• Elenic

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2015-10-21 18:09:13 följande:

Härligt Elenic! Precis det besked du skulle få!! grattis!

Jag har faktiskt bokat ett privat ul på fredag. Ska vara ledig nästa vecka och hoppas nu på bra ul, så jag kan slappna av under semestern! RUL 3 nov, så det är inte så långt emellan. Men med tanke på mina domedagstankar är det värt att boka det här privata.

Tack! Ja, nu känns det faktiskt som att det här kan gå vägen. Härligt!
    Bra planerat av dig också tycker jag, hoppas att du kan njuta av ledigheten därefter. (Skulle också behöva lite ledigt... *gäsp*)
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2015-10-22 05:56:12 följande:

Nu är dagen här hihi. :):). Lite nervös men mest förväntansfull. Tänk att man gått så här långt trodde jag inte när jag plussade å sen gick tiden så sakta. Men nu så .

Lycka till!
  • Elenic
    aztec skrev 2015-10-21 16:01:37 följande:

Drömde om kommande förlossningen i natt! Min man fick hjälpa mig föda på hall golvet medan dottern tittade på! Var inte optimalt! ;) någon annan som börjat tänka på förlossningen något? Jag är nog mer orolig denna gång än med första faktiskt!

Har bara nuddat vid tanken på förlossningen faktiskt. Lite med känslan av att "nej men nej, det där gör ju faktiskt JÄTTEONT".. Samtidigt har jag bara jättepositiva upplevelser från tidigare förlossningar, har klarat mig utan särskilt mycket smärtlindring (lite lustgas vid 8-10 cm typ), har inte gått sönder, har varit "lagom" långa (12 resp 4 timmar) så jag hoppas verkligen på en lika häftig upplevelse igen, för det är ju ascoolt att föda barn!
  • Elenic

Tack alla för alla tack!

Idag har jag inte alls lust att vara på jobbet utan vill bara ut och kolla på bebiskläder. Helt plöstligt blev resten av graviditeten JÄTTELÅNG. ;)

• Elenic
    NellieMeja skrev 2015-10-22 13:34:01 följande:

Nu har vi varit å sett våran underbara bebis allt var bara toppen. Så lyklig glad å nu ska här vara njutas av graviditeten har jag lovat mig själv. Blev tillbaka flyttad till den 17 mars istället för den 21 mars. Så helt plötsligt går jag in i v20 imorgon hihi.

Grattis! Vad roligt!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-10-23 10:42:14 följande:

Det gick bra hos läkaren! Fick se en levande liten krabat mina värden var helt ok och inget som visade på ev havandeskapsförgiftning. Sökte för huvudvärk flera dagar i rad.

Han sa att de inte borde ha nekat mig en kontroll på mvc, huvudvärk ska man ta på allvar även om det är tidigt i graviditeten! Han tog blodtryck, urinprov (proteinförekomst) och kände på mage/njurar/lever. Vet att ni ju är fler i tråden som skrivit om just huvudvärk, hoppas ni också får bra hjälp!

Nu ska jag ta det lugnt och njuta av att bara vara gravid och ledig i en vecka. Sen är det dags för RUL, då vi förhoppningsvis får bra besked!

Åh så skönt att höra Reflexen! Har tänkt på dig idag.

Märkligt också det läkaren sa, även min mvc hänvisade ju till VC när jag ringde dem om min huvudvärk. Ska ta upp det när jag träffar dem om en vecka..

Ha nu en superskön ledighet!
  • Elenic
    AKF skrev 2015-10-24 23:21:29 följande:

Grattis Elenic och NellieMaja till era glada och positiva besked från RUL!

Tack! Är fortfarande helt lycklig och som en extra bonus har bebis börjat röra sig ordentligt nu, till och med så att maken känner det på utsidan. :) NU vågar jag tro på det här. Härligt!
  • Elenic
    Emzaan skrev 2015-10-25 12:29:33 följande:

Hur har ni andra det med foglossning. ? Jag har mest kännt av på kvällarna hittills men idag har det gjort ont sen jag vaknade, det hugger till i ryggslutet och i rumpan. Det gör ont är jag sitter när jag går och när jag står. Jag börjar bli lite ororlig hur ska kroppen orka jag är ju bara halvvägs ännu. Har inte haft några liknande problem de tidigare gångerna.

Jag har också känt av foglossningen, faktiskt ända från plus men mer från vecka 8-10 nånting. Och har verkligen fasat för det så jag haft så himla ont tidigare graviditeter (känner igen det där med att sitta på en stol och sova...). Fast det som är härligt den här gången är att jag kommit till ett smärtstadie, och sen tycks jag stannat där! I tidigare graviditeter var jag sjukskriven 50% från typ nu, men nu fungerar vardag och jobb riktigt bra. Kan träna, men självklart inte som vanligt, men kan ändå röra mig. Kan sova i sängen, även om inte jättebekvämt. Kan gå på promenad och inte ha JÄTTEONT efteråt, bara lite ont.

Mina tips är att styrketräna bäckenbottenmuskulaturen, rumpa, baksida lår, ryggslut och inre magmuskulaturen (höftlyft, benböj med bibehållet "knip", ligg på rygg med böjda knän och pressa ner ländryggen mot golvet, traditionella knipövningar). Stretcha rumpan mycket. Sova med kuddar mellan knän och ben. Undvika trappor och ta korta steg när du går. Cykling (motionscykel) är bra konditionsträning. Bälte fungerar för många, för mig sådär. Och så vetevärmare och TENS mot smärtan, det är guld tycker jag.
  • Elenic

Hallå blivande marsmammor! Har ni gjort något kul i helgen? Själv tog jag mitt löfte om att våga glädjas åt bebisen efter UL på allvar och jag och min make var och köpte första bebiskläderna i helgen. Underbart! Först tyckte han att "det är ju nästan ett halvår kvar" men när vi väl kom hem med grejerna och packade upp det i bebisens lådor så blev han tårögd och sa "oj, nu känns det ju verkligen som att vi kommer ha en liten här..". Precis det som var meningen alltså.

Än viktigare var kanske att vi i fredags kväll fick chansen att prata ordentligt, något som behövts.. Jag har känt mig som att vi ända sen vi fick gravbeskedet har kommit så långt från varandra, och jag har varit jätteirriterad på honom (vilket iofs inte är ovanligt när jag är gravid). Det har varit riktigt jobbigt och jag har stundtals verkligen undrat om den här graviditeten var så himla smart... Några gånger har jag nästan ångrat mig. Men nu efter vårt långa och bra samtal, där han också lyfte sina känslor och rädslor, känns det toppenbra igen! Vi har känts närmre och kärare än på länge i helgen. Åh vad jag behövde det!

• Elenic
    sandra84 skrev 2015-10-26 12:53:28 följande:

Lyckat ul! En frisk bebis. Bf är satt till den 28 mars, så det kan likaväl bli en april bebis.

Grattis, vad roligt! Jag har bf 20/3 men har gått över 10 resp 14 dagar med tidigare så jag räknar nästan med en aprilbebis jag med. ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016