Inlägg från: aztec |Visa alla inlägg
  • aztec

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

FLovesA skrev 2015-10-03 20:51:47 följande:

Tack för alla svar! Är verkligen inte ensam om hemska smaken märker jag;) Jag pimplar bubbelvatten och tuggar mjuka tuggtabletret från Apoteket med mintsmak:) och så tuggummi , men får panik och kväljningar så fort smaken på tuggummit avtar.

Har ni känt några rörelser än? Jag är i v 15 nu och har fått för mig att jag känt lite fladder , typ som en fisk som sprätter till. Men är osäker på om det är bebis eller bara tarmar.

Kände bebisen för första gången ordentligt igår, men är v19 nu så sent kanske ;)
  • aztec
    Nystjärna skrev 2015-10-08 13:34:52 följande:

Ja det var så skönt och blev riktigt glad över att se vår bebis. <3 Var ju inget jag väntade mig eller trodde. Så var en bonus :)

Ja men precis,håller helt med dig.

Idag vart det lite bakslag med kräkningar imorse,tufft då detta är en liten stressig dag. Men fått tagit ny tablett och fått i mig en sallad så känns bättre nu. Dock extrem huvudvärk och haft hela dagen. Van vid huvudvärk men hemsk idag. Inte velat ta tabletter då jag redan äter en del tabletter. Men får nog ändå ta 2 st alvedon sen så man orkar möte med chefen och resten av dagen.

Känt av huvudvärk mer och mer de senaste dagarna,någon mer som har det så?

Jag ligger klubbad nu i sängen pga huvudvärk, dock så kräks jag inget, så troligtvis har vi inte ont utav samma orsaker ;) min bm sa bara ta två Alvedon, inte mycket vi kan göra.... Så arg jag blev! Men har tid hos läkare 19de så hoppas de kan utesluta några saker iaf, orkar inte ha ont var och varannan dag.

Men RUL imorgon <3
  • aztec

Halloween bild.

Går in i v 20 idag, ultraljudet gick utan problem! storasyster får dock inte som hon ville, utan det blir en pojke! :) mannen extra glad!
  • aztec
    TouchOfRed skrev 2015-10-13 20:35:25 följande:

Var på RUL idag! Fick se världens finaste där inne i magen och allt såg normalt ut. BF flyttades till 5 mars, alltså v.19+3 idag istället för 18+4 fick även se rörelser och kände detta och kunde då koppla ihop det till det jag känt de senaste 2 dagarna! Har moderkaka i framkant, så antagligen därför det dröjt innan jag känt något livet är underbart just nu <3

Så roligt! Grattis! :)
  • aztec
    FLovesA skrev 2015-10-16 11:55:45 följande:

Åh vad mysigt att få höra hjärtljuden! Hoppas du får RUL snart med:)

Jag går in i v 18 idag (17+0) helt galet!! Om två veckor är vi halvvägs! Vart tog det vägen liksom. Börjar lite smått känna rörelser i magen, men tycker ändå det är svårt att urskilja om det faktiskt är bebis.

Mår faktiskt helt ok nu, riktigt bra faktiskt. Är inte riktigt lika andfådd och orkeslös längre och det känns fantastiskt. Vågen står på 2kg minus sen inskrivning, men då jag faktiskt har ganska mycket övervikt innan (väger 90kg till mina 172cm) så gör det ju inget om jag inte går upp så mycket, med dottern gick jag upp mycket på slutet, det mesta var vätska dock som försvann snabbt. Jag älskar att vara gravid, och när gravidmagen syns tydligt känner jag mig så fin, allt annat känns då smalare haha.

Hur har ni andra det?

Hej, jag var riktigt stor i tonåren, (7år sedan nu, hehe) men lyckades gå ner så har ett bmi på 23, min första graviditet var riktigt jobbig mentalt, speciellt ibörjan då jag räknade med +30kilo, jag som aldrig ville bli stor igen. Men gick inte upp alls så blev tillsagd av läkare att äta mer! Blev ändå 8kilo till slut. Denna gång är inte lika jobbig men inte gått upp något än, men kom runt v 25 förra gången. V 21 nu, Har läkartid på måndag, får se om de påpekar något som de gjorde sist.
  • aztec
    bine87 skrev 2015-10-16 21:22:29 följande:

Är det bara jag som är sjukt törstig hela tiden? Speciellt kvällarna och på natten. Springer jättemycket på toa på natten pga det vilket gör att jag är jättetrött på dagen..

Jag är också sjukt törstig hela tiden, har med mig en vattenflaska vart jag än går, alltid i bilen, väskan, även om jag ska hem till någon annan. Sen hemma står det lite över allt. Nog aldrig druckit så här mycket vatten känns det som. ;)
  • aztec
    bine87 skrev 2015-10-16 21:28:54 följande:

Ja jag har bestämt mig för att gå till dietisten på barnmorskemottagningen bara för att känna mig extra säker på att jag får i mig det jag borde. Min barnmorska föreslog det och även läkaren nu sist.

Kan säkert vara bra! Man har tillräckligt med hjärnspöken genom graviditeten ändå ;)
  • aztec
    Fredrikasimona skrev 2015-10-17 22:11:51 följande:

Jag är gravid för första gången. Jag är överlycklig men hemskt nervös hela tiden! I övermorgon går Jag in i vecka 19 och jag känner mig verkligen ledsen över att det inte syns något. Jag har inte heller känt något alls. Det är lite jobbigt att se alla fina gravidmagar som inte ens gått lika långt. Jag har inte det minsta put på magen, hur jag än sitter, står eller ligger. Är det någon som känner likadant?

Hej, mitt andra barn nu och är i v 21.. Syns inte på mig heller. Förutom när jag klämt i mig massa mat ;) men var likadant med första barnet. Kände också sorg över att aldrig få den där magen alla andra hade. Fick såklart en mage efter v 30 där omkring och så här i efterhand var det riktigt skönt! Kunde ha mina vanliga kläder, inga problem att röra och jobba.. Så njut du så ska du se att du får en mage tillslut :)
  • aztec
    Cissi90 skrev 2015-10-18 11:09:04 följande:

Behöver tips !

Blivit väldigt förstoppad och börjar få lite panik nu. Har druckit huuuur mycket vatten som helst och ätit linfrön hela utan resultat.

Hjälp?

Om vi ska prata bajs så x) jag har också haft perioder där jag varit förstoppad, men sist gick det så långt att mannen fick köpa hem microlax och jag fick ta på mig handskar och börja plocka, inte fräscht. Men fungerade den gången.
  • aztec
    bine87 skrev 2015-10-18 15:31:26 följande:

Jag har inte haft några problem alls med förstoppning, i början va det helt tvärtom vilket inte heller var roligt då jag kände under två veckor att jag inte kunde gå nånstans om jag inte visste att det fanns toalett. Tryckte då i mig en massa potatis utan resultat. Nu är min mage helt okej. Jag vet inte om det kanske skiljer sig i att jag äter typ 95 % vegetariskt, massa frukt och grönt, nötter och fröer och förutom vitt ris och potatis nån gång då och då så är allt fullkorn. Kanske gick in med en bra start från början?

Det är mindre kul med förstoppning och jag förstår paniken, gör ju ont med. Jag kunde få det innan jag var gravid när jag haft perioder då jag åt väldigt mycket potatis, men det är ju så gott! :P

Jadu, jag käkar niferex vanligtvis så det kommer ibland i perioder. Men har utskrivet laktulos(?) men då jag är hård ena veckan och lös andra så vågar jag inte experimentera ;) såg att du tipsade om kaffe, dricker inget koffein alls, annars hade jag provat det!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)