pomperiposa skrev 2016-03-02 08:29:08 följande:
Godmorgon alla, i morse var jag grymt trött, tycker det blir svårare att hitta en bra sovställning, sover oroligare och så upp och hoppa 5.30, de har fortfarande inte fått tag i nån vikarie här på jobbet, så det känns inte aktuellt att gå tidigare på fp men oj så trött jag är ibland. Hoppas de får tag i nån snart, det skulle kännas bättre om jag visste att allt kommer fungera.
Den här bebisen i magen har varit lugnare än tidigare graviditeter, ibland känner jag bara av henne 3 gånger om dan, men hon kan vara ganska vild också, jag har moderkakan i framvägg så tänker att det är därför. Hjärtslagen har varit bra och mina värden är bra, det borde väl inte vara något fel, någon annan som känner sparkar så sällan?
Förutom stressen är det bra, jag blir orolig att det ska bli fel på grund av stressen, så det blir dubbelt. Har ganska mycket sammandragningar ibland men det känns som det är normalt, ändå vet man ju inte säkert. Gör såna där dumma saker ibland, som att springa till bussen för att inte missa den. Ur-dumt, så får man en massa extra onda sammandragningar. Så blir man orolig att det ska dra igång för att man gör dumt. Nästa gång ska jag gå även om jag missar den.
Jag måste erkänna att jag är nyfiken på hur hon kommer se ut, vad hon har för färg på håret, hur ögonen kommer se ut, vad hon kommer ha för personlighet, känner ni också så?
Hoppas ni alla får en fin onsdag
Känner igen precis den där stressen fast från min första graviditet. Mycket stress över jobbet, språngmarsch till stadsbuss och sen genom stationen och försöka hinna med bussen hem. Varit mindre stressad på så vis denna gång faktiskt.
Jag är jätte nyfiken på hur lillebror kommer att se ut. Är han lik storasyster, föds han med massa blondt hår precis som hon? Är han stor eller liten. Osv. Tänker massor och är så så nyfiken:)