Marsbebis 2016
Tack för tipset om Örebro, Carabellis!
Fler som har tips på mysiga småresor?
Skönt att läsa att ni är fler som inte riktigt vågar fatta den här graviditeten! Jag känner mig så dum som inte trumpetar ut det till alla, nästan som om det är lite skämmigt - fast jag är jätteglad egentligen!
Apropå bikiniformen och senaste veckans debatt ang fettfobi/Katrin Z, så beslutade jag mig för att denna sommaren faktiskt köpa och _använda_ en bikini. Strunta i alla mina överviktskilon och bara njuta av sommaren. Och jag badade mer än någonsin, hade skitkul och kände mig fin! Struntade helt i att min kropp i stl 48 inte är enligt normen för en snygg kropp! Så om jag bara får må bra efter förlossningen så kommer jag försöka göra likadant nästa sommar livet är för härligt för att låta andra bestämma över ens kropp och känslor!
Åh vilken skön inställning! Önskar att jag kunde ha densamma.. Jag är ju mindre än du (stl 36 typ, 38 över rumpan ibland) men har alltid haft det kämpigt att acceptera min kropp. Har tyckt att ben och rumpa är för stora i jämförelse med överkroppen som är för tanig, har inte gillat att jag haft ganska stora bröst trots att jag varit smal (är gammal balett-tjej och gillar det där med riktigt vältrimmade, slanka, starka kroppar ? INTE former). Och så träffade jag min make för fyra år sedan och han fick mig att känna mig jättefin! Helt plötsligt började jag våga gå med korta shorts, bikini, korta klänningar. Och nu, när jag inte är riktigt lika ?fit? längre, tycker han fortfarande att jag är jättefin. Hoppas verkligen att jag lyckas hålla kvar i den känslan till nästa sommar också. Man lär ju iaf ha bröst som andra avundas. ;)
Om höstlovsresor: Vi var förra höstlovet på Stenungsbaden Yacht Club och hade det supermysigt. De har ett jättefint SPA där barnen är välkomna på loven, stort lekrum, massor med kul för barnen och skönt häng för oss vuxna. Rekommenderas!