Inlägg från: aztec |Visa alla inlägg
  • aztec

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pauliina skrev 2016-01-13 11:39:36 följande:

Tänker på dig <3

Tog förnuftet till fånga och sjukskrev mig resten av veckan. Inge roligt när man är vikarie på heltid på en fsk och dem måste ringa in vikarie för vikarien. Med tanke på personalbristen redan nu. Men måste som sagt tänka på mig själv också.

Låter som en bra idé från din sida! :) hoppas du får chansen att vila upp dig
  • aztec

Ligger fortfarande kvar på hjärtintensiven (skönt att man bor i Uppsala) och ökat upp medicindosen idag och om mitt hjärta pallar så höjer de igen imorgon. Preliminärt är lördag FM nu om allt går som det ska, men börjar tappa modet lite. Har skit tråkigt om jag ska vara ärlig, uppkopplad 24/7 så får bara röra mig max ute på avdelningen. Men då det är intensiven så är det mest massa halvdöda :/ dvs deprimerande tyvärr :( men men.

Kläder, minns inte alls hur mycket som gick åt förra gången. Minns bara att alla sa "köp inte 50, de behövs knappt!" min tjej var dock liten och växte inte som hon skulle första månaden så vi använde 50 länge.. Dock så var det varmt så hon låg mest i blöja hemma. Nu är det ju lite kallare ;) får gå igenom det jag har och komplettera lite. Vi bor 10min promenad från ett Lindex så kan ta det efter förlossningen om det är kaos :)

Ytterkläder så kör vi på fleeceoverall :) dock köper jag nog en 56a så han kan växa hehe.

• aztec
    snowybaby skrev 2016-01-14 23:45:01 följande:

Hej på er. Vet inte om ni vet men den 12/1 kl 01.28 kom Wilma till världen. Född i vecka 26+5. Hon är stabil trots allt. Vägde 984 gram och är 34 cm lång. :)

Grattis till er dotter :)
  • aztec

Läkarna har skjutit upp hemgång till åtminstone söndag :( och ingen förändring på bebis än... De kollar bara hjärtljuden på bebisen en gång om dagen, är ingen orolig mamma annars men nätterna är hemska då jag bara ligger och försöker känna bebisen :/

Ända positiva är att mitt hjärta är i topp skick tydligen.

• aztec
    Saltig skrev 2016-01-15 20:43:04 följande:

Vad kämpigt du har det. Hoppas du får g hem på söndag men det är ju bra att de håller dig kvar observation. Man vill ju inte riskera något. Kommer du få kejsarsnitt då barnets hjärta inte riktigt fungerar? .

Om medicinen fungerar tills på söndag så kommer jag få gå hem (med mer koll för att se att det inte kommer tillbaka) och då verkar det som om vanlig förlossning är ett alternativ.

Dock om det inte har blivit bättre tills på söndag så blir jag inskriven på förlossningen istället, vad de tar för beslut där vet jag inte än :/ Värsta vore behöva ligga där i flera veckor (antar till V 38) och sen kejsarsnitt. Då kommer nog mitt psyke ta stryk.. vi får se, men hoppas på det bästa! :)
  • aztec

Skönt Pauliina att läkaren kunde sjukskriva dig! Slipper du tänka på det :) Vet du hur det blir sen efter?

Saltig, jag kände ju verkligen ingenting, att något skulle vara fel så kan verkligen hända vem som helst, men tänkte inte tanken förens jag låg här.

Babyshower hade varit trevligt men nästan inga av mina vänner är vänner med varandra eller bor i samma stad knappt så förväntade mig inget :)

Hoppas alla får en trevlig helg!

• aztec
    Pauliina skrev 2016-01-16 10:29:36 följande:

Tjejer. (Äckligt inlägg) Har ni upplevt att de kommit slem på trosan eller när ni torkar er? När jag va på toa så hade de kommit som bitar av slemproppen på trosan. Vet självklart att de kan vara flytning och så men lite förvånad blir man.

Jag har alltid tunn trosskydd så sluppit i trosan ;) men jag får det ibland, en liten slemklump, gul/grön typ. Men inget blod i så antar att det är okej då?
  • aztec

Blivit flyttad till BB nu. Medicinen fungerade inte så har ingen aning vad som kommer ske nu, läkaren skulle komma förbi idag eller Imorgon?? :/ hemskt att bara ligga här och inte veta något.

Saknar min man och dotter med :(

• aztec
    Nystjärna skrev 2016-01-17 12:01:13 följande:

Förstår att det känns väldigt jobbigt nu och att du saknar dem. De kan inte få komma på besök till dig en stund då? Hoppas du får bra information utav läkaren,så du vet vad som kommer hända framöver. Skickar dig en massa styrkekramar!! <3

De hälsade på igår och ska komma en sväng nu på EM, men besöksförbud på avdelningen så blir en fika nere i cafeterian. Alltid något!

Läkaren skulle dock inte komma förens imorgon nu :/ så ja, bara att vänta....
  • aztec
    Pauliina skrev 2016-01-17 12:03:31 följande:

Har dem pratat om ev igångsättning eller liknande? Lycka till och tänker på er!

Ska träffa läkare imorgon, men troligtvis blir det ett kejsarsnitt. När vet jag inte, tror de kommet vilja vänta dagar? Veckor kanske... :( :(

Vanlig förlossning kommer tyvärr nog inte att gå, då de inte kan hålla koll på bebisens hjärta. Jag som såg fram emot förlossningen. Hm.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)