-
Ja...jag trivdes inte så bra där på BB o vi var där i fyra dagar innan vi fick klartecken att åka hem. Sista dagen bara grät jag. Dom fick en liten prick sen, min mamma jobbar på neonatal o var lyckligtvis på ett möte om just vård på BB och talade om ett o annat som hänt oss. I vår stad är det tänk att BB ska sköta barn födda i v 36 istället för att de ska vara på neo, men de skötte inte det alls bra. Det ska bli skönt denna gång att man har lite mer kött på benen.Carabellis kusp skrev 2016-02-15 12:28:35 följande:Att de inte ger dig när du ber om det utan att förklara varför, det är mycket nonchalant! Om du inte tar några andra läkemedel och är fullt frisk, så är en bra cocktail 500 mg Naproxen 2 gånger per dygn + 2x500 mg 4 Alvedon gånger per dygn. Det är maxdos av båda och helt normalt att ta de första dygnen. Tricket är att ta kontinuerligt så att man har en tillräckligt hög nivå i blodet för att få smärtlindrande effekt som inte avtar. Emellertid får man inte kombinera Naproxen med voltaren eller diklofenak för de tillhör båda NSAID gruppen.
-
Haha ingen aning, men diklofenak var ok när jag gick över de kritiska veckorna. En barnmorska på förlossningen på sjukhuset som godkände det en gång när jag ringde min mamma på jobbet o bad om Råd. Någon skillnad är det kanske ändå?lollip0p skrev 2016-02-15 13:55:28 följande:Märkligt, Diklofenak och Voltaren är ju exakt samma sak?
-
Oj då....inte bra ju. Har inte alls tagit många eller ofta.Elenic skrev 2016-02-15 16:34:58 följande:Håller helt med Carabellis här: Diklofenak är inte alls lämpligt sista trimester (som du ser på FASS-texten). Känns verkligen som att du borde prata med läkare om huruvida du ska ta dem eller ej...
-
Har dubbelkollat nu med min mamma. Jo, man får äta diklofenak. Det finns massor med gravida kvinnor som de har som äter det hela graviditeten. Det står alltid en sak i Fass o instruktionerna, men läkarna godkänner i vissa fall.
-
Nu ikväll var jag på föreläsning på Helsingborgs lasarett. De pratade först om förlossning o sen BB vård. Intressant fast man redan fött ett barn :)
-
Haha precis!Elenic skrev 2016-02-18 08:38:07 följande:Så lite! Är ju viktigt att man har hela bilden och kan fatta ett underbyggt beslut. Om man t.ex.inte kan ge upp rökning, alkohol eller hund I sängen - ja då är ju spjälis det bästa. Men kan man anpassa sovplatsen så att den blir säker, då är ju den lika säker som nåt annat. Vi är ju liksom flockdjur från grunden och menade att sova tillsammans, det är bara vårt moderna samhälle med allsköns olika droger, fluffiga täcken/kuddar etc. som ställer till det lite.. ;)
-
Jag är oxå i v 35. Med dottern hade jag jätte mycket sammandragningar tidigt men nu drog det igång för någon vecka sedan. Jag har även börjat få ont i ryggen o svanken o molande mensvärk. Så jag gör inte heller så mycket om dagarna, är mest hemma, går till affären eller hämtar dottern:)sanna1975 skrev 2016-02-18 20:21:52 följande:
Hur mycket sammandragningar har ni? Jag går in i v 35 i morgon, och nu börjar sammandragningarna komma rejält. Tidigare var det knappt några alls, och jag kände mig oförskämt rörlig. Men nu har det verkligen vänt. Ett par dagar har jag haft sd till och från hela dagarna, och samtidigt har jag även fått mer ont i fogarna och en smärta som strålar på insidan av låren. Att gå på någon promenad är bara att glömma, jag sitter mest hemma. Jag kommer inte ihåg hur det var förra gången, det är trots allt 8 år sen jag var gravid sist! :)
-
Börjar tänka på hur det kommer bli sen när bebisen kommer... Denna gång har man ju redan ett barn att ta hand om o man kan inte bara sitta där i soffan o amma o amma o sova när bebisen sover. Är rädd för att bli trött, helt slut! Min man ska dessutom operera sin hand nästa vecka så han får man också ta hand om ett tag. Min mamma ska ta semester då bebisen ska komma, har bett om lite hjälp då. Mycket känslor o tankar o detta har ju gjort att jag fått ta upp kontakten med min psykolog igen. Ni som väntar tredje fjärde..barnet. Hur kände ni? Hur blev det? Blir man en supermom som klarar allt?:)
-
Epidural!! Det hade jag. Blev så hög av lustgasen o bara yrade, när jag fick Eda kunde jag vara med o hade fokus!
-
Här är det nästan alltid oxå samma hjärtljud. 154! Det är ännu en tjej i magen.Madski skrev 2016-02-20 10:29:15 följande:Vad spännande att inte veta.. Vi var alldeles för nyfikna, haha.. Dom var väldigt säkra på ul att det var en lillebror, men vi har bara gjort ett ul så vem vet, det kanske kommer en lillasyster!? Med storasyster var vi även på 3D ultraljud så då var det ingen tvekan om det. Nu är det ett ul och en bm som vi ska lita på, visserligen såg hon att det var en kille flera gånger, men vetetusan om jag vågar lita 100% på det, har iof shoppat loss en fel på klädfronten och i annat fall har vi storasysters kläder kvar.. Hjärtljuden har varit på 155 alla gånger utom en när det låg på 146.. Lite roligt att det är samma lika varje gång..