Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2016-02-22 17:19:33 följande:
    Usch vilken eländig bm! Det är inte konstigt att sammanfatta graviditen! Jag gjorde det i v 36, trots att jag födde i v 42. Tur att din man var med och kan förstå hur illa det var. Även vikten var så okänsligt! Jag har faktiskt inte en enda gång vägt mig på mvc, bm frågade på inskrivningen, det var allt. Om du orkar; skriv till verksamhetschefen. Så där otrevlig får man inte vara!
    Jag ska berätta sen för min vanliga Bm nästa gång....:(
  • Frida Li
    Tessie83 skrev 2016-02-23 06:26:56 följande:

Skrev och frågade angående vattenavgång i söndags. Det var visst det jag hade. Ringde SöS imorse (på min barnmorskas inrådan) men då var det normalt att det värkte och läckte urin när barnet fixerat sig. Senare igår kväll kom det ännu mer och även med rosa i så åkte in vid midnatt. Nu ligger jag på förlossningen iaf. På en hård brits och har inte sovit en blund inatt. Så ont i höfterna. Kejsarsnitt (som jag vill ha) blir antagligen senare idag. Hon kunde gärna fått vänta några veckor till med att komma. Är i 35+1 idag, men enligt läkaren brukar det inte bli några problem för de barn som ändå kommer såhär sent. Helt otroligt att jag kommer få träffa min dotter idag :)

Ååååå en bebis!!!!:):):):) lycka till!!
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-23 08:05:28 följande:
    Ursäkta men vad var det för j-a stolpskott?! Helt oacceptabelt beteende. Din stackare som har behövt utstå något sådant! Behöva bli ledsen när man varit hos barnmorskan, inte klokt!! De ska ju vara ett stöd. Din man måste ha varit rätt chockad också? Skriv gärna ner dina tankar och upplevelser som Reflexen tipsade om, så att du har möjlighet att göra en skrivelse sedan om du kommer vilja det. Kan säkert vara skönt att reflektera lite kring händelsen med din ordinarie BM först dock. Hoppas du mår lite bättre idag. Ta hand om dig, och glöm inte att du duger och är fin precis som du är, det är inget misslyckande att ha gått upp lite extra i vikt denna gång. Det är helt naturligt, det har jag också gjort nu denna tredje gång (samlar också mycket vatten och benen ser ut som timmerstockar på kvällarna typ) Varje graviditet är unik och att du går upp i vikt tyder på att koppen funkar och reagerar precis som den ska. Snart har du din bebis hos dig och du känner igen dig själv igen. Kram! 
    Tack för dina fina ord. Känner mig fortfarande låg idag... Är hemma själv med dottern o min man ligger på operationsbordet o det känns så konstigt att jag inte kan vara där på sjukhuset hos honom o att inte veta vad som pågår. Ska försöka hålla oss sysselsatta idag. Vi ska nog baka bröd, o det är sportlov här så det finns lite roliga aktiviteter idag
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-24 10:49:43 följande:

Av ren nyfikenhet, vad får man räkna med för en resa till Hawaii för 4-5 personer? Förstår att det skiftar mycket beroende på säsong, typ av boende, vistelsetid mm. Men vad räknar ni som reser dit med för kostnad på ett ungefär?

FridaLi, förstår att det är jobbigt att inte kunna vara nära sin man vid op, men det kommer gå bra och snart är han hemma igen! Hoppas han kurerar sig hyfsat fort så att du kan få hjälp när bebis kommer. Hur känner du - Skulle du vilja att det sätter igång snart eftersom du är lite trött på det eller vill du helst gå tiden ut? Har kanske nämnt det innan, sorry om jag missat det isf. Jag vill gärna gå tiden ut men det vet man ju aldrig. Kram

Nej jag vill inte gå tiden ut!! Jag bär tydligen lillasyster väldigt Lixom rakt fram. Jag har väldigt stor mage säger alla, alla tror att jag ska föda nu :) jag är inte så lång så det ser roligt ut med denna enorma mage! Det är tungt o jag vet inte hur jag ska stå ut i en månad till!

Hur är era magar? Min är sten hård! Förra gången jag var gravid var en kollega oxå gravid o vi jämförde ju magarna, hade stor mage då också o så var den jätte hård. Hennes var Lixom mjuk. Det är väldigt obehagligt att ha sån hård mage, o man känner bebisens skelett hela tiden Lixom. Många säger att den är väldigt hård.

Mannen är hemma, men behöver hjälp med det mesta utan sin vänsterhand och så måste det nog vara i en månad nu....:(
  • Frida Li
    hannis12345 skrev 2016-02-24 11:25:19 följande:

Jag ligger nr 2 på listan med bf på tisdag och inte en enda känning el sett röken av slempropp el vattenavgång...

Hoppas verkligen att jag inte går över tiden.

Slutade jobba i fredags ( känner mig hur pigg dom helst) väldigt rastlös nu bara.

Ute o går runt Djurgården här i Sthlm ca

2-3h / Dag, vart på manikyr o pedikyr, gjort hårförlängning ;), städat varenda liten m2 hemma, sett alla filmer / serier som finns jaaa nu är det bara att vänta;)

Underbar månad att få barn i känner jag! Vårsolen är såååå skön!

E det ditt första barn?
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-24 11:35:19 följande:

Hannis ursäkta om jag glömt, men har du barn sedan innan?

Har aldrig sett röken av den där omtalade slemproppen under mina två tidigare förlossningar! Hur ser den ut?! När har ni upptäckt den, ni som sett den?

Jo jag såg min! Blärk säger jag bara! Slemproppen kom ut när jag skulle gå på toaletten en morgon kl 06. Shit tänkte jag! Men sen säger många att det kan ta upp till två veckor tills det sätter igång ändå. Men nä...det sattes igång direkt på mig. En timme senare hade jag så ont att jag fick gå in o lägga mig i badet. En kvart senare känns det som om det kommer vatten mellan benen fast jag låg i badkaret! O mycket riktigt, reste mig upp o splash. Sen kom värkarna igång o kl 09 kom dom var tredje minut o då var vi välkomna in. Men dottern kom inte ut föräns 18.15 på kvällen, i v 36+1.
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-24 11:27:55 följande:

Min mage står också rätt ut och står högt, växer bara framåt. Med killarna har den varit lite bredare och... liksom lite mer droppformad eller hur man ska säga. Men jag har ändå ett SF-mått lite under kurvan fast är rätt stor för att vara mig, haha... Min är också hård och man känner tydligt lilla bebisens kropp där innanför. Den skiftar sida hur den ligger med rumpan höger-vänster, ser så roligt ut, magen blir helt sne. Kan den fortfarande göra det sedan när den är fixerad? Var ruckbar sist.

Jag låg lite över kurvan på magen nu sa dom sist. Men bebisen följer ändå sin kurva. Min mage har börjat sjunka, skönt att få luft o magen ser mindre ut från mitt håll där uppe :p.
    I o med att man haft barn i magen tidigare så finns mer mer plats. O de brukar inte fixera sig förrän i sluten. Vid detta laget med dottern var jag fixerad men det är inte bebisen nu.
  • Frida Li
    hannis12345 skrev 2016-02-24 12:30:52 följande:

Ja första ;)

Jag var oxå så rastlös när jag var gravid första gången :) jag gick även då hem med graviditetspenning o höll mig sysselsatt hela tiden. Inte samma energi andra gången :) försöker att passa på att greja med huset, handla o vila medans dottern är på förskolan :)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-02-24 13:19:35 följande:
    När jag var hos BM i måndags i 36+0 så var min bebis fixerad, och då är det ändå min 3:e. (!) Så jag blev lite nyfiken och kollade bakåt i min graviddagbok från förra gången och såg då att 2:an fixerat sig i 35+6 - så ganska exakt! Han kom ändå bf+14... Gah!
    Då håller jag tummarna att min bebis oxå fixerar sig snart :)
Svar på tråden Marsbebis 2016