Inlägg från: aztec |Visa alla inlägg
  • aztec

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

snowybaby skrev 2015-10-23 15:52:05 följande:

Har haft både uvi och svamp flera gånger redan (är i vecka 16 nu) och har blivit rådd av BM och läkare att använda pevaryl. De är verkligen jätte jobbigt när de kliar och har sig. Nu dricker jag tranbärsjuice varje dag för att inte få en 3 uvi. Får hoppas de håller i sig.

Oj uvi och svamp! Får skriva upp det på min lista och ta i trä. Fick inte med första barnet och inte än med nu nuvarande. Är det så vanligt att man får? Inget jag hörde om med första :/

21+0 idag :) spenderat dagen med att handla och fixa inför halloween "fest" jag och en vän har för barnen i vår närhet, pust, blir en lång dag imorgon! ni får ha en underbar helg!
  • aztec
    snowybaby skrev 2015-10-23 16:54:37 följande:

Tydligen vanligt när man är gravid. Ätit penicillin två gånger redan och tyvärr började det svida idag igen. Så förväntat mig att de ska bli värre och att jag får gå på ännu en pencillinkur med efterföljande svamp. Suck. .

Kan aldrig minnas att jag haft svamp eller uvi innan i mitt liv heller så kanske därför jag klarar mig nu? Har ni lätt att få annars med?

Gör det något om man skulle ha det vi förlossning eller? :)
  • aztec
    snowybaby skrev 2015-10-23 17:17:45 följande:

Kan nog va därför. Jag har lätt att få de annars men inte så här lätt. Ja de kan ju sätta igång en förlossning så är inte jätte bra när man är gravid.

Aj, ja inget man vill.
  • aztec
    Nystjärna skrev 2015-10-26 16:10:22 följande:

Hej allihopa :)

Här är allt okej. Haft en liten jobbig helg då jag mådde ganska illa. Inte så farligt som de kan vara men ändå så det kändes och var jobbigt. Åt nog inte tillräckligt regelbundet. Men kräktes inte eller så. Vilket är skönt. Blivit lite bortskämd med att må ganska bra med tabletternas hjälp. Sen har dottern varit dålig,förstoppad och feber :( Så vart lång helg men lugn. Vad nog behövligt.

Idag har det varit lite bättre,dock glömde jag ta med mina tabletter när jag skulle till min mamma mindre bra men gick ändå tack och lov. Mått ganska illa men inte kräkts. Dock har min foglossning blivit värre :( Eller vad jag misstänker är foglossning. Får så ont i ryggen framförallt,kors ryggen och ner i rumpan,framförallt ena skinkan så de är svårt att sitta ner och ändra ställning. Känns även ner i benet ibland. Idag när jag gått mycket och handlat och brutit saker så får jag ont framtill och ljumskarna. Typ hela bäckenet. Men när jag var gravid med dottern kändes de mest framtill och ljumskarna. Ibland ryggen. Men denna gången är ryggen hemsk och just ena skinkan på rumpan men inte så farligt fram,fram kommer typ sist i slutet om jag rört mycket. Ryggen och de kommer nästan direkt när jag vaknar. Är det någon som känner igen detta,som har likadant? Är det foglossning? Eller beror det på något annat,något jag behöver vara orolig för?

Inatt när jag var uppe och hade varit på toaletten och la mig igen kände jag små fjärilar och fladder långt ner i magen. Tror det var bebis :) <3 Men somnade om och trodde jag hade drömt allt. Men strax därefter så kom sån fjärilar/fladder och små lätta svaga buffar. Så visst var de bebis jag kände. :) <3 Mer säker på det nu,kände tidigare denna gången än med dottern. Så mysigt. Nu vill jag bara känna mer,starkare och oftare. :) Är de väldigt tidigt att känns nu när man väntar andra barnet eller vanligt? Är i vecka 17 (16+3) idag. Känner ni andra något av bebisen? :)

Hoppas ni alla mår bra. :) Kram

Hej! Skönt att ditt illamående verkar gå åt rätt håll :) men jag tycker det låter som foglossning, tycker du ska boka tid hos sjukgymnast på en gång. Lika bra att ta tag i det på en gång :) jag väntade med min först graviditet och det fick jag ångra, minns att jag sov två veckor på köksstolen för det var det ända som hjälpte.. Denna gång gick jag redan så fort jag kände av den i v 10 så hoppas det inre blir lika illa denna gång ;)

Jag är inne i v 22 så känner morgon och kväll, han håller på där inne just nu. Dock så började jag känna först efter v 18 så tidigt som dig var det stilla ;)
  • aztec

Nystjärna. Jag har också super liten mage (nu i v22) dvs syns inte än.. På ett sätt tycker jag det är jätteskönt, men aldrig roligt att behöva höra hela tiden, oj syns inte ens! Var är magen??! Osv osv. Hela tiden ;)

Så topi86 jag antar det är minst lika jobbigt om inte ännu värre att få höra att man har stor mage hela tiden ;)

• aztec

Gått in i v 23 nu :) stenhård mage från EM till sent på kvällen nu. Börjar känna mig Gravid verkligen. Dock så har foglossningen slagit till rejält senaste två dagarna, i ena höften, någon som vet något tips för att dra tillbaka symptomen eller hur jag kan vila upp mig lite? ;) vill inte att det ska bli värre.

• aztec

Hej! Hoppas alla haft en trevlig helg och klarat sig ur en sockerkoma :)

Var hos återbesök hos bm förra v, efter RUL. Fick mitt moderskapsintyg (måste googla, minns inte riktigt vad jag ska göra med den sen första barnet!) och mera tider fram till slutet av januari.

Ojoj, känns som om tiden kommer gå fort nu med jul runt hörnet :) första advent om en månad! Längtar efter att få baka lussebullar!

• aztec
    Syoss skrev 2015-11-01 15:21:23 följande:

Här har det blivit både godis och chips med dipp under helgen. Blöh! Känns som att det räcker med gottit nu fram till jul när nästa vräk-helg är :-P

Åh, har ni ett bm-besök efter rul hos er? Här har vi inget mellan inskrivning och v25. Jag var där i v8 förra gången, så hoppet till v25 blir himla långt. Är i v19 nu.

Moderskapsintyget ska du väl skicka in till försäkringskassan?

Hade RUL i början av oktober ;) så hade en nu i slutet av v22 och sen är nästa först om 4v efter, så blir v26-27 där ;)

Men ja, tycker v 25 är sent oavsett.
  • aztec
    Dahlaya skrev 2015-11-01 16:12:50 följande:

Enligt min mvc läkare finns det inte så mycket som hjälper mot foglossning eftersom det är hormonerna som luckrar upp. Dock rekommenderade hon foglossningabältet redan när det börjar kännas och sedan bassängträning som kan avlasta lite. Jag själv upplevde inte sist att bältet hjälpte något utan det var bara vila och soffsittande som hjälpte :/ försöka låta bli att vagga när jag gick och när jag sov sov jag på sidan med en kudde mellan knäna så det blev distans mellan låren. :/

Men om du känner av det redan skulle jag besöka sjukgymnast och se vad de säger

Hade illa förra grav med tyvärr, besökte sjukgymnasten då. Denna gång har jag känt av lääääänge. Men först nu jag känner av "hela tiden".

Men använder bälte redan, men kanske ska boka en ny tid ändå för att fräscha upp minnet lite. Pust, känns lite som om jag tar tag i det så kan jag inte ignorera det längre och hoppas på det bästa ;) nog rädd att det ska sluta som sist ;)
  • aztec
    Duvan82 skrev 2015-11-02 08:03:02 följande:

Hej

En till här med foglossning. Är så ledsen. Hade hoppats på att kunna träna under grav, nu kan jag inte en gå. Har aldrig haft det tidigare med de andra 2 barnen... Hur skall man stå ut så många månader till?

Skall försöka bli deltids sjukskriven, visst jag har stillasittande jobb men det gör det värre. Aldrig någonsin varit sjukskriven... Är det svårt att få igenom?

Hej! Ja foglossning är inte roligt :( har du varit till en sjukgymnast? om inte så hade jag först bokat tid där samt börjat klaga hos din bm. Jag blev 50% min första grav där vid v 20, men de var noga med att jag försökt och sökt all hjälp innan. Mest för att läkaren trodde det skulle vara lättare med försäkringskassan då. Lycka till.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)