Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pomperipossa: Skulle handlat det sista idag ocj försöka packa iordning väskan men det blev inte gjort:/ så får fixa det snart känns det som. V37 på fredag..det närmar sig.

Bindor, amningsinlägg, Purelan (absoluta räddaren i nöden!!) alvedon och lite sånt där bra att ha saker.

För dottern sjöng jag "lilla humlan" ni vet den där Astrid Lindgren sången. "Nu lilla humlan nu ska du sooova.."osv. Började sjunga den när hon var nyfödd vid nattning och gör det fortfarande 3,5 år senare. Nu kan hon den också och ska sjunga den för lillebror när han kommit ut. Mysigt:)

Jag känner ett tryck nedåt men även rakt upp i revbenen. Lillebror hade inte fixerat sig förra veckan när BM kände. Så misstänker att läget är detsamma nu med. Tycker däremot att magen sjunkit en aning.

• FLovesA

Hej allihopa:)

Idag är jag så trött, så jag och dottern har en lugn pysseldag (framför tvn, så jag kan ligga i soffan) mannen jobbar några timmar till.

Igår köpte jag äntligen en ny Skötväska. Blev en grå skiphop, deras klassiska/vanliga modell. Sen fick jag äntligen tag i Purelan i den normalstora tuben, har bara sett pyttesmå tuber överallt. Även förlossningsbindor är nu inköpta. Även om jag nog ska försöka "ta med mig" några extra från BB och även de där nättrosorna, som ser hemska ut men som är fantastiskt sköna;)

Ska packa väskorna nu i helgen, så jag kan pricka av det. Och göra nytt försök att ta ned skötbord från vinden. Bara ca 3 veckor kvar nu ju, eller 4 kanske är mer korrekt i och för sig. Men det går galet fort. Vill ha klart allt nu innan!

Trevlig helg allihopa.

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-02-27 13:28:19 följande:

Jag vill så gärna börja packa väskan men går bara in i V 33+0 imorgon. Och så kollade jag igenom vad jag har till lillan och till min förskräckelse fanns inte mycket i 56/62. Så imorgon ska de shoppas bodys, pyjamas, strumpor och bekväma plagg till mig till den första tiden. Snart mars hörrni!

Ha en skön vårdag (solen skiner här)

Jag packade väskan tidigt när vi väntade dottern minns jag, men denna gång har det inte blivit av. Vi har typ ingenting i strl 62, eftersom vi "antar/hoppas/räknar med" att lillebror kommer vara i ungefär samma storlek som dottern när han kommer ut. Och då är det strl 50 första tiden, 56 i typ tre månader och sedan 62, länge:) men det är väldigt roligt att shoppa kläder;)
  • FLovesA

Här är min packlista:

Skötväskan:

Blöjor strl 1(man brukar få på BB med men tar med ifall )

Våtservetter

Nappar

Bodys

Byxor

Strumpor

Pyjamas

Overall och mössa

Filt

Första gosedjuret

Min väska:

Schampoo, balsam, duschkräm

Mild lotion, tandkräm,tandborste m.m

Lypsyl

Borste, hårsnoddar m.m

Två mjuka lösa byxor

Två/tre basiclinnen som går att amma i, och som är lite längre.

Tröja/kofta

Mysdress

Sockar

Trosor modell större

Morgonrock

Bindor, amningsinlägg,Purelan

Amningsbhar, även någon väldigt mjuk som är skön att sova i.

"Inneskor"/tofflor

Laddare, plånbok,körkort osv måste ju med också såklart.

Sen ska vi packa ner lite snacks, bubbelvatten och något energirikt. Sist kunde jag inte äta alls och kräktes mest men man vet ju inte hur det blir denna gången. Hoppas på mindre kräkningar kan jag säga.

Tyckte vi hade med oss lagom mycket sist, inget direkt vi saknade. Sen löser det sig alltid ändå:)

• FLovesA

Jag vill också åka hem så fort som möjligt. Dottern föddes kl 12 mitt på dagen, och så tog det någon/några timmar efter med väg mät och att sy mig lite osv. Sen efter dusch för min del så frågade Vi hur läget var på BB, och fick svaret att det var ganska lugnt och som det såg ut kunde dem erbjuda oss alla tre att stanna. Vilket vi gjorde.

Och väl på BB förvarnade dem oss på att vi kunde få dela rum med en familj till, men kort därefter kom dem in igen och sa att vi fick rummet för oss själva. En fyra sängars sal helt själva. Härligt! Vi stannade en natt och sedan ville vi hem så snabbt som möjligt dagen efter. Så dem gjorde hörselprovet (som ska göras efter 24tim tror jag) lite tidigare för att vi skulle få åka hem. Så vi var hemma igen efter mindre än ett dygn.

Det är vad vi tippar på denna gång med, min man kommer åka hem så tidigt det går då vi såklart vill att dottern ska ha i alla fall en av oss med sig. Hon kommer vara hos mormor och morfar eller farmor och farfar.

Jag kommer sakna dottern något enormt! Och att åka hem så snabbt som möjligt är väldigt lockande. Så håller tummarna för en lätt och bra förlossning.

• FLovesA

Nu har jag gråtit hysteriskt. Men börjat lugna ner mg nu efter att ha läst hur skyddad bebisen är i magen ändå. Jag snubblade och ramlade framstupa här hemma rakt på golvet. Knät och händerna tog nog största smällen men kände att magen var i golvet också. Hann inte parera fallet alls. Så nu ligger jag på rygg i soffan och lugnar ned mig. Känner tydliga rörelser och sparkar, har inga direkta sammandragningar så tror inte det är någon fara. Men hjälp vad rädd jag blev. Och är fortfarande skärrad och lite orolig. Men känner jag mig öm i magen eller får blödning eller liknande åker jag in direkt såklart.

• FLovesA

Ringde Mvc efter det att jag ramlade tidigare idag. Ville mest kolla vad dem tyckte jag skulle göra. Hon ringde vidare och rådfrågade förlossningen, som i sin tur tyckte att jag skulle komma in och kolla extra.

Så fick en tid nu i eftermiddag för ctg, var klar efter 10 minuter och hjärtat slog fint och rörelserna var bra. Kändes på något vis skönt att få kolla att allt var ok. Även om jag inte behövt åka in alls egentligen. Men hellre en gång för mycket.

• FLovesA
    safiia skrev 2016-02-29 11:40:25 följande:

Jag tror nog jag vill hem så fort som möjligt jag med. Men kompisar har sagt att man vill stanna där så länge som möjligt. Jag hatar sjukhus och sover dåligt (fast det kommer jag säker annars att göra ändå ;) ) så vill nog hem till egen säng. Eftersom jag är förstföderska så måste jag säkert ändå stanna ett par-tre dygn. Här brukar dom också vilja se till att amningen kommer igång. Hoppas på att mannen får vara med första natten i alla fall, beror på m vi får hund vakt och om vi får sådant rum.

Om du får en vanlig och problemfri förlossning och du kommer igång med amning (eller flaskmatning eller vad ni tänkt) så tror jag absolut inte att ni måste stanna så värst länge. Vi stannade som sagt exakt 22 timmar. Men vi hade fått åka hem tidigare också. Kanske är olika på olika sjukhus, men tror absolut ni får bestämma själva. Tror jag och dottern hade åkt hem också om min man inte hade fått stanna. Sen kan jag tycka att det var riktigt skönt med en säng med höj och sänkbar huvudända..magmusklerna var inte så användbara efter och jag hade träningsvärk i hela kroppen på morgonen dagen efter förlossningen, så sängen och det där handtaget som hängde från taket var guld värt just då;)
  • FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-02-29 11:42:16 följande:

Oj, stackars! Förstår hur rädd du måste ha blivit, ramlade själv för någon månad sedan, men lyckades dämpa fallet med priset av paj axel. Jättejobbigt, skönt att bebis verkar pigg och att du inte har ont eller blöder. Det gick säkert bra, jag håller helt med, åk in om du börjar blöda eller om bebis blir för lugn, eller du får ont. 

Mvc och förlossningen tyckte jag skulle åka in och kolla. Så det var skönt ändå. Och det var så skönt att höra när BM som tog emot sa att det är väldigt ovanligt att barnet kommer till skada av att man ramlat, och knappt vid en krock. Men att det alltid är bra att kolla för säkerhetsskull. (Misstänker att det var för att lugna mina nerver som jag fick komma in, har aldrig ringt tidigare) Ctg kurvan såg kanonbra ut och rörelserna med, var klar på 10 minuter:) och nu kör lillebror någon typ av kvällsgympa för hela magen är helt galen just nu. Haha
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)