BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Influensa i vecka 34! :( Inget jag rekommenderar! Akta er från alla virus och baciller där ute nu.
Influensa i vecka 34! :( Inget jag rekommenderar! Akta er från alla virus och baciller där ute nu.
Pauliina: Alltid bättre att komma upp det en gång för mycket än inte alls:), Hoppas allt går bra för er.
Idag var jag hos BM och har nu lite ont långt ned i magen. Men det är nog för att hon klämde och kände att huvudet var fixerat.
Sen hade jag lite äggvita i urinen, men inte mycket och eftersom blodtrycket var 119/75 så tyckte hon inte det var något att oroa sig för.
GBS har jag haft ett bra tag (streptokock B bakterier om jag förstått rätt) men det behandlas under förlossningen. Men hon trodde inte det skulle påverka barnet utan att vi nästan kan räkna med att åka hem så snart vi vill. Så jag håller tummarna för det. Kommer nog dock stanna ett dygn som med dottern.
Börjar få riktigt svårt att gå, och den ökända ankgången är det enda som gäller för min del, vaggar fram. Helt galet att det är 17 ynka dagar till bf..GALET!!
Allt va bra med lilltjejen. Flödet bra, vatten fanns, beräknas väga 2610 gr + 8%. Diffade på 200gr. Nu åker jag hem och pussar på mina killar
Detta har vi redan skrivit men kul med liten uppdatering
När är ni beräknade?
Själv är jag beräknad 4/4.
Magen har inte sjunkit än och går in i vecka 37 imorgon...
Nu är Lillebrors BB väska helt klar.
Det blev en hel del men kände att det är skönt att ha med lite extra ifall man blir kvar längre än man tänkt från början.
Oh vad fina kläder. Ser så mysigt ut. Tänk att en liten ska dem på sig. Älskar den bruna overallen. En liten björn .
Ska till bm nu. Vid TUL för två veckor sen låg barnet med huvudet uppe. Vet inte om hon vänt sig ännu. Bm på ultraljudet sa att man känner när barnet vänder sig.... Har inte känt något sådant.
Någon som gått igenom ett vändningsförsök?
Söta kläder! Vi har likadan björnoverall. :) eftersom det är vår första är jag osäker hur mycket kläder de behöver så jag tänkte även ta en tjockare overall med. Kan hända att jag måste köpa lite kläder till eftersom de som jag valt ut inte matchar ;) en del är dessutom gamla kläder som vi fått och jag skulle ju vilka ha nytt och fint på henne då vi åker hem :D (till bb behöver vi ej kläder utan det får vi låna där).
Jag vet inte vad det är för infektion. Kollades bara med någon form av snabbtest så kanske inte möjligt att veta vad det är med dem? Fick flagyl vagitorier (?) utskrivet.
dom första kläderna är ju ändå lite speciella :) vi har fått kläder från tre olika familjer (vi har verkligen inte behövt köpa något, men nya kläder är ju ändå trevligare på sitt sätt :D ) så vi har både pojk- och flickkläder. Borde vara en tjej men man vet ju aldrig.
Alltså blir tokig, håller på att svettas ihjäl bokstavligt talat! Spelar ingen roll vad jag gör, bara jag sitter så svettas jag sjukt mkt, känns skit jobbigt. Är i v 37, känns som man vill byta kläder hela tiden rör dom blir genomsvettig direkt :(
Nu har jag ÄNTLIGEN packat min BB väska.
Detta fick följa med
Två Par loosepants (supersköna byxor från Cubus)
Tre par linnen (även dem från Cubus, dem är lätta att dra ned och amma i)
En mysdress i tunnare material (svettas redan nu, mindre blir det inte efter)
Två amnings bh toppar
Tre par trosor (lär dock använda sjukhusets nättrosor)
Tre par Sockar.
Morgonrock
Tofflor att gå runt i inne.
Schampo, balsam, smduschcreme
Hårborste
Purelan
Tandborste och tandkräm
Sen kommer jag ha en liten väska med laddare, mobil, plånbok, kamera, godis, vattenflaska, lypsyl, hårband m.m som jag liksom packar det sista innan vi åker in helt enkelt.
Vad har ni packat ned?