BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
God morgon :) Nu har jag pratat med mvc och hade turen att det var just min bm som ringde upp mig. Förklarade för henne hur det var, att jag hade gått mycket i söndags så,men att jag fick sammandragningar igår bara av att plocka ur diskmaskinen och att de kommer mer och även denna molande värken. Även att jag misstänker att 2 små bitar av slemproppen gått men att jag vet att den kan återbildas. Sa även att jag var rädd för att ta upp tid i onödan sa hon strunta i det,för det ville hon inte höra. Det står i min journal att det skall kollas om det kommer mer eller så,för det läkaren skrivit. Och är det ingenting nä men vad bra, då är de kanon nyheter och jag slipper oroa mig. Men det skall ändå kollas upp. Kändes så bra,för som jag förklarade så var ju fogarna lugnare igår så inte den som jag kände av så igår kände jag. Så hon lyckades lösa en tid på torsdag till mig,vilket känns bra och tur. Misstänker ju även att jag åkt på en svampinfektion igen men inte säkert,så får jag det kollat med. Som det inte räckte med den förkylning jag åkte på under kvällen och natten, men men var la väntat då dottern varit sjuk i helgen. Men tar mycket hellre en förkylning än magsjuka. Så skall inte klaga för mycket på förkylningen :)
Alltså det känns så bra och skönt att ha en bra bm som lyssnar och förstår mig underbart,hoppas jag får samma underbara läkare som jag fick sist,för hon är en av det bästa läkare som jag någonsin träffat.
Dock pratade min bm om att det inte stannar av ifall det drar igång när man är i vecka 34+0 vilket jag skulle vara isåfall den 28 februari. någon som känner till det eller så? Vart lite nervös när hon sa det,känns ju väldigt tidigt. Behöver ju inte vara någon fara med dessa sammandragningar men när hon sa så vart jag lite nojig,känns väldigt snart och vad innebär det för vård och så ifall det skulle ske? Vet inte om jag räknas som en person som riskerar och födda för tidigt. Med dottern räknades jag ju som fullgången då hon föddes 38+3. Mycket tankar just nu.
Nu skall jag försöka njuta av min kopp te och hoppas de hjälper min förkylning lite. Hoppas ni andra haft en bra natt och får en bra dag.