Nystjärna skrev 2015-10-26 16:10:22 följande:
Hej allihopa :)
Här är allt okej. Haft en liten jobbig helg då jag mådde ganska illa. Inte så farligt som de kan vara men ändå så det kändes och var jobbigt. Åt nog inte tillräckligt regelbundet. Men kräktes inte eller så. Vilket är skönt. Blivit lite bortskämd med att må ganska bra med tabletternas hjälp. Sen har dottern varit dålig,förstoppad och feber :( Så vart lång helg men lugn. Vad nog behövligt.
Idag har det varit lite bättre,dock glömde jag ta med mina tabletter när jag skulle till min mamma mindre bra men gick ändå tack och lov. Mått ganska illa men inte kräkts. Dock har min foglossning blivit värre :( Eller vad jag misstänker är foglossning. Får så ont i ryggen framförallt,kors ryggen och ner i rumpan,framförallt ena skinkan så de är svårt att sitta ner och ändra ställning. Känns även ner i benet ibland. Idag när jag gått mycket och handlat och brutit saker så får jag ont framtill och ljumskarna. Typ hela bäckenet. Men när jag var gravid med dottern kändes de mest framtill och ljumskarna. Ibland ryggen. Men denna gången är ryggen hemsk och just ena skinkan på rumpan men inte så farligt fram,fram kommer typ sist i slutet om jag rört mycket. Ryggen och de kommer nästan direkt när jag vaknar. Är det någon som känner igen detta,som har likadant? Är det foglossning? Eller beror det på något annat,något jag behöver vara orolig för?
Inatt när jag var uppe och hade varit på toaletten och la mig igen kände jag små fjärilar och fladder långt ner i magen. Tror det var bebis :) <3 Men somnade om och trodde jag hade drömt allt. Men strax därefter så kom sån fjärilar/fladder och små lätta svaga buffar. Så visst var de bebis jag kände. :) <3 Mer säker på det nu,kände tidigare denna gången än med dottern. Så mysigt. Nu vill jag bara känna mer,starkare och oftare. :) Är de väldigt tidigt att känns nu när man väntar andra barnet eller vanligt? Är i vecka 17 (16+3) idag. Känner ni andra något av bebisen? :)
Hoppas ni alla mår bra. :) Kram
Hej! Skönt att ditt illamående verkar gå åt rätt håll :) men jag tycker det låter som foglossning, tycker du ska boka tid hos sjukgymnast på en gång. Lika bra att ta tag i det på en gång :) jag väntade med min först graviditet och det fick jag ångra, minns att jag sov två veckor på köksstolen för det var det ända som hjälpte.. Denna gång gick jag redan så fort jag kände av den i v 10 så hoppas det inre blir lika illa denna gång ;)
Jag är inne i v 22 så känner morgon och kväll, han håller på där inne just nu. Dock så började jag känna först efter v 18 så tidigt som dig var det stilla ;)