Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Det låter inte alls särskilt kul med glukosbelastning - hur går det till egentligen?

Skönt att du hade bra värde nu reflexen! På tal om värden, på dig o mig Elenic skiljer det ju en dag på BF - och jag hade 22 i SF-mått, så vi ligger väldigt lika. Bm nämnde ingenting att det skulle vara i underkant, men det kan ju vara bra att veta om! Hon sa bara att jag inte ska jämföra med andra för det kan bero mycket på hur mkt fett man har på magen osv... Har legat så med de andra med.

• Smilla80
    NellieMeja skrev 2015-12-12 19:24:58 följande:

Jag är helknäpp ibland. Kan helt plötsligt trots foglossningen å åderbråck i snippan å rörelse i magen av bebisen Å just det jag är ju gravid jag ska ha ett BARN till skit knäppa tankar det är som huvudet inte fattat att man ska få ett barn. hihi. Sen är jag tankspridd å glömsk annars när jag inte är gravid. Men nu är det ännu värre kan gå iväg till köket å när jag kommer dit har jag glömt vad jag skulle göra där.

Känner igen mig, du är inte ensam! ;)
  • Smilla80

Elenic; vissa dagar är bara usch och blä, bra att du skriver av dig lite här! När barnet väl har kommit kommer allt falla på plats, och det kommer kännas som en självklarhet att denna lilla människa skulle komma till just er familj. Förstår att du blir lite trött på maken, särskilt när man själv känner sig helt slut! Skönt att du kan se fram emot lite ledighet snart, gott!! Hoppas du får en riktigt go och mysig kram när du kommer hem. :) kram!

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-12-14 17:29:31 följande:

Vi har alla våra dagar när allt känns tungt och då är det ju bra att kunna pysa lite här i gruppen, eftersom det finns mycket förståelse att hämta.

De flesta missbildningar ses ju på RUL, så försök släppa de där tankarna. Jag är inne i oro över hjärtat igen eftersom jag var hos bm idag och hon tyckte att hjärtat stannade till för att sedan slå fortare igen, vilket tydligen är helt normalt, men eftersom den gamla breda nackspalten spökar i mitt huvud bestämde vi ändå att ett hjärt-UL ska göras.

Åh du måste uppdatera oss om hur det gick! När ska du göra ultraljudet?
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-12-15 19:51:33 följande:

<3 Tack för medkänsla! Blev ingen toppenkväll direkt, men dagen idag har iaf varit bättre. Och hoppas på lite bättre sömn ikväll... Kram och tack! 

<3
  • Smilla80

Reflexen, visst var du intresserad av Brio Happy om jag minns rätt? De har rea på den vagnen på Lekmer nu, tror det var 40 %! Knappt 4 700 för en duovagn. Bara ett litet tips!

• Smilla80

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

Aztec: 3/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

• Smilla80

Tänker på dig Aztec i det du går igenom och hoppas att du snart får ett riktigt besked! <3 Håller tummar för dig och bebis.

Ang vikten så har du ju gått upp så lite innan, så det är kanske därför det kom lite mer på en gång nu. Säkert inget att oroa sig för! Varm kram!

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-01-18 17:25:54 följande:

Hur är det med dig Smilla?

Tackar som frågar, det är bra med mig! :) Känner av halsbränna, får magont av järntabletterna och har svullna ben på kvällarna, annars mår jag helt ok. Så ska inte klaga! ;) Hur är det själv? Skönt att du jobbar lite mindre nu, mår du lite bättre nu o känner dig mindre stressad?

Har inte varit inne här på ett tag, har varit så fullt upp, men har saknat er! Hur mår ni allihop? ska läsa ikapp mig om jag kan!

Vad kul reflexen att du köpt barnvagn nu, EL superviking är ju en kanonvagn! Du blir säkert nöjd!

Visst känner man så INTE igen sig när d snackas BB-hotell o familjerum? Finns väl inte på kartan här?! Verkligen skillnad beroende på var man bor!

Kram alla!
Svar på tråden Marsbebis 2016