Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Elenic skrev 2015-11-16 08:14:37 följande:

Oh ja! Mitt humör går ner i någon sorts gigantisk dalgång när jag blir gravid. Så här i mitten tar jag mig väl upp en aning, för att sista trimestern dyka rakt ner igen. Så lite bättre är det, men jag är SJUKT lättirriterad, låg, negativ, gnällig, tjatig och måste lägga mycket energi på att inte framstå som så trist, tråkig och uschig som jag känner mig på insidan. :(

Tack, "skönt" att höra att vi är fler som inte följer "regelboken"! Hoppas du får må ok även under tredje trimestern, man vet ju aldrig - varje graviditet är unik! kram
  • Smilla80

Vad jobbigt med ryggont Reflexen! Hur går det för dig, bättrat sig ngt? Bra att du fått så fina tips från Elenic! :)

• Smilla80

Vill bara säga till alla er tjejer därute att ni är SÅ fina precis som ni är, oavsett vikt, byststorlek eller något annat. En gravid kvinna är det vackraste som finns tycker jag, oavsett kroppsform och vilken form magen antar - stor, liten, toppig, bred, låg, hög... You namn it. Var stolta över er själva o era kroppar som lyckas bära och föda fram en sådan liten gudagåva! <3 kramar

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-11-19 01:22:55 följande:

Vi har talat mycket om fysiska problem i graviditeten, om svårt med relationen och annat som gör tillvaron tung. Jag är i en annan dimension just nu. Fysiskt mår jag ganska bra, men psykiskt? Mitt i natten vaknar jag och kan inte somna om, dagarna präglas av att jag känner mig jagad, hög puls, ont i mellangärdet, spända käkar, gråt som kommer så fort jag står ensam i duschen eller kör bil. Jag ser vägen till BF som en backe uppför samtidigt som jag känner att jag faller fritt. Vem är jag nu? Vem kommer jag att vara då?

Det låter som du har mycket stressymtom och är inne i någon slags kris. Jag tycker absolut du ska prata med din bm om detta, kanske kan du bli hjälpt av en samtalskontakt som skrivits ovan, eller känner du att en sjukskrivning skulle kunna hjälpa dig att stressa ner? Be om hjälp i tid så att det inte riskerar bli långdraget... Hoppas du snart får må bättre och att du får den hjälp du behöver! Tankar o kramar!
  • Smilla80

Tack för att ni Carabellis kusp och Elenic delar med er, det är skönt att vi kan vara öppna och prata om allt. Kan nog vara nyttigt för alla att få höra att en graviditet med dess tankar och funderingar (mkt kring framtiden) inte enbart är rosaskimrande ... Kan vara lätt att tro att det bara är man själv som går "upp o ner" i känslorna och att alla andra enbart är konstant lyckliga o harmoniska. Även om man såklart njuter av sin graviditet så kan man ju påverkas av vad man har med i bagaget och oro inför framtiden... Jag funderar mycket på hur det ska bli, hur man ska orka, hur barnet kommer vara (jättekrävande, skrikig, sova dåligt?) om det kommer att vara friskt eller om jag "utsatt" hela familjen för en stor livsomvändning där ingenting nånsin kommer bli sig likt (om man exvis får ett handikappat/sjukt barn), om vårt förhållande kommer klara sig, om man nånsin kommer kunna få egentid igen o hinna träna mm, och mycket annat som snurrar... Nån som känner igen sig i att ha mycket tankar om sådant? Var nog ännu mer i början iofs, nu har jag landat lite mer i det iaf!

• Smilla80

Men Gud vad jobbigt elenic! :( förstår att du känner dig besviken, med all rätt... Din man hade ju ändå sagt att han skulle sköta markservicen! Hoppas du får chans att vila upp dig lite nu efter allt! Nu får din man ta över! ;)

Någon som har erfarenhet av Bugaboo Buffalo? Den marknadsförs ju som en terrängvagn, men med tanke på att den saknar fjädring o lufthjul så undrar jag hur bra den verkligen är i grov terräng? Blir det inte väldigt stumt o skumpigt? Upplevs Buffalon väldigt stor/tung/klumpig? Ngn som kan jämföra Donkeyn med Buffalon, Donkeyn har ju lufthjul men är ändå ingen vagn lämplig i terräng eller? Jag famlar fortfarande efter den rätta vagnen som ni märker. :) Har varit inne på Stokke trailz men sist jag kollade på den så upplevde jag den som så himla STOR för lilla mig. Annars har den väldigt många fördelar. Men om jag ska lägga typ 13 000 på en vagn så måste det kännas 100 % för att det ska vara värt det! Vet varken ut eller in...! :)

Ngn som by the way vet hur Brio/Britax Go Next och Brio Smile funkar i grövre terräng?

Kram på er!

• Smilla80

Usch vad hemskt det ni blivit utsatta för Sandra och älva! :( Så obehagligt. Var rädda om er!

• Smilla80
    Elenic skrev 2015-12-01 09:13:06 följande:

Tack! Ja, lite besviken kan man väl säga... Dessutom är den här veckan för oss känd som "hell week" då vi har repetitioner 18-22 varje kväll tis-tors, sen genrep på fredag och så 2 konserter på lördag, så planen var att vila upp sig helgen som passerat.. :/

Vi har köpt en Buffalo nu, men liksom ju inte testat den "live". Jämfört med vår tidigare Bugaboo (en Frog, typ Cameleon men lite mindre) så skulle jag säga att den absolut är tyngre och mindre smidig, men den är fortfarande smidig jämfört med andra vagnar så att säga. Så "klumpig" skulle jag inte säga att den är. Donkeyn/Cameleon skulle jag inte säga är lämplig i terräng pga de små framhjulen, möjligtvis med vinterhjulen men då blir den ju lika "osmidig" som Buffalon så det spelar det  ju ingen roll.

Skulle säga att Go och Smile inte heller är så bra i grövre terräng pga de små hjulen fram. Tyvärr, då den fjädringen verkar riktigt nice.

Jag tänker också att Buffalon kan bli lite skumpig, men vi valde den ändå just för terrängegenskaperna då vi kommer ha med den på golfbanan samt ute i skogen på långpromenader.

Oj, ja ni verkar verkligen ha fullt upp! Hoppas konserterna gått bra! :)

Tack för din respons ang Buffalon! Tror vi behöver ha en vagn med bättre fjädring trots allt, eftersom vi bor på landet. Jakten på den perfekta vagnen fortgår!
  • Smilla80

Oj aztec som du står i!! Fattar inte hur du kunnat hinna med allt det där! :O Du får vara rädd om dig så du inte tar ut dig fullständigt. :) Vila nu ordentligt!

Svar på tråden Marsbebis 2016