Inlägg från: aztec |Visa alla inlägg
  • aztec

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

lillasysterfia skrev 2015-11-25 14:17:35 följande:

Varit på rul idag. En pigg frisk liten krabat som levde om i magen! Va svårt att få bra bilder. Men lycklig blir man av att se den lilla. :)

Grattis!! :)
  • aztec
    FLovesA skrev 2015-11-26 22:29:57 följande:

Hej på er,

Hur mår ni allihopa?

Går in i v 24 imorgon, och känner att vi snart börjar nedräkningen på allvar;)

Foglossningen är jävlig när jag gått och stått mycket men inte alls lika illa som med dottern än så länge, så jag är hoppfull:)

Ska imorgon ringa Mvc och boka in en tid i v 25, och får då även höra hjärtat.

För några dagar sedan fick dottern känna lillebrors sparkar, lycklig var bara förnamnet och jag blev helt rörd av hennes lycka över den upplevelsen. Är lite sådär extra känslig känner jag. Minst sagt.

Imorgon väntas jobb igen så nu är det snart dags att sova.

Natti Natti

Hej hej! Ja vi alla börjar komma upp i veckor nu ;) jag går in i v 27 idag och känner att snart kommer upploppet. Hehe.

Jag har också foglossning, men hanterbar, jag får lyssna på kroppen och ta det lugnt när jag känner av. Men får påminna mig själv att jag inte kan köra 100% hela tiden. Den är inte lika illa som med dottern än och jag vill hålla det så ;)

Mår bra annars, men måste finnas mer plats där inne denna gång. Minns absolut inte att första barnet hade sån gymnastik i magen som denna verkar ha ;) börjar bli lite svårt att sova :o så antingen det eller så är det en stor bebis :o har ett TUL i v 32 som jag längtar till, för att se om han växer tillräckligt, men snarare rädd för tvärtom! Hehe men vi får se!

Trevlig helg allihopa! Här blir det avdentspynt och julbak med dottern för hela slanten
  • aztec
    CissiJissi skrev 2015-11-30 10:29:05 följande:

PS, jag brukade se lite snett på alla smala gravida som grämade sig över 5kg viktuppgång, men den här gången känner jag förståelse.. Klart man kan tycka det är jobbigt att börja se helt annorlunda ut än vanligt :)

Kan nog säga att alla känner att det är jobbiga på ett eller annat sätt att kroppen förändras. Även om det inte bara är kilon, kroppen blir ju aldrig desamma även om vikten till slut blir som det var innan.

Jag är en sån person som är livrädd att gå upp en massa, inte för att jag tycker det är fel. Men jag har alltid varit riktigt stor under min uppväxt och det var först något år innan mitt första barn som jag fick "normalvikt". Jag mådde inte alls bra i min kropp innan dess och jag tror det är mest den känslan som sitter kvar. Jag vill inte hamna där igen. Jag var mentalt inte i något bra skick pga detta.

Som tur är, ja jag är oerhört lättnad, om man får säga så ;) att jag inte gick upp en massa med första och kommer troligtvis inte göra det den här gången heller. Det är sådan stor press som det är redan från människor och samhället överlag som hur mycket man får gå upp, att de ska bort efter förlossningen osv att jag är oerhört lättnad att jag slapp den pressen (genom att det löste sig själv) det gav mig bara en mindre sak att oroa mig för. För Ja, jag hade sorgligt nog tagit till mig all denna negativa kritik om hur det ska gå till och mått dåligt.

Hoppas bara att alla som inte hade det lätt som jag slapp. Eller att man kunde släppa alla förväntningar från samhället.

Blä, mår dåligt bara att tänka på det. Ärligt talat var jag tvungen att ställa mig på vågen bara för det :( känns sjukt. Men hoppas på gravidhormoner.
  • aztec
    CissiJissi skrev 2015-11-30 20:41:27 följande:

Jag tror också många kan tycka det är jobbigt med förändringarna, men första gången jag var gravid fanns det inte en tanke i mig om att bry sig, jag tyckte allt var så häftigt och ju fler förändringar ju roligare, kände mig kanske extra gravid då eller något!:) men sen blev jag en sån som tänker på vikten och nu kommer väl det sitta kvar i mig för alltid tyvärr!:p men det är så mycket annat att fokusera över och glädjas över, hoppas du mår bra och kan tycka om dig själv oavsett vilka förändringar det blir!!!!:) Alla människor är ändå olika så what the heck!:D vi får kämpa på inställningen så vi är nöjda i och med våra kroppar!:D

Det är just nu under förändringar som jag inte riktigt kan släppa det, i min normala vardag finns det inte i mina tankar! Vilket jag är oerhört tacksam över, mina två närmsta vänner är bodybuilding typer så att jag inte ens känner press då ger mig ett inre lugn ;) men som sagt, mycket tankar som går igenom en gravid kvinnas huvud! Sist oroade jag mig i onödan, gick bara upp 8kilo.. Så det var nog hela processen som satte mina hjärnspöken i spel ;) Jag får som du säger försöka släppa det och njuta istället!! :)
  • aztec

Angående När folk går upp i vikt under grav, är det någon som INTE gått upp mycket i slutet utav grav? Minns att förra så jag jag upp halva min viktuppgång (4kilo) sista 3v kanske. Slog till bara.

• aztec

Jag har ingen halsbränna (än) hade inte alls med första så håller tummarna! Men känner dock igen mig i det att det känns som om det tar stopp så fort jag börjar äta, känner mig fullproppad men är hungrig hela tiden eftersom jag inte får i mig så mycket åt gången. Känns som om allt jag gör just nu är att äta mat, känna mig spräng, vara hungrig och sen må illa ;)

Gått in i v 28 nu dock så något att glädjas åt! :D

• aztec

Har två tentor kvar denna vecka sen har jag tagit en paus i mitt studerande, fram till förlossningen. SKA BLI SÅÅÅ SKÖNT! var meningen att jag skulle studera i en månad till men orkar f-- inte. Var okej för mannen så slutar den här veckan istället. Åkt på en djup depression så vi alla, mannen, min läkare och min psykolog... och även jag, kände att det behövdes en tid utan krav innan förlossningen.

Så ska skriva de sista två tentor och sen bara försöka njuta utav julen!

Jag fick en förlossningsdep efter mitt första barn, som satt kvar länge efteråt, mest eftersom jag trodde det var normalt. Därför är jag nog extra känslig denna gång, och lite rädd.

• aztec

Vi har inte kvar vagnen från min dotter, så har spanat på en Brio Smile, köper nog ett paket med ligg, sitt och bilbarnstolen.. Så är det klart sen ;) men har en gt city mini sen dottern som jag älskar, så den ska användas sen när lillebror blir stor nog!

• aztec

Någon som vet när nästa års modeller släpps förresten? Känns dumt att köpa en 15 ist för 2016 om de ändå släpps tidigt på året? Tänker när jag säljer den vidare ;)

• aztec

Innan grav låg jag alltid bara på rygg, rakt upp och ner som en soldat ;) dock nu blir det bara sidan, höger och vänster.. Önskar jag kunde ligga på rygg men är så obekvämt för magen.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)