Inlägg från: Syoss |Visa alla inlägg
  • Syoss

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej! Jag hoppar gärna in här! Jag plussade i måndags. Är i v5 med tredje barnet. Vi har två pojkar sen innan, födda januari 2012 och april 2014. Vi bestämde i februari att vi skulle försöka få ett tredje barn, så på det femte försöket tog det sig Bf blir runt månadsskiftet mars/april.

• Syoss
    Erese skrev 2015-07-25 00:19:06 följande:

Gravid med 3:e barnet . Jag och min man fick en chock! Vart gravid trots kopparspiral ???? vi enades snabbt om att inte behålla. Jag har en tid inbokad för undersökning och val av metod. Dagarna har passerat och jag tycker det är otroligt jobbigt att vara gravid när vi inte planerat barn. Vi var och är nöjda med våra två fina gullungar.

Men! Något har förändrats. Jag har börjat tveka rent praktiskt fixar vi tre kidz, men orkar jag ett tredje snitt?

Jag vet inte vad vi ska göra????????

Jobbig sits :-/ jag har tyvärr inga erfarenheter av snitt så kan nog inte komma med några kloka ord. Men att du börjat tveka kanske visar på att du kanske inte är fullt så nöjd med de två barn ni har? Du kanske inte är riktigt klar än med barnafödandet?
  • Syoss
    LjuvaMirakel skrev 2015-07-25 22:49:36 följande:

Jag hänger på! =) Nyplussad med andra barnet.. BF på min tvåårings treårsdag. Den ni =)

Roligt med bf på barnets treårsdag! Vår minsta fyller 2 den 9e april, och bebisen är beräknad till ca sista mars. Kan bli spännande
  • Syoss
    Tvivel skrev 2015-07-26 01:48:55 följande:

Ereze och RAM77, tack för tipsen. Har gått hos on psykolog senaste halvåret för att diskutera just förhållandet och hur bristen på sex och bekräftelse får mig frustrerad, osäker och olycklig. Alla vill väl känna sig älskade och attraktiva för sin partner. Har kommit närmare ett beslut om att vi kanske inte borde fortsätta förhållandet men denna helt klart otippade graviditeten satte allt i annat ljus. Tyvärr säger min psykolog att bara jag kan veta vad jag mår bäst av... Min kille är fantastisk på så mkt annat, vi har bra diskussioner om allt, han erbjuder massage och frukost på sängen eftersom han vet att jag inte gillar morgonar. Hur mkt kan man kräva, kan man vara lycklig i ett förhållande utan passion, är det hållbart? Nu kommer han till Sverige i veckan, dagen efter dka vi göra ett ultraljud på abortmottagninhen och sen får vi väl fatta något beslut... Har någon gjort en abort och ångrat det??

Usch så jobbigt för dig! Som du beskriver din kille och ert förhållande så låter det mer som att ni passar bättre som vänner. Eller att ni t.o.m kanske redan är där. Jag gjorde en abort när jag var 19. Det var ett klumpigt och dumt misstag som ledde till det och jag har aldrig ångrat mig. Jag visste att jag ville ha barn, jag har alltid älskat barn och ville ha egna, men inte på dom villkoren jag hade. Ett halvdant förhållande men en kille som jag visste att det inte skulle funka med. Det var fel tidpunkt för mig. Det var jobbigt, otroligt jobbigt, men jag visste att det var det rätta för mig då.

Hur ofta ses du och din kille? Har ni nuddat vid tanken på att behålla barnet och uppfostra det så mycket det går tillsammans, fast kanske inte som ett par utan som vänner? Jag hoppas ni kommer fram till ett beslut som ni mår bra av. Kram!
  • Syoss

Någon som mår illa redan? Jag är i 4+4 och kände av det svagt i förrgår men det blev inget av det. Igår fick jag ta både postafen och plocka fram Clearblues tens-armband mot illamående. Med barn nr2 mådde jag illa tidigt men inte såhär tidigt :-/ då åt jag lergigan comp mellan v8 och 14. Kanske blir lite tidigare denna gång.

• Syoss

Förutom illamående så är det lite ömt i brösten ibland, växtvärk som kommer och går, trött och magen är väldig svullen, speciellt på kvällen. Då ser det ut som jag redan gått halvvägs! Sägs ju att magen blir stor snabbare ju fler graviditeter man har och det stämmer verkligen på mig. Tredje barnet nu.

• Syoss
    Modesta skrev 2015-07-28 08:55:59 följande:

Hej alla

Jag hakar också på här - jag stannar gärna på FL och pratar!

Jag har bf ca 20 mars, är alltså i v 7 nu. Jag har ett barn sedan tidigare, född i januari 2013.

Har haft en del symtom redan tycker jag - mycket molvärk, trötthet, extremt mycket sämre tålamod (framförallt med 2-åringen hemma) och nu börjar illamåendet komma. Luktsinnet har påverkats massor och jag mår illa av både det ena och andra - i söndags höll jag på att krevera av lukten av rått kött som maken lagade. Urk!

Magen är lite rundare på kvällen, men det är väl tarmarna som jobbar och blir lite gasiga...

Det med sämre tålamod känns igen! Har en 3,5 åring och en 15månaders här hemma som gör mig galen rätt ofta just nu Jodu, svullna tarmar och allmänt orolig mage, framförallt på kvällen gör ju mest att man känner sig tjock och pluffsig. Bebisen är bara nån mm, så jag känner mig inte sådär gravidfin inte :-P

Har ni ringt bm än? Jag vill ringa nu redan samtidigt som jag vill vänta lite till. Vill höra med henne om KUB också.
  • Syoss
    Modesta skrev 2015-07-28 11:37:37 följande:

Jag började jobba igen igår efter semestern och lugnet som infann sig nu på dagarna vet inga gränser - tålamodet de timmarna med barnet när jag kom hem på em var också betydligt bättre. Alla glada

Gravidfin får man väl vänta på i några veckor... nu är det mest att ta sig igenom fasen när man ser ut att ha ätit lite för mycket gott under semestern. Spännande att se om magen kommer snabbare med andra barnet, det är många som säger att de tycker att den gjorde det...

Jag ringde BM i förra veckan och ska på ett första samtal på fredag. Känns inte så meningsfullt än egentligen när det är andra barnet och man vet det mesta vid det här tidiga skedet, men det är väl lika bra att skriva in sig i rullorna så att det flyter på med alla kommande kontroller o sådär. Vi gjorde KUB förra gången och ska nog göra det igen

För mig kom magen väldigt fort med andra barnet. Får se om det går ännu snabbare med tredje nu :-P däremot så var det lättare att märka när den riktiga gravidmagen kom med första än med andra. Svullnaden var liksom ivägen så man märkte inte övergången riktigt :-P

Jag väntar nog en vecka eller två innan jag ringer bm. Går in i v6 på torsdag.

Vi har gjort kub med de andra två och skulle gärna göra med trean också. Jag bor i Värmland och egentligen erbjuds alla gravida kub, oavsett ålder. Men sedan årsskiftet så kan dom bara erbjuda gravida över 35 då resurserna behövs på förlossningsavdelningen. Jag är 28. Landstinget står för resekostnader och för kub-testet om man vill göra det privat istället. Men jag tror inte det finns några privata mottagningar i närheten. Och med två kottar här hemma så är det inte bara att ge sig iväg på nån längre tur.
  • Syoss
    thess02 skrev 2015-07-28 12:56:53 följande:

nu kom det en stor mörkbrun klick i trosorna.. :'(

Nej va tråkigt! men det är säkert ingen fara. Brunt betyder ju gammalt blod, så förhoppningsvis så kommer det inget mer. Ska hålla tummarna!
  • Syoss
    thess02 skrev 2015-07-28 17:12:43 följande:

hoppar nog av tråden.. :'( men lycka till alla andra!

Jag beklagar verkligen kram!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)