BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Varit på rul idag. En pigg frisk liten krabat som levde om i magen! Va svårt att få bra bilder. Men lycklig blir man av att se den lilla. :)
Varit på rul idag. En pigg frisk liten krabat som levde om i magen! Va svårt att få bra bilder. Men lycklig blir man av att se den lilla. :)
Hej på er,
Hur mår ni allihopa?
Går in i v 24 imorgon, och känner att vi snart börjar nedräkningen på allvar;)
Foglossningen är jävlig när jag gått och stått mycket men inte alls lika illa som med dottern än så länge, så jag är hoppfull:)
Ska imorgon ringa Mvc och boka in en tid i v 25, och får då även höra hjärtat.
För några dagar sedan fick dottern känna lillebrors sparkar, lycklig var bara förnamnet och jag blev helt rörd av hennes lycka över den upplevelsen. Är lite sådär extra känslig känner jag. Minst sagt.
Imorgon väntas jobb igen så nu är det snart dags att sova.
Natti Natti
PS, jag brukade se lite snett på alla smala gravida som grämade sig över 5kg viktuppgång, men den här gången känner jag förståelse.. Klart man kan tycka det är jobbigt att börja se helt annorlunda ut än vanligt :)
Jag tror också många kan tycka det är jobbigt med förändringarna, men första gången jag var gravid fanns det inte en tanke i mig om att bry sig, jag tyckte allt var så häftigt och ju fler förändringar ju roligare, kände mig kanske extra gravid då eller något!:) men sen blev jag en sån som tänker på vikten och nu kommer väl det sitta kvar i mig för alltid tyvärr!:p men det är så mycket annat att fokusera över och glädjas över, hoppas du mår bra och kan tycka om dig själv oavsett vilka förändringar det blir!!!!:) Alla människor är ändå olika så what the heck!:D vi får kämpa på inställningen så vi är nöjda i och med våra kroppar!:D
Angående När folk går upp i vikt under grav, är det någon som INTE gått upp mycket i slutet utav grav? Minns att förra så jag jag upp halva min viktuppgång (4kilo) sista 3v kanske. Slog till bara.
Jag har ingen halsbränna (än) hade inte alls med första så håller tummarna! Men känner dock igen mig i det att det känns som om det tar stopp så fort jag börjar äta, känner mig fullproppad men är hungrig hela tiden eftersom jag inte får i mig så mycket åt gången. Känns som om allt jag gör just nu är att äta mat, känna mig spräng, vara hungrig och sen må illa ;)
Gått in i v 28 nu dock så något att glädjas åt! :D
Har två tentor kvar denna vecka sen har jag tagit en paus i mitt studerande, fram till förlossningen. SKA BLI SÅÅÅ SKÖNT! var meningen att jag skulle studera i en månad till men orkar f-- inte. Var okej för mannen så slutar den här veckan istället. Åkt på en djup depression så vi alla, mannen, min läkare och min psykolog... och även jag, kände att det behövdes en tid utan krav innan förlossningen.
Så ska skriva de sista två tentor och sen bara försöka njuta utav julen!
Jag fick en förlossningsdep efter mitt första barn, som satt kvar länge efteråt, mest eftersom jag trodde det var normalt. Därför är jag nog extra känslig denna gång, och lite rädd.
Vi har inte kvar vagnen från min dotter, så har spanat på en Brio Smile, köper nog ett paket med ligg, sitt och bilbarnstolen.. Så är det klart sen ;) men har en gt city mini sen dottern som jag älskar, så den ska användas sen när lillebror blir stor nog!
Någon som vet när nästa års modeller släpps förresten? Känns dumt att köpa en 15 ist för 2016 om de ändå släpps tidigt på året? Tänker när jag säljer den vidare ;)
Innan grav låg jag alltid bara på rygg, rakt upp och ner som en soldat ;) dock nu blir det bara sidan, höger och vänster.. Önskar jag kunde ligga på rygg men är så obekvämt för magen.