BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Just nu rätt kasst m illamående och huvudvärk. Hoppas bebben får stanna ett tag till för den var lite liten idag på tul men ingen fara. Kommer gå på regelbundna koller.
Just nu rätt kasst m illamående och huvudvärk. Hoppas bebben får stanna ett tag till för den var lite liten idag på tul men ingen fara. Kommer gå på regelbundna koller.
Mycket känslor i omlopp märker jag när jag läser. Och det är ju verkligen en bergodalbana att vara gravid. Jag har kommit lindrigt undan ändå. Nu har vi bara ett barn sen tidigare och hon är väldigt lugn och sover bra vilket gör att jag får mina timmars sömn även om dem är knackiga. Jag avskyr tidiga morgonar...hon med som tur är!
Men tänk...snart har vi våra små hos oss och alla bitar faller på plats sammtidigt som man blir sig själv igen så smått, även om man är känslosam även efter.
Och sen blir ju ALLT lättare på våren och sommaren, tycker i alla fall jag. Så på så sätt har jag tyckt denna graviditet har varit bättre...för att jag vet att vi går åt ljusare tider. Och så gjorde det inte så mycket att jag spydde bort hela hösten. (Tyvärr också halva sensommaren men men)
Imorgon är det dags för BM besök, blodprover...kommer få påbackning om järnvärdet!! Men klarar inte av tabletterna! Ska ta vikt och lyssna på bebisen igen.
Hej på er alla!!! :D Tänk vad förlossningen närmar sig nu!! Känner såååå med alla som lider och vill bara att det ska gå fort och bra nu för alla!!!<3<3<3
Jag kom på att jag skulle tycka det vore sååå kul och taggande inför förlossningen att läsa era svar på två frågor, 1) vad är minsta favoritsaker med förlossning (om det är första förlossningen så kan man svara vad man ser minst fram emot) och 2) vad är sen bästa biten!
1) jag gillar allra minst alla vaginala undersökningar faktiskt, skulle gärna vara utan om det fick ;)
2) men alltså när den där lilla varma slemmiga bebisen glider ur en och hoppar upp till famnen, DEN känslan, aaaaah:D så magiskt!!!!
Kan inte ni andra svara på detta också, så intressant att läsa om :D <3
Nu har jag plockat ihop lilltjejens kläder till BBväskan. Hur många uppsättningar av kläder har ni packat. Då jag troligtvis stannar ca två dagar så räcker 2 uppsättningar, eller?
Kanske en uppsättning till vore nog bra
Jag hade bakterier i slidan med första barnet och fick antibiotika under förlossningen. De kollade lite extra på barnet. Behövde inte stanna längre än de dagar man fick då barnet mådde bra.
FlocesA, om det är GBS du har så måste du stanna på bb 48 timmar för kontroll av bebis. Jag hade det sist och även denna gång. Sist fick jag stanna tre dygn men minst 48 som jag förstår det.
Vaknade imorse och behövde gå på toa (hoppas de inte är magsjuka). La mig väldigt illamående igår. Under tiden på toa fick jag el-stöt-liknande värkar i rygg och mage. Nu är dem inte lika regelbundna. Tur jag ska träffa BM idag.
Är väldigt orolig, ska på tillväxt-ultraljud snart, magen hade inte växt i fredags, gubben är surpuppa så får inget stöd där alls.
Känner sparkar och hjärtljudet var bra i fredags, visst borde det inte vara nån fara?
En gång i timmen har jag fått gå på toa, men känner inget annat som skulle tyda på magsjuka iaf.
Tack, bebis mådde bra, var lite mindre än medelsnittet nu (-8,3) men moderkakan levererade näring o syre, och allt såg bra ut Så ska inte oroa mig, ska försöka äta mer och hoppas att lill-tjejen lägger på sig bättre <3