Marsbebis 2016
Och stort grattis till er 2-åriga förlovningsdag, Elenic!
Och stort grattis till er 2-åriga förlovningsdag, Elenic!
Usch för att ramla i trappan! Det är lite av en skräck för mig, att ramla med bäbisen i famnen sen! Vår trapp är ganska hal, så det känns lite ostadigt ibland. Krya på dig, Elenic! Hoppas ni får ett härligt dygn!
Hej!
Får jag vara med här? :)
Jag är gravid med 2a barnet! BF 15de mars!
Usch, vad läskigt med fall i trappen.. Skönt att höra att allt gick bra! Ett besök på yasuragi kunde inte kommit lägligare ;)
Igår kände jag de första riktiga sparkarna och även sambon lyckades känna några.. Jag Har kännt fladder och små buffar tidigare, men igår var det riktiga kickar och även ikväll.. Hoppas på att storasyster kan få känna dom snart.. Idag är jag exakt halvvägs, jippie :)
Någon av er som testat gravidyoga/gravidpilates? Funderar på att boka in mig på någon klass, men är vill gärna höra lite huss/diss först.. När bör man börja? Känner mig sjukt osmidig, haha, undrar varför!??
Hej o välkommen, Soltimman! Hur gammal är blivande storasyskonet?
Tessie: vet inte vad det kan bero på, men har också fått så ont på sidan av magen några gånger. Eftersom det inte gör så jätteont och går över ganska fort, har jag tolkat det som nåt ofarligt. Hoppas det stämmer!
Gillar många av namnen ni tagit upp! Vi vill ha korta namn som inte ger upphov till omedelbara smeknamn (alltså inte döpa barnet till Maximilian och sen kalla honom för Max från första sekund). Har några favoriter: Axel, Maj, Tyra, Isak är nog högst på listan. Inga direkta smeknamn, inga fula rimord.
Grattis till ett fint RUL Smilla80! Låter som en mysig krabat du har.
Elenic: Jag hoppas verkligen att du mår bättre efter fallet. Yasuragi ett dygn låter fantastiskt skönt! Vi har barnvakt över natten och ska gå ut och äta fint ikväll. :) Lite ljus i novembermörkret behövs verkligen!
Vi har börjat fundera på var vi ska föda. Hur tänker ni?
Där vi bor (Stockholm) är ju valmöjligheterna rätt stora. Vi väljer mellan BB Stockholm, Danderyd, Södersjukhuset och ev Södra BB om de får vara kvar.
Någon som har erfarenhet av dem?
Vi hoppas att få föda på Borås sjukhus som vi gjort de tidigare gångerna. Har varit supernöjda! Men ändå har jag en gnagande oro och ångest inför förlossningen. Hoppas det vänder. Min bm ville prata om det redan på inskrivningen men det kändes för tidigt. Vad gäller namn är det jättesvårt. Jag och min sambo har så olika smak. Men min favorit på killnamn är Matheo (som någons son i tråden hette) och tjejnamn Elsie. Våra barn heter Charlie och Olivia.
Santine: yoga är inget för mig smidig som ett kylskåp även i vanliga fall liksom
Har dock bestämt med en kompis att vi ska gå på gym två dagar i veckan nu o framåt, tänker mig lite cykling och nåt för bålstabiliteten. Känns lagom för mig