Inlägg från: aztec |Visa alla inlägg
  • aztec

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Skickar på en naken mage, är 22+3 ;) är 181 lång och min mage känns som världens minsta! Hehe. Dags för mig att sova!

• aztec

Cravings.. Med första barnet hade jag Subway och kanelbullar! sug efter Subway har varit en aha varje gång jag blivit gravid! Konstigt egentligen ;)

Men denna gång känns det som om jag har en ny craving varje vecka, hehe. Haft salt! morötter, limpa med ost, milky way chokladen, hårdmacka med leverpastej och just nu vill jag äta clementiner hela tiden men börjar tröttna :( får lite sura uppstötningar ;) får se vad det blir här näst...

• aztec
    saraaj skrev 2015-11-04 22:19:49 följande:

Vi var på rul idag! Visade sig vara en kameraskygg kille men visade gärna snoppen! Datumet blev även framflyttat su nu har vi bf 1/4!

Jag mår väldigt bra, har dock inte börja känna rörelser ännu men moderkakan låg framvägg så den dämpar väll lite oxå, så längtar tills jag känner rörelser!

Är nu i 18+4 :)

Grattis :)
  • aztec
    Nystjärna skrev 2015-11-08 14:51:15 följande:

Måste fråga er här inne. Igår så myste jag och mannen till det för första gången sen jag blev gravid. Efteråt så hade jag så sjukt ont i ryggen och höfterna/fogarna. Helt galet. Men tänkte väl det går över,nog bara kroppen som inte är van längre och för jag låg för länge på rygg. Men idag har jag fortfarande helt galet ont i höfterna och fogarna. Drar och illar som bara den och även i ryggen. Har ju haft att jag känt höfterna lite innan,om jag gått och jobbat men inte såhär. Har ju haft i ryggen och ner i ens skinkan innan men igår var extremt. Har iof jobbat mycket denna veckan och varit mycket. Glömt använda mitt foglossningsbälte vissa dagar med. Men är detta foglossning och är det någon mer som känner igen sig? Framförallt att de blivit så här efter att ni och er partner har myst?

Sen känner ni bebisen varje dag? Har ju känt bebisen ganska mycket mer och tydligt de senaste. Men sen någon dag inte lika tydligt,starkt eller ofta. Men känt små svaga buffar och ofta långt ner. Inte heller känt av biffarna under någon längre stund som innan,utan någon/några enstaka ibland? Men antar att de är för de är så pass tidigt och känna de än och att bebis kanske ligger och sparkar mot min rygg och även kanske därför jag har mer ont. Jag är i vecka 18+2 idag så. Jag vet inte. Vad tror ni och hur har ni andra det? Blir lite orolig och nojig :( Kan ju bero på att jag är nervös och så inför RUL imorgon,skall både bli skönt och roligt att få se bebis,men samtidigt så sjukt nervös och orolig idag :(

Ja vissa ställningar är big NO NO. Men blir alltid påfrestande på fogarna under stundens hetta ;)
  • aztec
    Nystjärna skrev 2015-11-10 15:39:01 följande:

Hej allihopa :)

Satt och funderade lite här hemma. Hur många av oss här inne var det som har eller skall ta reda på könet på bebis? :) Och ni som fått besked om vilket kön det är,vilket kön är det? Var lite nyfiken bara på om de verkar som de blir mest töser eller pojkar här i våran tråd. :) Och sen se när alla bebisar är födda hur det verkligen blev. Tycker bara det vore kul och se hur det blir. Om april blir en "pojkmånad" eller "tösmånad" för våran grupp här inne :) Kanske bara jag som tycker sånt är roligt :p hihi

Vi har ju valt att inte ta reda på kön,utan vill ha de som en överraskning när bebis kommer och ha den spänningen kvar :) För spelar ingen roll för oss. Så länge bebis mår bra och är frisk. :) Jag tror dock sen igår efter RUL på en pojk,när jag ser ul bilden och jämför med dotterns ul bild. Dock trodde jag ju dottern var en tös först,men efter RUL var jag tvärsäker på en pojk,men sen fick vi ju en tös så. Hihi :) Men gissar ändå på en pojk denna gånger :)

Sen har ni funderat på namn eller "bestämt" namn? Vore också roligt att se,om många tänker samma namn eller att man får lite namn idéer. :) Vore kul om ni ville dela med er :)

Kram på er :)

Skönt att du äntligen fick se eran lilla bebis ;)

Om vi idag hade väntat hade vi nog inte tagit reda på kön, men eftersom vi har en dotter sen innan ville vi mest utav praktiska skäl samt förbereda dottern, hon grät när det inte visade sig vara en lillasyster utan en lillebror :) det blir dock ingen aprilbebis då jag är beräknad 3mars. Men kan vara kul att se skillnaden mellan mars och april ;)

Namnet denna gång känns jättesvårt, dottern hade namnet spikat tidigt. Medan nu kan vi inte komma överens. Mannen gillar, Hugo, nathaniel(?) haha. Och caspian. Jag gillar mer William, Alexander eller Jak. Vi får se...
  • aztec
    CissiJissi skrev 2015-11-10 23:22:12 följande:

Bilden visar en ganska typisk gravidbulle och ändå fick jag höra - "åh det syns inte på dig heller ännu!!". Hon sa det som att hon sa en fin sak till mig, men hallå, om inte det här är en gravidmage VAD ÄR DET DÅ??:P

Nu är den så stor så alla ser, så nu får jag inte höra det, men jag är ändå inte nöjd för igår fick jag: "nu börjar det synas på dig ser jag". Jag önskar att jag inte brydde mig, men det störde mig, vadå BÖRJAR synas?:p jag som känner min kropp kan säga att det BÖRJADE synas vecka 7!:p men såhär är det, alla har rätt att kommentera en kvinnas mage om det ligger någon däri ;)

Wow vilken fin mage! 8) avundsjuk! Hehe.

Min mage 23+5! Längtar tills den tittar ut ordentligt ;)

• aztec

Minns inte om jag skrivit om hur nästa år ser ut för oss ;) men eftersom jag studerar så blir jag först fl tills augusti och sen börjar jag studera igen i höst på distans (samtidigt som jag har hand om barnet) men är inte föräldraledig på papper eller tar ut dagar. Sambon får ev vara ledig 2017 när jag hittat nytt jobb ;) hur jag ska klara vara hemma så länge vet jag inte än, sist så kröp jag på väggarna efter 6månader och började jobba 2dagar i v.

Men min sambo jobbar i skift och har maxpeng så han tar ut dagarna på hans lediga för att få ut så mycket pengar som möjligt och ta så få dagar som möjligt första året ;) tjänar mycket pengar på detta. Och även om vi får 240 (?) dagar i var så delar vi ändå. Jag har skickat över mycket av mina dagar till han på förra barnet fast jag var hemma mer.

• aztec

Körde en snabbis med mannen imorse och gud så "ont" jag har nu :/ inte direkt smärta, men känner mig helt bortdomnad och när jag står upp känns det som om barnet ska trilla ut ;) dock känns det okej när jag sitter eller ligget ner (lägger press på) någon som känner igen detta?

• aztec
    Pauliina skrev 2015-11-24 11:04:54 följande:

Jag är så lycklig. Rul gick bra och hon är nog den noggrannaste jag haft. Och de blir en tjej! :) vill inte vara sån men Gud vad lycklig jag är!!

Grattis! Härligt att det gick så bra :)
  • aztec

25+4. Mycket rörelser och stor skillnad på två veckor har gjort med magen (även om det inte syns ;)) känner mig riktigt gravid nu och inte bara på låtsas ;)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)