BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Ni som inte jobbar längre, vad gör ni på dagarna och nätterna (ni som inte kan sova)?
Jag har ju fått graviditetspenning sen början av februari. Mådde helt ok och längtade att småhusmarknaden hemma, gå på korta promenader osv men sen fick jag ju den förbannade influensan näst sista dagen på jobbet som gjorde mig mer eller mindre sängliggande i fyra veckor. Efter det har jag inte orkat mycket alls, är fortfarande sjuk. Ont i fogarna, tungt att andas, känner mig så tung, kan inte sova på nätterna så då blir man ju helt off på dagen. Sover sen kanske max tio minuter på dagen. Sömn finns inte.
Försöker plocka och städa lite men efter en kort stund är jag helt slut.
När barnen kommer från skolan så försöker och vill jag göra enkla saker med dem men jag är helt slut. Att hämta yngsta från skolan är en pärs. Att sätta sig i bilen är en jobbig grej. Magen är i vägen och trycker och det är väldigt obekvämt.
Har gått och fikat med kompis men jag är helt död efter en timme och vill hem och då går man som en pingvin och efter några steg så blir jag helt andfådd. Då hela grejen är en jäkla procedur. Vi behöver saker från Ikea men bara tanken hur min kropp funkar så blir det inte av. Hjärnan vill så mycket men kroppen säger nej.
På dagarna och nätterna tittar jag mycket på tv och film, gör korsord, Facebookar, (så här aktiv har jag aldrig varit på Facebook ), googlar, är på familjeliv men nu är allt skittråkigt. Jag vill fixa hemma med inredning, städa mera, gå på promenad, SOVA, handla det sista som jag saknar, gå och fika, måla tavlor ( det är helt omöjligt nu med magen, ryggen och foglossningen), vara pigg, vara aktiv. Nu sitter/ligger man bara och väntar ut tiden, Blä!
Vad gör ni?