Marsbebis 2016
På tal om sovsituationen, jag har köpt ett Babynest men har nu blivit sugen på en Cocoonababy istället - den verkar ju så himla bra och "klok"! Är det ngn som har erfarenhet av en sådan/har hört något om den och har någon åsikt?
På tal om sovsituationen, jag har köpt ett Babynest men har nu blivit sugen på en Cocoonababy istället - den verkar ju så himla bra och "klok"! Är det ngn som har erfarenhet av en sådan/har hört något om den och har någon åsikt?
Vet inte om det var goda nyheter eller dåliga idag, blandat kanske?
Hade undersökningen i fm och bebisens hjärtrytm hade inte slagit om tyvärr. Så bara fortsätta äta medicinen tills på onsdag då vi får träffa barnhjärtläkaren igen. Men läkaren på undersökningen pratade med han via telefonen och troligtvis om det inte är förändrat på onsdag så blir det kejsarsnitt, kan bli så tidigt som på torsdagen! Bara tre dagar kvar! Kändes overkligt.
Nu väntar jag på läkaren på hjärtintensiven som ska bestämma om jag får åka hem tills på onsdag eller om jag måste stanna kvar. (de har platsbrist och mina värden har varit bra hela tiden så hoppas de släpper iväg mig.)
Men som sagt, hoppas att det slår om tills på onsdag, men börjar ställa in mig på att det blir kejsarsnitt nu och att de får fixa hans hjärta när han kommer ut istället!
Någon som gjort planerat kejsarsnitt? Hade en "vanlig" första förlossning..
Tänker på dig aztec, hoppas allt gått bra!
[quote=76275500][quote-nick]aztec skrev 2016-01-27 17:47:57 följande:[/quote-nick]Tack alla! :)
Lycka till nu å hoppas allt går fint. Längtan efter min egna bebis har kommit igång rejält nyfiken på vad det är för nån imagen. Hur den ser ut vem den liknar å få mysa bebis. Idag är jag hemma med minsta dottern å vi ligger å tittar på madicken. Behöver det trodde inte foglossningen å åderbråck kunde bli värre men det har det blivit . I tisdags grinade jag på jobbet för det gjorde så himla ont. Nästa vecka är sista arbetsvecka får se hur det går. Har jag så här ont så är jag tveksam
Angående babyboxar så tycker jag Apotek Hjärtats var bra, jag blev nöjd iaf! :)
Grattis Aztec, så underbart! Otroligt skönt att allt gick så bra! Vad stor han är, så fiiiin!! hoppas de får bukt på hjärtat imorgon! Lycka till, kram <3
Tack för fler bra bädd- och kuddtips!
Tror att jag får provbädda babynestet för att se hur det kan funka med kudde, lakan, filt osv
Har inte koll på vad en cocoonababy är för något, så kan tyvärr inte ge nån input på den!
Visst är vi väl några som fortfarande jobbar heltid och inte har gravpenning beviljad? Jag känner att det funkar ännu, men jag blir tröttare o tröttare på kvällarna. Har iaf många semesterdagar kvar, så får gå hem 1 mars. känner att jag behöver tid för sista stöket, plocka i ordning i huset, städa garderober o sånt tråkigt nödvändigt. Hoppas jag kommer må tillräckligt bra för det!
Oj, råkade skicka iväg innan jag var klar! Haha, gravidtidningar ska det vara, inte gratistidningar! Det jag mest ville ha sagt är att jag förstår din känsla. Har inte haft tid för nåt av det där ännu. Hoppas bebis inte kommer för tidigt så man får lite tid till sånt innan. Har iaf beställt babyskydd och vagn nu, såå glad och förväntansfull!
Känts otroligt bra i snittet än så länge, men så var vi uppe och gick där vid 22 tiden, jag tänkte en sista gång innan jag somnar...
Svartnade för ögonen och sus i öronen. Skyndar mig tillbaka till sängen och dricker en massa vatten. Aj faaaaaan. Så ont jag får, magen och ryggen. Inte haft så ont på hela dagen! Vid 24 börjar det "gå över" och jag dricker en klunk vatten igen. Fan, så ont igen! :/ kan inte vara snittet som gör ont, måste vara tarmarna. Var bara att ha ont igen... Har fortfarande inte kunnat somna :/ verkligen stort fail. Önskar någon hade varnat mig om detta. Och hoppas jag somnar snart :(
Å så skönt aztec, underbart att höra att hans hjärtrytm rättat till sig!!
Hoppas du också mår bättre snart! Tänker på er.