dåligt en sekund förra graviditeten ? eller har jag förträngt det..? ;)
Elenic: Vad skönt att din chef reagera så positivt. Jag funderar också på att berätta för min chef. Går omkring som ett trött kolli på jobbet och mår konstant illa. Kan vara skönt att förklara varför man inte är sitt vanliga jag.
Hade även jag inskrivning idag. Bokade tid för tidigt ul den 7 september. Längtar!
Hej alla marsmammor!
Och grattis till er som fått positive besked vid VUL, härligt!
Och lycka till ni som ska på VUL i veckan, jag håller tummarna för er. Själv har jag en vecka kvar till mitt VUL och börjar oroa mig... Känner mig ju sjukt gravid symptommässigt, men har liksom inte connectat i huvudet att jag kanske faktiskt ÄR gravid. Hoppas på ett bra VUL så att jag kan börja våga tro på det här.. För ärligt talat, jag är inte säker på att jag fixar en till graviditet.
Sista veckan har jag mått så sjukt dåligt. Mått illa, varit så trött, känt mig ledsen. Orkar inte träna som vanligt och har börjat känna mig så tjock och ful och bläig. Inte roligt alls!
Idag började också allvaret med skolstart för stora barnen samtidigt som maken ska fasta ett dygn (ska göra en undersökning som kräver det), varför jag inte kan få så mycket support av honom. Känner att jag inte riktigt orkar med vardagsstressen.. Men nu är det bara att bita ihop, orka ytterligare en vecka och förhoppningsvis få ett superfint resultat på VUL om en vecka.
Kramar till er alla!
Iiiihhh har nu fått tid till inskrivning på MVC - är så glad men känns så overkligt samtidigt, kan knappt fatta att jag börjar om igen! så förstår verkligen känslan Elenic av att inte "connecta" riktigt i huvudet. Det går inte in!! Hoppas VUL och MVC-besök kan hjälpa oss att landa i det här :) hur stora är dina barn nu igen?
Har inte mått illa i mina andra graviditeter å inte i denna heller men i torsdags började ja må så illa å har gjort det i hela helgen å även idag. Går in i v10 imorgon brukar det komma så sent. En ny erfarenhet för mig hade faktiskt klarat mig utan den hihi. Små äter knäckebröd. Men i går hade jag inte lust med något mådde skit.