BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Igår smittade killarna ner mig med magsjuka. Nu har jag inte spytt sedan imorse så hoppas de är över! Men fy vad jobbig natten va!
Igår smittade killarna ner mig med magsjuka. Nu har jag inte spytt sedan imorse så hoppas de är över! Men fy vad jobbig natten va!
Nu säger jag godnatt! Imorgon har vi vår bebis :D pirrigt!
Hej alla, min lilla flicka hade inte tålamod att vänta utan kom 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande. Verkligen gos-gos. Jag ska inte gnälla över jobbig förlossning för det gick ganska fort när de elaka värkarna kom men ingen smärtlindring hanns med och gubben hann inte vara med, fy så ensam jag kände mig.. Nu är allt frid o fröjd, hon är så fiin <3
[quote=76462721][quote-nick]Saltig skrev 2016-03-21 19:13:50 följande:[/quote-nick]stort grattis!!! vad mysigt!
vi hade samma bf, om jag kommer ihåg rätt. Hoppas min behagar sig komma senast bf. 14 dagar kvar.Oh, vad härligt och spännande.
En fråga till er alla, har ni köpt andningslarm?[/
Jag är inte alls insatt i detta med andningslarm, det var inget jag ens tänke på med första barnet. Och nog inget vi kommer ha nu heller. Är det vanligt att man har det även om barnet är friskt och mår bra? Som sagt jag vet inte så mycket om dem:/
En dag kvar till bf som ju är imorgon! trodde det var på gång inatt nästan, har haft ont och känt mig helt obekväm och trött i några dygn nu. Och trycket nedåt är hemskt verkligen. Mensvärk, ryggvärk som kommer i omgångar osv.
Idag har vi sista besöket hos BM, förhoppningsvis i alla fall. Skulle vilja veta om något är på gång men sammtidigt vill jag inte veta ändå.
Ska hasa mig in i duschen nu och försöka få lite energi, är verkligen helt slutkörd. Men det får man väll vara ibland tycker jag:) snart borde lillebror vara här och hela familjen längtar så vi blir tokiga.
Hur är det med er andra?
Har inte varit inne på ett par dagar. Magsjukan gick över rätt fort men i måndags gick min pappa bort så har varit rätt disträ.
Idag hade jag besök hos BM som visade något högre blodtryck och +3 i urinet. Inget hon trodde va allvarligt (sjukt). Ska tillbaka efter påsken och se om de är samma. Annars mådde bebis bra och jag är nu sjuk i förkylning. Men bakning pågår för fullt här hemma (fyller år imorgon).
Ha en bra vecka tjejer!
Glad Påsk på er. Idag har vi bf men inte ens ett litet tecken på att något skulle vara på G. Så vi passar på att firar påsk idag helt enkelt. Ska fixa liten äggletarjakt i trädgården för dottern och så ska hon få klä ut sig till påskkäring och bjuda på godis på pappans jobb:)
Övrig status: nu börjar jag med bli lite less på detta. Känner mig så hemskt tung och trött hela tiden. Och ingen position What so ever är skönt..inte sitta, ligga ned, stå eller gå är bra. Men snart hoppas vi på att lillebror vill komma.
Någon mer med bf idag?
21/3 med en vikt på 3880g och en längd på 50cm kom vår Ylva-Li. Vi vart snopna då vi förväntade oss en stot bebis, men ut kom en liten. För oss är hon liten ;)
Såg att ytterligare en bebis kom 21/3, Grattis! Det är nära för många av er nu, håll ut.
Själv sitter jag i soffan nyss hemkommen från BB med enorma och stenhårda tuttar. Mjölken är på G! Mindes inte att det gjorde så fruktansvärt ont bara. Vill att det ska släppa nu. Suck!
Bf+2 här och japp läget är stendött. Molande värk, mensvärk och ryggont har jag haft i flera dagar nu så inget som jag kan se som ett tecken på att det skulle vara på g. Så detta blir en lång graviditet... Max två veckor kvar men hoppas gärna det går snabbare än så;)
Många av oss som har nära nu:)
Klockade lite värkar förut men nje tror inte det är igång för min del ändå. Men har stark mensvärk från och till. Storasyster föddes bf+2 så hoppas det är samma för lillebror:)