• Elenic

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2015-11-06 10:29:33 följande:

Och stort grattis till er 2-åriga förlovningsdag, Elenic!

Tack! <3
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-11-06 15:15:08 följande:

Usch för att ramla i trappan! Det är lite av en skräck för mig, att ramla med bäbisen i famnen sen! Vår trapp är ganska hal, så det känns lite ostadigt ibland. Krya på dig, Elenic! Hoppas ni får ett härligt dygn!

Ja, usch, verkligen - en liten skräck för mig också! Sonen konstaterade att det är bäst att pappan (Christian) bär bebisen upp och nedför trappen sen, "för han är ju stor och vuxen och inte barnvuxen som du mamma". ;)
  • Elenic
    Soltimman skrev 2015-11-06 19:17:10 följande:

Hej!

Får jag vara med här? :)

Jag är gravid med 2a barnet! BF 15de mars!

Absolut, välkommen! =)
  • Elenic
    Madski skrev 2015-11-06 23:46:06 följande:

Usch, vad läskigt med fall i trappen.. Skönt att höra att allt gick bra! Ett besök på yasuragi kunde inte kommit lägligare ;)

Igår kände jag de första riktiga sparkarna och även sambon lyckades känna några.. Jag Har kännt fladder och små buffar tidigare, men igår var det riktiga kickar och även ikväll.. Hoppas på att storasyster kan få känna dom snart.. Idag är jag exakt halvvägs, jippie :)

Någon av er som testat gravidyoga/gravidpilates? Funderar på att boka in mig på någon klass, men är vill gärna höra lite huss/diss först.. När bör man börja? Känner mig sjukt osmidig, haha, undrar varför!??

Ja, det var verkligen skönt med besöket! Få vila lite I sköna bad och skön säng var inte alls fel. :)

Jag kör inte gravidyoga men har fortsatt på vanlig yoga och tycker att det är jätteskönt! Kommer garanterat att göra det så länge jag kan vilket jag tror blir ända fram till bf faktiskt (man får bara skippa vissa rörelser). Gravidyoga låter toppen tycker jag.
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-11-06 23:50:55 följande:

Hej o välkommen, Soltimman! Hur gammal är blivande storasyskonet?

Tessie: vet inte vad det kan bero på, men har också fått så ont på sidan av magen några gånger. Eftersom det inte gör så jätteont och går över ganska fort, har jag tolkat det som nåt ofarligt. Hoppas det stämmer!

Gillar många av namnen ni tagit upp! Vi vill ha korta namn som inte ger upphov till omedelbara smeknamn (alltså inte döpa barnet till Maximilian och sen kalla honom för Max från första sekund). Har några favoriter: Axel, Maj, Tyra, Isak är nog högst på listan. Inga direkta smeknamn, inga fula rimord.

Axel och Tyra är superfina namn tycker jag! =)
  • Elenic
    AKF skrev 2015-11-07 08:40:04 följande:

Grattis till ett fint RUL Smilla80! Låter som en mysig krabat du har.

Elenic: Jag hoppas verkligen att du mår bättre efter fallet. Yasuragi ett dygn låter fantastiskt skönt! Vi har barnvakt över natten och ska gå ut och äta fint ikväll. :) Lite ljus i novembermörkret behövs verkligen!

Åh, hoppas ni fick en jättehärlig kväll. Det känns verkligen som att man ska passa på att göra lite par-saker nu, innan bebis och innan man blir alldeles för stor och trött.
  • Elenic
    AKF skrev 2015-11-07 08:46:16 följande:

Vi har börjat fundera på var vi ska föda. Hur tänker ni?

Där vi bor (Stockholm) är ju valmöjligheterna rätt stora. Vi väljer mellan BB Stockholm, Danderyd, Södersjukhuset och ev Södra BB om de får vara kvar.

Någon som har erfarenhet av dem?

Vi bor närmast Danderyd så Danderyd eller BB Stockholm är naturliga val för oss. De två tidigare är födda på Danderyd och jag har varit jättenöjd, så jag är rätt säker på att det blir Danderyd för oss igen (om vi nu får komma dit dvs.). SÖS eller Karolinska har jag hört en del trist om  (ffa KI) så det skulle jag inte välja i första hand. Och även om jag gillar grundtankarna bakom BB Sophia är jag inte säker på att jag skulle våga välja det OM det värsta skulle hända och både jag och bebis behöver akut intensivvård.
  • Elenic
    sandra84 skrev 2015-11-07 19:30:07 följande:

Vi hoppas att få föda på Borås sjukhus som vi gjort de tidigare gångerna. Har varit supernöjda! Men ändå har jag en gnagande oro och ångest inför förlossningen. Hoppas det vänder. Min bm ville prata om det redan på inskrivningen men det kändes för tidigt. Vad gäller namn är det jättesvårt. Jag och min sambo har så olika smak. Men min favorit på killnamn är Matheo (som någons son i tråden hette) och tjejnamn Elsie. Våra barn heter Charlie och Olivia.

Hihi, det är min son, fast annan stavning. (Matteo) Elsie och Matheo passer ju jättefint till era andra namn. :)
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-11-07 20:18:54 följande:
    Matteo känns ju otroligt snyggt till Olivia och charlie! Fast egentligen måste väl inte namnen matcha? Christer Fuglesangs barn heter Malin, rutger och denise, vilket i mina öron nästan är så omatchat det kan bli...!
    Hahaha, ja, snacka om mismatch!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-11-08 13:59:39 följande:

Santine: yoga är inget för mig smidig som ett kylskåp även i vanliga fall liksom

Har dock bestämt med en kompis att vi ska gå på gym två dagar i veckan nu o framåt, tänker mig lite cykling och nåt för bålstabiliteten. Känns lagom för mig

Hahaha, men det är ju då man SKA köra yoga Reflexen! Nä, skämt åtsido, jag förstår helt att det kan ta emot då.. Men det ÄR grymt skönt att träna och röra på sig även under graviditeten tycker jag. Nu är jag ju en sån som tränar regelbundet vanligtvis också, men jag skulle verkligen inte vilja sluta nu. Tycker det är ganska skönt att för en gång skull bara kunna fokusera på att göra sånt som känns skönt för kroppen, inte pressa sig att bli bättre/starkare utan bara göra sånt som känns bra och för att bibehålla smidighet, styrka och en del kondition. De dagar jag tränat känner jag mig faktiskt smidigare (och snyggare) än de dagar som jag inte går till gymmet. Hoppas ni lyckas hålla i det! =)
Svar på tråden Marsbebis 2016