Inlägg från: aztec |Visa alla inlägg
  • aztec

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej allihopa, hur går det? Någon som är kvar på fl? :) 12+6 idag så den värsta rädslan för missfall har släppt nu, känns mer som om jag kan njuta av vardagen igen. Men har dock Kub på måndag så är nog först efter den jag kommer våga berätta för närmsta. Någon annan som gjort kub än?

• aztec
    pannkakan87 skrev 2015-08-29 11:46:46 följande:

Jag har kub på tisdag! Jättenervös!! Du måste skriva hur det gick för dig sen 

Ja jag får göra det! Bör inte vara orolig då jag egentligen inte är i någon riskgrupp, men gått så länge nu sen vi började försöka så känns som om att snubbla på mållinjen ungefär ;)
  • aztec

Hemkommen från KUB, 1:20000 på båda så känns som om vi kan pusta ut till ul iaf! Tog blodprov på inskrivningen så fick resultatet på en gång.

Var riktigt underbart att se en bebis, blev framflyttad 3 dagar också så blir 13+4 idag med bf 3/3 känns som om tiden kommer gå fort nu! Äntligen! Har som sagt en dotter född maj 2012 så kommer vara nästan 4år emellan.

• aztec
    pannkakan87 skrev 2015-08-31 16:25:19 följande:

Å så härligt!! måste va fantastisk känsla att se sin bebis! är så nervös inför mitt kub imorrn men ska försöka slappna av!

Ja underbart, fick bild som vi visade dottern, "en bebis???!!!" var roligt att se ;) men var också riktigt nervös innan, var helt svettig! Var lite extra jobbigt att de ej säger något under själva undersökningen. Bra för sambo att se också, blir mer verkligt för honom med, gör det inget om jag skäller lite extra, lycka till imorgon!
  • aztec

Nystjärna, ajaj. Lider med dig, hoppas det är något som går över ju längre tiden går. Mitt illamående var inte lika illa som din men försvann nästan helt (känner av en gång i v nu ungefär) i v 12 :)

Sen angående datum. Jag gjorde ett tidigt ul i 7+3, senaste mensen fick jag datumet till bf 6 mars medan då räknade hon till 8 mars.

Men nu när jag gjorde kub så satte de datumet till 3mars :) så nog ganska svårt att få exakt när det är så tidigt :) lycka till idag.

• aztec

Påtal om plågor.. Någon annan som dras med huvudvärk? Jag har nämligen "aldrig" huvudvärk annars (jag är en ont i magen tjej) men nu de senaste två v har jag ont i huvudet så gott som dagligen :/ kan vara lindrig tills hålla från kvällen, hela natten till morgonen. Vågar inte heller ta Alvedon för mycket, tar när jag vaknar på nätterna av värken. Känns inte normalt? Någon som har tips?

• aztec
    pomperiposa skrev 2015-09-08 06:56:51 följande:

Jag får huvudvärk av järnbrist, så det kan det vara. Blutsaft rekommenderas Hoppas det blir bättre!

Låg på 128 på inskrivningen och det är högt för mig ;) äter två niferex om dagen nu när jag är gravid (annars en) men kanske ska ringa om ett nytt blodprov för att se att det ej har sjunkit.

Kanske kan vara allt koffein som jag inte längre dricker?
  • aztec
    Sommarmalva skrev 2015-09-08 21:11:28 följande:

Har du kollat blodtrycket? Högt blodtryck brukar ge huvudvärk...

Kollade på inskrivningen, då var det normalt, men huvudvärken kom efter så ska nog kolla det faktiskt, äter en medicin som kan höja så bättre att dubbelkolla, tack.

Legat i sängen. Med en påse isbitar på huvudet idag! Men gott över så ska försöka laga mat till familjen.

Börjar känna av foglossningen nu, så får boka in en tid till sjukgymnasten också, yay. Dålig dag idag :( men tiden går, går in i v 15+ imorgon..
  • aztec
    Modesta skrev 2015-09-09 15:33:06 följande:

Jag var på KUB-ultraljudet idag. Fick se lilla hjärtat picka och små ben och armar som viftade! Så underbart! KUB visade låg sannolikhet för kromosomförändringar så det var ju skönt. Nu känns allt så mycket bättre när jag fått se en liten därinne som rör sig och lever! Pjuh!

Fick BF flyttat några dagar så nu är det 15 mars, är i vecka 14 from idag alltså. Skönt med ett litet skutt framåt

Roligt! :) när fick du vanliga ul? Fick du också i v 19?
  • aztec
    Modesta skrev 2015-09-10 15:18:56 följande:

I v 20 blir det nog om jag räknat rätt - 23 oktober. Känns ju långt fram iofs, men just nu känns det helt ok när jag precis fått se parveln därinne

Oj ja, tyckte mitt 9/10 var långt bort, men håller med att det är inte lika illa nu när man fått en titt redan :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)