Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Tack för alla fina ord som lugnade mig:)

Idag är kroppen öm lite här och var och blåmärkena börjar synas. Slog nog i lite hårdare i armen och benet än vad jag först trodde igår. Men är ändå glad att jag fick lyssna på bebis i 10 minuter igår. Underbar känsla.

idag är en ny dag och jag ska fortsätta här hemma där jag fick avsluta lite snabbt igår. Har dock ont i hela kroppen och den där förbannade mittenfogen! gick en hel del igår och det känner jag av idag.

Ha en fin dag allihopa.

• FLovesA

Hur har dagen varit för er alla? Jag är helt slut efter tvättande, biblioteksbesök, fika och storhandling. Man känner att precis allt man gör tar energi. Men jag passar på de dagarna jag orkar. Dem blir färre och färre.

Någon mer än jag som är galet trött?

Äntligen är det mars månad och den månad vi har bf. Nu är det inte länge kvar!!!

• FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-03-02 08:29:08 följande:

Godmorgon alla, i morse var jag grymt trött, tycker det blir svårare att hitta en bra sovställning, sover oroligare och så upp och hoppa 5.30, de har fortfarande inte fått tag i nån vikarie här på jobbet, så det känns inte aktuellt att gå tidigare på fp men oj så trött jag är ibland. Hoppas de får tag i nån snart, det skulle kännas bättre om jag visste att allt kommer fungera. 

Den här bebisen i magen har varit lugnare än tidigare graviditeter, ibland känner jag bara av henne 3 gånger om dan, men hon kan vara ganska vild också, jag har moderkakan i framvägg så tänker att det är därför. Hjärtslagen har varit bra och mina värden är bra, det borde väl inte vara något fel, någon annan som känner sparkar så sällan?

Förutom stressen är det bra, jag blir orolig att det ska bli fel på grund av stressen, så det blir dubbelt. Har ganska mycket sammandragningar ibland men det känns som det är normalt, ändå vet man ju inte säkert. Gör såna där dumma saker ibland, som att springa till bussen för att inte missa den. Ur-dumt, så får man en massa extra onda sammandragningar. Så blir man orolig att det ska dra igång för att man gör dumt. Nästa gång ska jag gå även om jag missar den.

Jag måste erkänna att jag är nyfiken på hur hon kommer se ut, vad hon har för färg på håret, hur ögonen kommer se ut, vad hon kommer ha för personlighet, känner ni också så?

Hoppas ni alla får en fin onsdag 

Känner igen precis den där stressen fast från min första graviditet. Mycket stress över jobbet, språngmarsch till stadsbuss och sen genom stationen och försöka hinna med bussen hem. Varit mindre stressad på så vis denna gång faktiskt.

Jag är jätte nyfiken på hur lillebror kommer att se ut. Är han lik storasyster, föds han med massa blondt hår precis som hon? Är han stor eller liten. Osv. Tänker massor och är så så nyfiken:)
  • FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-03-03 09:13:36 följande:

Skönt att du är mindre stressad denna gång  

Jag är ju lite orolig att kroppen ska sätta igång förlossningen tidigare för att man är så stressad, din första graviditet, gick du ända fram även fast du var stressad?

Förstår dig, de kommer vara jättefina.. 

Dottern föddes på bf+2, så det blev inte tidigare även om jag sprang och stressade. Gick ju hem från jobbet med GP när jag hade ca 7 veckor kvar, så hann nog stressa ned lite ändå:)

Vi var på en förlossnings föreläsning förra veckan, måste säga att den var fantastiskt bra!! Vet inte om det finns liknande runt om i landet, men kan verkligen rekommendera att gå på en sådan. Var mer vettigt än hela föräldrakursen vi gick förra graviditeten;)
  • FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-03-03 09:22:29 följande:

15 dagar kvar! Inte packat väskan, svårt att tro att det kan komma igång snart :)

Fin mage:)

Jag har 21 dagar kvar och har inte heller packat väskan;) men får nog allt göra det snart ändå.
  • FLovesA

Idag välkomnar vi v 38, de senaste dagarna har jag börjat sova riktigt dåligt. Men kan fortfarande ligga på rygg korta stunder, uppallad på kuddar, men ändå. Tror det sparar höfterna lite, har inte alls så ont som förra graviditeten. Kan också bero på att vi ju faktiskt har en annan säng!

Planen är att tvätta upp lite mer babykläder och även allt som jag ska ha med mig. Lite svårt då jag liksom använder det mesta. Men hur som helst så vill jag ha det packat och klart. Dotterns lilla väska måste också packas så vi bara kan åka om något skulle dra igång.

Hur mår ni andra? Hur går det med er som haft så galet ont?

Kram

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-04 10:19:05 följande:

Mornarna är bättre men ischiasen börjar göra ont vid lunch ca, hade hoppats att de skulle bli bättre, har känt mer tryck neråt så jag hoppas bebis är fixerad eller på väg att fixeras, de sägs ju att smärtorna blir bättre då.

Känner igen det där med trycket nedåt! Min mage har sjunkit mycket den sista veckan, så ska bli spännande att se vad BM säger på måndag. Trycket är obehagligt tycker jag och ibland är det som nålar eller knivar, om jag reser mig från sittandes tex.

Jobbigt med ischias det gör ju helt galet ont:(
  • FLovesA

här kommer ett tips som säkert dem flesta redan vet om..men ändå det är smått omöjligt att hitta alla pyttesockar när man tvättar. Så vi tvättar dem alltid i en Tvättpåse. Perfekt och lätt att hitta när tvätten är klar.

• FLovesA

Nystjärna: ledsen för din skull..så tråkigt att du inte får må bra:/ Men du är otroligt stark! En riktig kämpe! Hoppas du får en härlig helg med familjen, och att du kan vila när du behöver.

Emelius: Roligt att kunna tipsa;) Smidigt som bara den!

Bebisen/Lillebror i magen är helt galet vild! Och stark. Och en hel del rörelser som han gör är smått smärtsamma..ska bli spännande att se om han är lika aktiv utanför magen. Skulle inte tro det(läs:hoppas inte det!)

• FLovesA
    Hellajoh skrev 2016-03-04 19:32:25 följande:

Jag har fått konstaterad havandeskapsförgiftning nu och haft 188/115 som högst i blodtryck, fått ner det nu med medicin till va 155/90.

jobbigt med havandeskapsförgiftning och blodtrycket, hoppas dem kan hålla det någorlunda bra. Hur mår du annars?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)