Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hellajoh skrev 2016-03-04 21:33:50 följande:

Just nu rätt kasst m illamående och huvudvärk. Hoppas bebben får stanna ett tag till för den var lite liten idag på tul men ingen fara. Kommer gå på regelbundna koller.

Låter inget vidare:( Men skönt att dem har stenkoll på dig och bebis. Håller tummarna för att du ska få må bättre och att det dröjer ett tag innan det är dags för bebis<3
  • FLovesA

Mycket känslor i omlopp märker jag när jag läser. Och det är ju verkligen en bergodalbana att vara gravid. Jag har kommit lindrigt undan ändå. Nu har vi bara ett barn sen tidigare och hon är väldigt lugn och sover bra vilket gör att jag får mina timmars sömn även om dem är knackiga. Jag avskyr tidiga morgonar...hon med som tur är!

Men tänk...snart har vi våra små hos oss och alla bitar faller på plats sammtidigt som man blir sig själv igen så smått, även om man är känslosam även efter.

Och sen blir ju ALLT lättare på våren och sommaren, tycker i alla fall jag. Så på så sätt har jag tyckt denna graviditet har varit bättre...för att jag vet att vi går åt ljusare tider. Och så gjorde det inte så mycket att jag spydde bort hela hösten. (Tyvärr också halva sensommaren men men)

Imorgon är det dags för BM besök, blodprover...kommer få påbackning om järnvärdet!! Men klarar inte av tabletterna! Ska ta vikt och lyssna på bebisen igen.

• FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-03-06 11:46:07 följande:

Hej på er alla!!! :D Tänk vad förlossningen närmar sig nu!! Känner såååå med alla som lider och vill bara att det ska gå fort och bra nu för alla!!!<3<3<3

Jag kom på att jag skulle tycka det vore sååå kul och taggande inför förlossningen att läsa era svar på två frågor, 1) vad är minsta favoritsaker med förlossning (om det är första förlossningen så kan man svara vad man ser minst fram emot) och 2) vad är sen bästa biten!

1) jag gillar allra minst alla vaginala undersökningar faktiskt, skulle gärna vara utan om det fick ;)

2) men alltså när den där lilla varma slemmiga bebisen glider ur en och hoppar upp till famnen, DEN känslan, aaaaah:D så magiskt!!!!

Kan inte ni andra svara på detta också, så intressant att läsa om :D <3

1. Gillade minst: att jag kräktes och hade så fruktansvärt ont!! Epiduralen hjälpte inte alls och jag trodde jag skulle dö.

2. Bästa var självklart när Bebisen kom upp på magen! Inget slår den känslan:)
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-03-06 14:38:25 följande:

Nu har jag plockat ihop lilltjejens kläder till BBväskan. Hur många uppsättningar av kläder har ni packat. Då jag troligtvis stannar ca två dagar så räcker 2 uppsättningar, eller?

Fina saker:) Jag har packat ganska mycket i klädväg två uppsättningar i strl 50 och en i 56, och lite extra bodys och en pyjamas.( Tunn mössa att ha inne och en tjockare till hemresan. )Tänker mest ifall bebis spyr eller bajsar igenom så har jag extra att byta med. Jag tänker åka hem så fort jag får. Har dock bakterie i urinen och då ska det behandlas efter vad jag fattat men ska kolla med BM imorgon om det innebär att jag måste stanna längre.
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-03-06 17:30:15 följande:

Kanske en uppsättning till vore nog bra

Jag hade bakterier i slidan med första barnet och fick antibiotika under förlossningen. De kollade lite extra på barnet. Behövde inte stanna längre än de dagar man fick då barnet mådde bra.

Ja man vet ju inte vad som liksom flyger ut en bebis;)

Ja det måste ju vara det hon menar, för faran är ju om det går över till barnet. Skönt då borde jag kunna åka hem som planerat. Om nu allt går dom det ska:)
  • FLovesA
    AsaEriksson skrev 2016-03-06 18:51:30 följande:

FlocesA, om det är GBS du har så måste du stanna på bb 48 timmar för kontroll av bebis. Jag hade det sist och även denna gång. Sist fick jag stanna tre dygn men minst 48 som jag förstår det.

Ska kolla upp med BM imorgon. Kommer längta ihjäl mig efter dottern här hemma :( men förstår självklart att bebisen måste hållas under uppsikt. Alltid bra att veta..så jag packar ned lite extra kläder:)
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-07 08:08:48 följande:

Vaknade imorse och behövde gå på toa (hoppas de inte är magsjuka). La mig väldigt illamående igår. Under tiden på toa fick jag el-stöt-liknande värkar i rygg och mage. Nu är dem inte lika regelbundna. Tur jag ska träffa BM idag.

Låter inget vidare:/ Men hoppas det går bra hos BM. Och att du slipper magsjuka. Kram
  • FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-03-07 09:22:13 följande:

Är väldigt orolig, ska på tillväxt-ultraljud snart, magen hade inte växt i fredags, gubben är surpuppa så får inget stöd där alls.

Känner sparkar och hjärtljudet var bra i fredags, visst borde det inte vara nån fara?

Det är säkert ingen fara:) Jag tycker magmåttet är ett lite vanskligt sätt att mäta på, mycket beror ju liksom på hur bebisen ligger. Min mage ändrar storlek och form lite då och då. Så tror inte det är någon fara. Skönt med ett ultraljud hur som helst. Härligt att få se bebis igen:) lycka till.
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-07 09:36:25 följande:

En gång i timmen har jag fått gå på toa, men känner inget annat som skulle tyda på magsjuka iaf.

Precis så har jag ibland, oftast beror det för min del på att jag ätit något som magen reagerat på eller att tarmarna bestämmer sig för att haverera tillfälligt (OBS! Min egenställda diagnos.) Jag har så ibland även som icke gravid, men då tar jag imodium så det lugnar sig...men det får man ju inte som gravid tyvärr.

Hoppas det lugnar sig snart.
  • FLovesA
    pomperiposa skrev 2016-03-07 11:53:37 följande:

Tack, bebis mådde bra, var lite mindre än medelsnittet nu (-8,3) men moderkakan levererade näring o syre, och allt såg bra ut Så ska inte oroa mig, ska försöka äta mer och hoppas att lill-tjejen lägger på sig bättre <3

Vad skönt att det såg bra ut:)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)