Marsbebis 2016
Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)
Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)
Nej vi vet inte könet. Våra två tidigare barn har nordiska namn. Sonen heterFrey och min dotter Hjördis. Så det måste bli något liknande, men inte för nordiskt som Oden eller Tor. räcker med en asagud. Jag gillar namnet Vera, men intre maken. Tage gillar jag också eller Ture. Vad står på er lista?
Oj, vad längesen jag var inne här och läste. Grattis alla ni som fått barn. Och vilken tuff start ni fick Aztec. Hoppas allt går bättre nu!
Jag har bf den 28/3 så är väl i princip sist ut här. Sonen kom 11 dagar efter bf och dottern 4 dagar innan. Får se när denna vill titta ut.
Inatt har jag genomlevt den värsta natten i mitt liv. Åkte på magsjuka för andra gången denna veckan. Men har inte spytt eller det andra på två timmar nu så hoppas det vänder.
Lycka till alla ni som är på gång att föda!!!
Kommer ni använda andningslarm till era små? Har ett med plattor som man lägger i vagnen/sängen hemma, men det går ju inte kombinera med Babynest. Funderar på om jag ska köpa ett larm att sätta i blöjan eller inte...
Exakt fyra veckor kvar idag!
Hoppas tiden går lagom fort! Har en jobbdag kvar nu, känns härligt och väldigt behövligt. Är så trött när jag jobbat och så mycket piggare när jag inte jobbat! Att mocka fem boxar var dock lite överkurs känner jag i ryggen nu
Har ni erfarenhet av bärsjal? Jag har inte provat, men är lite sugen på att testa en. Har läst mig till att trikåsjal är bra att börja med, har ni nåt tips på bra märken?
Vi har ett blöjlarm som vi kommer använda. Jag tycker det är skönt att ha ett. Dock larmar det om det tappar hudkontakt, vilket det gör ibland. Men jag vill ändå ha det. Hade det med sonen och det kändes bra.
Vad det gäller sjal har jag inte fått finess på knytandet (testade med sonen), men sen använde vi bärsesle en del, vilket jag tycker är mkt enklare. Dock tror jag sjal är väldigt bra bara man får snits på knytandet (hade dock inte tålamod till det).
Imorgon är det bf.... Skippar ju gärna att få på måndag dock ;) Har trott att han skulle komma tidigare eftersom sonen kom 6 dar tidigt och jag är mkt störe än med honom. Men det verkar visst inte spela ngn roll.
Tessie: vet inte om mitt grattis blev postat då jag skriver från telefonen mest och den krånglar så. Men grattis till en söt liten tös (om det inte blev postat).
Hoppar på tråden :)
Har bf 14 mars men det känns redan som jag går på övertid då första dottern kommer i v37+0. (37+5 är jag i idag) men med tanke på alla problem denna lilla krabat har ställt till med så får man säkert gå till v42 ;)
Foglossning och stopp i en njure har bebisen orsakat men som tur är ska det lösa sig om den bara vill komma ut någon gång! Helst imorgon Jag tycker det skulle vara kul med en skottårsbebis!
Kära feb-/marsmammor, hur tänker ni bädda i vagnen såhär på vårkanten? Tror vi berört ämnet förut (så ursäkta upprepningen) men nu blev det plötsligt högaktuellt för mig igen då vi äntligen fått hem vår nya vagn (och babyskydd), iiiiihhh! Har inte fått barn på våren förut så det har varit lite enklare på sommar och vinter med jämnare temperaturer osv... Visst är det så att ett äkta fårskinn både värmer och kyler och att man därför kan använda det hela tiden om man vill?!
Ja det stämmer det med fårskinnet. Jag har har ett speciellt "foder" som ligginsatsen är klädd i, i min teutonia vagn, jag tror det räcker. Annars har jag oxå någon slags skinn (ej äkta men något som neonatalavdelningen använder som har samma effekt som fårskinn. Sen får bebisen ha Fleeceoverall o filt. Sen har jag sånt skydd på som man sätter på ligginsatsen.
Hur mycket kläder har ni till knytet den första tiden, hur mkt är lagom? *glömt*. ;)