Inlägg från: Syoss |Visa alla inlägg
  • Syoss

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Dahlaya skrev 2015-10-09 22:56:32 följande:

Kul att se att det finns en tråd som fortfarande är vid liv! Den jag följde har flyttats till facebook och det var inte riktigt vad jag tänkt mig.. :)

Är i v 19 (18+0 idag) och är sjukskriven pga extrem yrsel, illamående och känner mig allmänt utmattad.. Klarade mig igenom de första 3 månaderna med allmänt illamående men det kom tillbaka med en värre smäll i v 16... Är det någon annan som fått blodtrycksfall eller känner igen sig? Kan inte stå upp i mer än 5 min utan att kallsvettningar, hjärtklappning och illamåendet börjar sätta igång.. Särskilt i samband med någon fysisk ansträngning.

Andra barnet och mådde prima förutom foglossning förra gången :)

Välkommen!

Usch så jobbigt att må så dåligt jag är i v16 och är fortfarande väldigt illamående så jag inte kan jobba men yrsel har jag inte haft så farligt med. Det är vissa dagar när jag ätit dåligt. Blodtrycksfall har jag fått ett par gånger. Blir kallsvettig och skakig och måste sätta eller lägga mig ner för att det ska gå över. Men det har hänt 3 gånger hittills bara.

Hoppas du mår bättre snart!
  • Syoss

Jag tog 5 Lergigan Comp om dagen när jag mådde som sämst. 2-4 st stod det på burken men under ett par veckor behövdes den femte tabletten. Men för det mesta räckte det med 3-4 st. Har ätit Lergigan sen v6 och är i v16 nu. Trodde aldrig att det skulle hålla i sig så här länge! Har inte kräkts någon gång men jag blir helt utslagen både fysiskt och psykiskt av det jäkla illamåendet. Har inte kunnat jobba något och vet inte om jag hinner börja innan bebis kommer.

Jag fick min tid till rul hemskickad redan i v9. Så jag har hunnit längta endel :-P 2 veckor kvar!

• Syoss
    Dahlaya skrev 2015-10-13 15:30:33 följande:

Har ätit 3 lergigan comp om dagen nu och det känns mycket bättre.

Vi var på tillväxtultraljud 30/9 i v 16+5 och fick se en liten tjej, ska på rul igen i 21/10, skönt att se så allt är ok fortf.

Får ni vänta på era ultraljudstider på posten? Här i jönköoing får vi själva ringa in och boka den tid som passar oss bäst :)

Mysigt att se bebisen!

Med första barnet fick jag rultiden via telefon, med andra bokades den när vi gjorde kub och denna gång via post. Så i Värmland är det olika tydligen min äldsta blir 4 i januari så tror inte att rutinerna har ändrats sen dess heller. Passar inte tiden man får hemskickad så är det ju bara att ringa och ändra, inget värre problem :-P
  • Syoss

Här är en till som lätt får svamp. Även som ickegravid. Ännu värre som gravid. Oavsett så spelar det ingen roll om jag är rakad eller inte, svampen hittar dit ändå. Symtomen blir värre som gravid för mig. I och med att Slemhinnan redan är känslig då så svider det ännu mer och blir irriterat. Att torka med papper när man kissat är en mardröm. Runt v8 hade jag en mild svampinfektion men den höll i sig nästan 4 veckor. Jobbigt! Jag håller mig borta från trosskydd så mycket jag kan just för att det blir en ond spiral av det. Underlivet måste få andas. Och jag har mycket flytningar jag med som gravid. Men byter då hellre trosor flera gånger om dagen istället.

• Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-25 09:11:45 följande:

Tack för alla era svar. Denna omgång svamp är på väg att ge med sig som tur är! Phu!

Nu känner jag bebis mer och mer! Speciellt när jag ligger ner på morgonen eller på kvällen efter jobbet. Små buffar och fladder i magen. Häftigt!

Idag fick det bli en lång sovmorgon. Älskar Vintertid;) en timma extra sömn med gott samvete. Hihi

Igår tog jag även en lergigan Comp och jag tror dem hjälper igen. För jag har haft två dagar med konstant illamående men tjugo minuter /en halvtimma efter att jag tog tabletten avtog det jätte mycket. Så det får bli någon tablett idag med.

Snart dags för jobb så kanske bäst man går upp;)

Ha en fin dag.

Önskar att jag med kunde njuta av vintertidens extratimme :-P tyvärr så har vi inte den turen med två barn som inte kunde bry sig mindre om att vi fick en extratimme. Det var lagom segt att gå upp 6.20 imorse haha!
  • Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-26 13:04:36 följande:

Ojdå det förstår jag:/ Vi inser att vi har haft väldans tur som fått en morgontrött tjej helt enkelt. Vi lär ju få äta upp det med nästa menar jag.

Idag är det vab för min del. Och helt ärligt så är det mysigt att bara få ta det lugnt ihop. Hostan är inte att leka med, men hon har sluppit febern i några dagar. Så vi går all in med pyjamas hela dagen och film. Soppa till lunch och nu fortsätter vi vår lugna dag.

Hur är det med er andra?

Det här var första gången som vi märkt att vår äldsta blivit påverkad av tidsskillnaden, så vi har väl haft tur vi med egentligen :-P två tidiga morgnar nu, hoppas det kommer i rätt rytm snart.
  • Syoss

Åh, vi ska på RUL imorgon och jag är så himla nervös! Vi har två friska och pigga barn, och nu har jag fått för mig att bebisen inte är frisk den lever, jag känner den och har en doppler som jag hört hjärtat med. Men tänk om det är nått fel? Vi har tid kl 9, så slipper vänta halva dagen iallafall.

• Syoss

Tillbaka från RUL och allt såg bra ut! en pojk såg det ut att vara, så det blir triss i pojkar här hemma sen Han var dock väldigt svårmätt, han låg ihopkrupen och min navel blockerade. Så bm fick inte till alla vinklar. Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar enligt deras mätningar men jag litar inte på det. Jag hade stenkoll på ägglossningen med både ägglossningstest och tempmetoden. Och sen att jag fick positivt gravtest 11 dagar efter ägglossning enligt mina uträkningar säger ju endel. Går jag efter deras uträkning idag så hade det pluset kommit typ 5-6 dagar efter ägglossning och det är ju typ omöjligt :-P Så jag fortsätter räkna som jag gjort innan

• Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-31 02:01:01 följande:

En liten nattuppdatering. Somnade i soffan efter jobbet så nu är jag pigg igen. Haha.

Efter några långa dagar på jobbet har jag också känt av foglossningen, har samma bekymmer som förra graviditeten. Mittenfogen igen:(

Kanske lite halvtokigt att vara nattuggla men just idag var det tur för nu var första gången som jag kände sparkarna på utsidan av magen. Och mannen fick också känna sparkarna för första gången. Häftig känsla!

Har för mig att det var mycket senare med dottern så antagligen ligger moderkakan annorlunda denna gång. I bakkant ligger den nu men vet ej hur den låg sist faktiskt..

Trevlig helg allihopa.

Ja nattuggla är väl inte speciellt vanligt som gravid haha! Eller ja, i slutet av mina två tidigare graviditeter så har jag haft väldigt svårt att sova, så räknar med det denna gången också.

Mysigt att din sambo fick känna sparkarna! här är det bara jag som får göra det än så länge. Jag har känt på utsidan 1,5 vecka men ingen annan har hunnit med än :-P längtar tills äldsta sonen (4 år i januari) får känna snart han var så liten när andra sonen var i magen så det är så roligt nu när han är med och förstår vad som händer

Jag har moderkakan i bakvägg och har haft med alla, så både jag och sambon har känt sparkarna tidigt. Är i v18+2 idag enligt ägglossning, 17+2 enligt rul.
  • Syoss
    aztec skrev 2015-11-01 11:35:29 följande:

Hej! Hoppas alla haft en trevlig helg och klarat sig ur en sockerkoma :)

Var hos återbesök hos bm förra v, efter RUL. Fick mitt moderskapsintyg (måste googla, minns inte riktigt vad jag ska göra med den sen första barnet!) och mera tider fram till slutet av januari.

Ojoj, känns som om tiden kommer gå fort nu med jul runt hörnet :) första advent om en månad! Längtar efter att få baka lussebullar!

Här har det blivit både godis och chips med dipp under helgen. Blöh! Känns som att det räcker med gottit nu fram till jul när nästa vräk-helg är :-P

Åh, har ni ett bm-besök efter rul hos er? Här har vi inget mellan inskrivning och v25. Jag var där i v8 förra gången, så hoppet till v25 blir himla långt. Är i v19 nu.

Moderskapsintyget ska du väl skicka in till försäkringskassan?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)