BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Hur mår ni andra? Vi kanske ska skriva ihop någon typ av bf lista? Jag har så dålig koll på vilka som skriver här inne ;)
Hur mår ni andra? Vi kanske ska skriva ihop någon typ av bf lista? Jag har så dålig koll på vilka som skriver här inne ;)
Jag har också RUL i v 20+ nånting, i början av november! Vi är bortresta i slutet av oktober så det var därför vi blev tvungna att skjuta lite på det. Har dock ul nästa vecka i v 13, så det blir kanske inte så farligt att vänta lite sen! :) annars gör jag ett privat ul emellan. Nu har jag varit på inskrivning iaf, ett litet steg framåt! :)
Åh, idag är jag glad!
Var på v-ul imorse och där var Mini! 0,54 cm och flyttad ett par dagar till nytt BF till 4 maj. Hjärtat slog så fint, det var det allra första jag såg! <3
NU känns det på riktigt, och det gör inget att magen kommer...
Kub idag kl 11. Jättenervös. Tänk om allt inte är ok usch nu tänker man på det värsta. Men som min kloka man säger att "det får man ta då".
Full fart med lek och bad igår på badhuset med 3åringen och idag tog vi halvdag på leos Leksand, känns som om jag kan sova en vecka nu :D nu väntar jag bara på att mannen ska komma hem från jobb och laga middag till oss! Sugen på en fet köttbit! 16+2 idag! Tiden går fort nu..
Verkar som näst intill alla mår illa i denna tråden! :( jag hoppas att det blir bättre med tiden för er.. Jag mådde inte lika illa som vissa utav er, men det gick över där i v 13! Håller tummarna för er. Hur går det med vikten för er?
Nu när jag inte känner av illamåendet eller tröttheten på samma sätt så kom foglossningen som på posten. Kanske för att jag rör mig mera :) känner även av "växtvärk" på kvällarna, riktigt ont ibland :/ högg till ett tag på höger sida i helgen, kunde inte Röra mig. Bebisen kom väl åt något! :D
Tror du kan fortsätta äta det du gör fast små portioner. Man ska ju inte äta för två. Jag tror du klarar dig bra på mindre portioner om du äter regelbundet! :)
Skönt att det gick bra på VC.
Mitt illamående verkar (peppar peppar) ha lagt sig ordentligt trots att jag bara är i vecka 7+6 idag. Tröttheten, ömmande bröst, andfåddhet och olustkänslor till mat är dock kvar.
Måste kolla med er andra, min mage har fått någon form av spel. Blev trög direkt när jag blev gravid, vilket ändå varit helt OK för det har åtminstone kommit ut. Sedan typ i torsdags har jag dock inte fått ur mig något alls. I lördags kväll hade jag så ont i magen att jag grät (trodde såklart att det var kört också), men till slut släppte det och då hade jag jordens diarré i ett par timmar istället. Söndag natt mot måndag exakt samma sak. Och sedan dess har jag återigen inte fått ur mig någonting!
Jag äter fiberrik mat, har ätit mängder med plommon, läkerol som brukar vara laxerande och druckit massor med vatten. Har ni några tips eller känner ni igen er? Jag har inte haft så här med någon av de tidigare barnen...
Mått bra i några veckor nu! Förutom huvudvärk ;) men idag slog magen till rejält. Suttit på toa nästan hela dagen, varit jobbigt då dottern är hemma och sjuk just idag med. Men sambo kom hem från jobbet med ett paket microlax så nu är kvällen räddad (;0 pust....
Hej! Hur går det för allihopa? Känns som om det spökar mycket illamående i den här tråden? Börjar det bli bättre?
Är i 17+6 idag, ultraljud om en vecka! :) inte haft huvudvärk på 3 dagar så kände mig toppen tills jag vaknade med feber, ont i halsen och förkylning imorse.. Var likadant för en månad sedan :( hatar att vara sjuk. Känner mig extra mottaglig not sjukdomar just nu, fick influensan sist jag var gravid så funderar på att vaccinera mig denna gång. Låg däckad i över en v då i feber och en natt på sjukhuset :// jaja! Försöker vara positiv! Ligger efter i skolarbete så bara nöta på från sängen!