• Elenic

Marsbebis 2016

mammave skrev 2015-10-26 15:07:54 följande:

Grattis Sandra!

Elenic: låter ju jättebra! Åh, kanske också skulle börja kolla liiiiite babykläder... Blev lite sugen nu Har köpt vagn däremot, en fin begagnad babyjogger city select syskonvagn

Hihi, idag shoppade jag vidare- hittade en jättemysig plyschoverall som känns perfekt som ytterplagg första månaden eller så. Kul med vagn, vi har också köpt begagnat - känns smart. :)
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-10-26 18:33:47 följande:
    Vad härligt att höra! Så mysigt att börja handla lite. Jag har inte vågat börja ännu, men idag såg jag en fin filt på Hemtex som jag kanske köper. Kanske glädjen och tryggheten i graviditeten kommer på köpet om man göra lite praktiska markeringar. Vad köpte du för fint?

Ännu bättre att du kommit när din man. Det är ett dilemma för mig med att man är lite stingslig och emotionell som gravid. Jag blir lite bekräftelsesökande och fånig dessutom. En annan jobbig sak för mig har varit total brist på sexlust, men i går eftermiddag när dottern som bestämde jag mig för att låtsas att jag ville ha sex och innan jag visste ordet av kändes det toppen! Bara en sån sak för ju en närmare sin partner
    Ja, för mig är det nog så att graviditeten blir verklig och påtaglig och att jag vågar tro på den när jag börjar med de praktiska förberedelserna. Vi köpte några omlottbodies och byxor på PoP, jag tycker att deras klassiska randiga funkar så fint till både tjejer och killar oavsett om de är marinblå eller röda. Och så köpte vi nåt från deras nyföddserie i turkost/rött också, härligt könsneutralt.;)

Känner igen mig massor i det du skriver. Jag blir också jättestingslig, lättirriterad, nästan söker upp konflikter och bråk - och det är jättejobbigt! För jag VET att det är graviditeten som spökar men det KÄNNS ju lika verkligt för det. Och det där med sex... Det är fasiken inte lätt. Jag skulle inte säga att min sexlust egentligen minskar, men däremot vill jag inte ha sex med min man (honom är jag ju jätteirriterad på..). ;) Så det blir ju helt klart lite knepigt, haha. Ska kanske ta ditt tips till mig, skulle nog kunna funka - OCH vara riktigt bra för oss.
  • Elenic
    sandra84 skrev 2015-10-26 21:39:44 följande:
    Jag gick över 11 dagar med första barnet och födde 4 dagar för tidigt med andra. Men är rätt säker på att gå över ?.
    Oj, vad förvånad du måste blivit andra gången då? Jag räknar med att gå över så blir man inte sur och grinig för det. Försöker inte att tänka bf 20/3 utan "senast 3:e april har vi vår bebis hos oss"... :)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-10-26 23:18:15 följande:

Kloka inlägg om både samtal och sex! har också som du, Carabellis, varit tvungen att tala om för mig själv att jag vill ha sex. Tror det har lite med våra mf att göra, båda var nog omedvetet rädda för att sex under första 12 veckorna skulle kunna påverka negativt. Sen kom jag lite av mig liksom. Jag _vet_ att sex inte ska påverka, men men... ;)

Åh, känner igen mig massor. VET ju också att det inte påverkar, men ändå är skillnaden markant denna graviditet vs. den förra (som slutade med missfall). Den här gången har vi nog bara haft sex en enda gång sen plus, och det var typ efter KUB-ultraljudet. Kan inte riktigt säga att jag saknar det heller faktiskt, men vet ju också att det är viktigt för relationen - inte minst med tanke på att det blir ett naturligt uppehåll efter förlossningen också. Vill liksom inte att vi tappar bort varandra på vägen..
  • Elenic
    aztec skrev 2015-10-27 12:23:31 följande:

Vi de ända som har mer sex nu när man är gravid? Min sambo har relativt låg sexlust normalt (om ni frågar mig) men han blir alltid extra under graviditeten. Försöker inte tolka så mycket på det, Hehe. Medan min sexlust försvinner lite mot honom (som någon skrev?) så vi hamnar väl på någon jämn nivå :) dock så är jag som en vattenpöl där nere då så det är väl mindre roligt :)

Hade sex fram till kvällen innan min dotter föddes förra gången, så jag antar vi kör på så länge som vi känner oss sugna nu med ..

Grattis till er, det är ju jättehärligt!
    I min förra relation, där blev jag jättesugen på sex när jag var gravid medan han, som normalt var nästan översexuell, totalt tappade lusten. Det var frustrerande kan jag säga! Ujujuj.

I nuvarande relation är vi nog rätt lika normalt sett, och har ju också förmånen att inte längre ha småbarn mellan oss i sängen. Men nu är det som att min man inte vågar ta några initiativ, och då jag inte är så sugen så blir det liksom inget.. Men jag får göra som nån sa och ta på mig lite ansvar och driv här tror jag, för jag VET ju att sex ger mer lust till sex och ffa för oss närmare varandra. Och jag räknar med att det inte blir nåt på ett par, tre månader efter förlossningen så det är väl bäst att passa på nu. ;)
  • Elenic
    Madski skrev 2015-10-28 17:43:44 följande:

Hej, jag har följt tråden "i smyg" sen den startades och äntligen vågar jag mig på att logga in och skriva ett inlägg. Vi hade rul idag och fick veta att det är en frisk liten lillebror som ligger i magen.. Storasyster är sex år och är eld och lågor över att få ett lillasyskon. Äntligen kan min oro äntligen släppa en del och jag kan börja njuta av att vara gravid, börja kolla vagn, göra inköp, planera etc. Av någon anledning har jag varit orolig till tusen trots jätte bra resultat på kub etc. Men som sagt, äntligen andas jag ut och vågar hoppa in i tråden här på riktigt.. Bättre sent än aldrig ;)

Varmt välkommen hit! Grattis till lillasyskonet!
  • Elenic
    MariaSthlmS skrev 2015-10-30 10:47:16 följande:

Hej! Har precis som Madski följt tråden i smyg i väntan på RUL som nu är avklarat med fint resultat! 26 mars väntas syskonet till vår son som då är två år. Måste säga att jag tycker ni verkar vara ett härligt positivt gäng här, och hänger gärna på sista halvan av graviditeten om jag får!

Hej, Och välkommen hit du med! :)
  • Elenic
    Mona8000 skrev 2015-10-30 18:13:18 följande:

Hejsan! Har oxå följt tråden i smyg som många andra utan att skriva! Har varit på ul förra veckan! Väntar på en liten prins..jag har två barn den äldsta 6 år och den yngsta 4.. Har haft flera missfall och är ganska orolig även denna graviditet eftersom jag knappt känner några sparkar trots att jag har moderkakan bakväg!

Hej, Och välkommen hit du också! :)

• Elenic
    AKF skrev 2015-11-02 08:37:05 följande:

Idag är det dags för RUL - äntligen! Som vi längtat. <3

Härligt! Lycka till med allt!
  • Elenic
    AKF skrev 2015-11-02 22:37:07 följande:

Tack snälla ni för alla 'lycka till' idag!

En fin stund på ultraljudet idag med en grundlig undersökning av bebisen som mår bra och har växt fint. Det visade sig vara en lillasyster till vår dotter. Vi är jätteglada!

BF blev flyttat till 28/3.

Åh vad härligt, grattis!
Svar på tråden Marsbebis 2016