Madski skrev 2015-12-02 17:36:47 följande:
Vad härligt det låter med en långresa till värmen, är minst sagt avis..här nalkas det förhoppningsvis renovering som bara den.. Vi sålde vårt hus i våras och bor nu i en hyresrätt sen två månader i väntan på att hitta ett nytt hus, kruxet är bara att det inte är det lättaste.. Vi vill bo i ett specifikt område och vi är tyvärr inte ensamma om det, Gaaah, börjar blir tokig på lägenheten snart. Men,men snart så. Är på väg mot en förhandsvisning nu och håller tummarna stenhårt för att huset känns bra och att det blir vårt., en väldans massa renovering, men det är bara att gilla läget.. Snälla, håll tummarna för oss ;) vore skönt att ha flyttat innan lillebror kommer *peppar,peppar* eller iaf signat något så att vi slipper alla husvisningar i vår.. Går in i v25 på fredag så tiden verkligen springer iväg...
Har börjat känna mig otymplig och magen spänner som bara den, man märker att han inte har lika mycket utrymme längre.. Halsbrännan är dock bättre *peppar,peppar* men jag är inställd på att den blir värre igen..
Är det många av er som handlat mycket än!? Jag har handlat lite kläder, ytterst lite, kanske fem, sex plagg inkl strumpor haha.. Känns som att utgifterna kommer att spåra snart med hus, renovering, barnvagn, babyskydd etc.etc och så ska vi inte glömma att det blir föräldrapenning sen också., inser atg det kanske är läge att börja köpa allt!? När bör man vara på banan med allt? Jag för mig att Vi var relativt tidiga med allt sist.. Hur är er status med allt?
Åh, hoppas verkligen att ni hittar rätt boende snart! Själva står vi inför en megarenovering/utbygge av vårt hus. (Har faktiskt möte med bygglovsnämnen imorgon.) som säkerligen kommer dra igång lagom tills bebis har kommit. Men jag tröstar mig med hellre då än när bebis är 2-3 år gammal... ;)
Faktum är att vi flyttat när både bebis 1 och 2 har varit precis 3 månader. Med första hade jag nästan räknat med det, då vi bodde I en etta när hon föddes, men när tvåan kom bodde vi I en fyra. Men så hittade jag huset jag ville bo I när han var 14 dagar gammal...Så då blev det flytt igen! Allt går. Min erfa är att man får så sjukt mycket energi när kroppen blir mindre och lättare och man slipper smärta och krämpor. För ja, skriver under på otympligheten... Urk!
Vi har handlat lite kläder (typ tre uppsättningar), babyskydd (på outlet) och begagnad barnvagn. Behöver väl köpa lite smått till, typ några kläder, några flanellfiltar. Ska få låna ett babynest. Sen känns det inte som att vi behöver så mycket mer för den första tiden. Men jag kanske har fel. :)