Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2016-03-08 14:13:00 följande:

Nån som vet hur man kan se/känna om det är läckande fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är så svårt att veta om man ska bli orolig eller inte, tycker jag.

Min första förlossning startade med vattenavgång o det rann ordentligt o läckte hela tiden. Men förra veckan var jag rädd att det började läcka, men det slutade sen så det var nog bara vattniga flytningar (blärk)
    Jag har tyvärr inget råd att ge....men slutar det inte efter några timmar är det kanske fostervatten som sipprar. Finns ju speciella bindor på Apoteket som märker om det är fostervatten, men annars får man nog åka in o kontrollera
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-08 21:37:40 följande:

Här hemma måste jag nu knipa igen vissa datum pga slutspelet i shl (hockey) haha.. Känns dock som att lillebror inte har några som helst tankar på att komma innan bf den 24, men hoppet är det sista som överger mig :)

Haha stackare! Min man vågar inte dricka alkohol mer nu, han vill gärna att lillasyster kommer så han kan dricka sin Rom o whiskey :P
  • Frida Li

Kräkhanddukar kom jag på att vi inte köpt! Men det kan man ju snabbt fixa :)

Lite ont i magen idag, man blir bara glad nu när det gör ont! Hur e det med er idag?

V 38 (37+0) idag.

• Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-09 11:12:10 följande:
    Vecka 37+4 idag och inga tecken på att någon vill ut går bättre idag än igår (mindre ont i fogar o rygg), det är skönt! Ska till Ikea o kolla på gardiner, allt i boandets anda. Frågan är väl bara om jag kan hänga upp dem själv
    Ååå köp lite Kräkhanddukar till mig :) jag har 30 minuter till Ikea, men får nog kolla på Jysk för det har jag 5 minuter från mitt hus :)
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-09 12:04:14 följande:
    Oj, vilken bra kvalitet! Ska kolla dem.
    Frida Li skrev 2016-03-09 11:31:20 följande:

Ååå köp lite Kräkhanddukar till mig :) jag har 30 minuter till Ikea, men får nog kolla på Jysk för det har jag 5 minuter från mitt hus :)

Även den kortaste resväg känns lång nu, eller hur!
    Ja, om jag går dit känns det rejält i ryggen. Innan kunde jag ändå gå till affären som oxå är 5 min bort utan att det gjorde ont i ryggen. Men i måndags märkte jag att magen var låg, o hon hade ju fixerat sig nu sa bm då, o det känns direkt i ryggen kan jag säga!
    Jaja, vi får se, sånna grejer känns inte lika viktiga att ha i ordning nu. Det är inte alls samma känsla att boa som förra gången. Det som känns viktigt nu var väl att vagnen var uppdaterad, babyskydd, kläder, Fleeceoverall o mössa o lite blöjor :) förra gången hade dottern ett eget rum, men hon sov inte där förrän hon var 5 månader. Denna gång finns det ett rum men vi har inte alls inrett där o mannen sover o ska sova där inne nu :P
  • Frida Li

Grattis hannis!!!!

Nu känns det som om det kvittar hur mycket jag sover/vilar, jag är ändå TRÖTT o det är svårt att få bort de svullna ögonen fast man använder ögonkräm o make up!! Sovit hyfsat inatt, o dottern sov till 7.45!!! Men min käre make har inte sovit!! :P igårkväll fick jag in en stor handduk i sovrummet, ifall vattnet skulle gå sa han, o sen skulle han gå å sova "för man vet ju inte hur många timmar man hinner få",m. Han fick 0! Haha. Han tror att det snart är dags och han vill inte erkänna att han är lite nervös :) tur han också är sjukskriven så han kan ta igen sömnen :)

• Frida Li

Det tarpå krafterna att ha ont hela tiden! Kanske därför kroppen o huvudet är så trött? Plus dålig sömn.

• Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-03-10 12:01:15 följande:

Kan instämma i att man inte är riktigt lika rörlig längre! Har precis varit ute på en skogspromenad i djup snö så jag verkligen fick pulsa fram (pust) - den rundan tog liiiite längre tid än vad den brukar göra annars! Tycker att man känner sig väldigt gravid bara man är ute och leker med barnen i snön och bygger snögubbar och snögrottor eller åker pulka, man är inte riktigt lika smidig längre, haha... tar emot lite grann när man böjer sig ner efter snö om man säger så... och ner i pulkan går bra, men UPP...! Herregud vilken syn!

Vart bor du någonstans? I Skåne har våren kommit, 7 grader o solen tittar fram :)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-10 11:44:09 följande:

Apropå det här med bf och gå över tiden och sådär..

På både KUB och UL så daterades ju graviditeten annorlunda än enligt senaste mens. Enligt SM skulle jag ha bf 25/3, men KUB sa 18/3 och UL 20/3. (Så 20:e är den "officiella" siffran.

Däremot är det ju så att jag ju VET när bebisen är gjord. Jag hade sista mens 19/6, iom det borde jag haft ägglossning 3/7. (Har väldigt regelbunden 28-dagarscykel.) Och även om ÄL skedde tidigare (kan mkt väl vara så att jag har ÄL bara 8-10 dagar efter mens) så VET jag ju att helgen 3-5 juli var jag och maken på Golfherrgård och hade det mysigt på många sätt (speciellt såna där som man inte riktigt får till när man har barn liggandes sovandes i sängen bredvid en...) Så före 3/7 kan inte bebisen vara gjord. Och är den gjord 3/7 är bf 25/3. Men det här lyssnar ju inte MVC på utan de går ju rakt av på UL-datumet.

Det här är ju inte jättekul siffror egentligen, då det innebär att jag egentligen skulle ha nästan en vecka TILL att gå innan jag är klar. Men, samtidigt viktiga tycker jag, för det är ju onödigt att bli igångsatt för överburenhet om man de facto inte är överburen, eller hur?

Hur har era UL-datum förhållit sig till senaste mens och (om ni känner till) när bebisen tillverkades?

Våra två barn har varit super planerade, så jag vet exakt när de är gjorda :) blev nog lite framflyttad med storasyster men denna gång sa både kub o ul 29/3
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-11 00:17:00 följande:

Jag var hos bm idag och vi tyckte nu alla tre (två bm o jag) att vi såg ett huvud nedåt, så det verkar som om min lilla lagt sig till rätta åt rätt håll. Pust! Värden o allt var ok, huvudet fixerat. Fick ny tid två dagar innan bf, gaaaaah, det är nära nu!

Glömde dock fråga henne om flytningar. Kanske ni vet? Sluta läs om du är äckelkänslig!!

Kan detta vara en svampinfektion? Slemhinnan är känslig/lite öm/svider lite, men kliar inte. Jag har vattniga flytningar som är lite vitaktiga och innehåller vita klumpar. Klumparna är ganska små, 2-5 mm i diameter, o ganska fasta, ser nästan ut som små bitar toapapper som är halvt upplöst i vatten.

Jag har inte så mycket besvär av detta, men kom att tänka på att det kanske inte är bra med en pågående infektion vid förlossningen. Någon som vet?

Läste i min gravidapp att mjölkakriga flytningar ökar på slutet
Svar på tråden Marsbebis 2016