Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pauliina skrev 2016-01-12 08:47:03 följande:

Första dagen hemma och har redan ångest över att ha behövt ringa in sjuk. Tänk om man kunde tänka på sig själv mer??

aztec skrev 2016-01-12 08:50:09 följande:

Har du barn sen innan? :) Jag tänkte och kände alltid ångest innan jag fick mitt första barn, men det försvann snabbt sen då hon blev första prioritet ist för jobb. ( = jag var tvungen att vara på topp och jobbet fick komma i andra hand ;)

Exakt så som Aztec beskriver var det för mig med. Man prioriterar helt annorlunda bär man får barn, jag insåg vad som verkligen betyder något istället för att fokusera helt på jobbet. Väldigt skönt kan jag säga.

Kram till dig.
  • FLovesA

Så fruktansvärt irriterande med läkare som har noll verklighetsuppfattning. Du kommer ju med all säkerhet inte direkt få mindre ont ju längre du går liksom.

Jag väntar på att få svar från FK om havandeskapspenning, känner på mig att det säkert kommer krävas kompletteringar m.' Och att det ej kommer gå igenom. Och då måste även jag gå till läkare...hoppas jag då får en som förstår!

Har ont i fogarna och även besvär med ischias så att gå, stå och jobba är ett rent litet helvete just nu kan jag säga. Får så himla mycket sammandragningar på jobbet också vilket inte känns toppen. Men nu är jag ledig i två dagar.

Kram till er.

• FLovesA
    aztec skrev 2016-01-25 19:56:49 följande:

Ja, fick en liten chock när de sa att kejsarsnittet troligtvis kommer ske redan på torsdag! Kanske fortfarande inte tagit in det ;) men nu är jag mest nojig över kejsarsnittet, inget jag hade valt frivilligt.

Men mannen och jag ska iväg och titta på Kevin hart på globen imorgon kväll, (tur att jag lyckades få permission just över tisdagen) och mysa en sista gång innan vi blir tvåbarnsföräldrar :) min kära mor kommer hit och passar!

Wow du får snart träffa din bebis:) har varit inne och följt men inte hunnit skriva nu på länge. Hoppas det går så himla bra för er. Kram
  • FLovesA

På förmiddagen ringde jag inte mindre än tre gånger till FK , men dem hade hög belastning så återkom senare fick jag höra genom automatsvar. Så jag ringde nu ikväll igen.

Du har plats etthundra....sjuttiotvå!!!

Herregud! Men jag gav inte upp och efter ca 1tim och 10minuter hade jag plats ett i kön. Haha helt galet att sitta och vänta såååå länge. Fick prata med en trevlig herre. Jag förklarade att jag var lite orolig över att inte ha fått svar på min ansökan om gravidpenning fr.o.m. 1/2, och att det ju börjar närma sig snabbt.

Då sa han att "beslut togs i fredags och att han kunde berätta att jag är beviljad hel gravidpenning fr.o.m. 1/2 tom 13/3. " Jag blev så himlans glad!! Jag vågar ju dock inte tro på det förens jag fått det på papper...men om någon dag borde beslutet ligga i brevlådan. Då kan jag andas ut och känna att jag kan ta dagarna i mitt egna tempo.

Ni som har fler barn, hur gör ni med dagis(förskola)? Vår dotter är 3,5 och kommer fr.o.m. Måndag börja på 15tim/vecka. Måndag, Tisdag och Torsdag 8.30-13.30, det kommer kännas väldigt konstigt att lämna henne och sedan åka hem, men tror nog ändå hon kommer tycka det är roligt att komma in i gruppen mer och få vara med på morgonsamling m.m Nu går hon nämligen väldigt olika tider. Som denna veckan går hon imorgon 11-18.30 och på Torsdag 9-16, vi jobbar nämligen båda inom Handels och jag har väldigt varierade tider. Kommer bli skönt att hon slipper de sena dagarna tycker jag. :)

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-01-25 21:45:21 följande:

Jaa vad skönt!! En vecka kvar då! :)

Jag har mina söner de tider som skulle vart där om jag jobbat (är sjukskriven nu). Maken jobbar skift så de kan va allt från 7-15 och 11-17. Fr.om. Nästa vecka ska jag nog ha dem från 8-15, behöver mer avlastning än jag trodde när maken jobbar. Mina barn älskar förskolan och blir rastlösa annars (stackars dem som får leva med en tråkig mamma).

Skönt att du få lite mer tid för vila! Det behövs verkligen:)

8-15 känns som en bra tid med. Och så skönt att dem trivs bra på förskolan. Vår dotter vill mest vara hemma, men jag vet att hon tycker det är roligt när hon väl är där, så tror de nya tiderna kommer funka bra. Plus att jag kan vila och göra de tråkiga måstena innan hon kommer hem igen:)
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2016-01-26 08:26:54 följande:

Åh vad skönt för dig att den blev beviljad :)

När det gäller dagis så har ju dottern varit hemma sen innan jul nu,då min man varit föräldrarledig. Men han skall börja jobba i februari och då har jag tänkt att dottern skall gå 9-14 ev 9-15 måndag-fredag. Jag är ju sjukskriven,men då jag normalt sett när jag ibland jobbar över 12 timmar och ledig ibland är de svårt med att ha kvar de tiderna för dottern på dagis,så tyckte bästa avlastningen för mig och det bästa för henne är om hon går 5-6 timmar varje dag. Mannen jobbar så han är hemifrån ca 12 timmar så ingen lösning att han lämnar och hämtar. Sen får vi se hur jag klarar att gå fram och tillbaka till dagis med med denna foglossning. Men jag tror att dottern kommer tycks det är roligare på dagis där hon har vännerna att leka med och så än att vara hemma med mamma som inte kan/orkar göra något. Bättre hon har en något fungerande mamma när hon kommer hem. :)

Här så är det annars okej,hade en riktigt dålig dag igår då jag mådde väldigt illa. Känns som illamåendet är tillbaka mer igen,har ju aldrig släppt och kräktes ju för någon vecka sen men jag har kunnat hantera det men jobbigt igår. Sen denna foglossning är hemsk. Tårarna rann flera gånger igår pga denna foglossning. :( Gick in i v 30 igår så "bara" 10 veckor kvar till BF. Sen får vi väl se när bebis är sugen på att titta ut :)

Just nu är jag bara så trött på alla som skall kommentera magen,hela tiden!!! Varit det länge nu men kan ju inte gå någonstans utan att någon skall kommentera den!! Att den är sååå liten och om jag verkligen är så långt gång och om de inte räknat fel och är det säkert att du inte ätit för mycket det senaste och därför är lite rundare än vanligt. Alltså seriöst!! Blir så förbannat trött på att höra det!! Snart kommer jag nog få ett utbrott på nästa människa som säger något om magen,det värsta är typ främlingar i affären eller när man är typ på vårdcentralen,Bvc eller tandläkaren!! Jag undrar hur många som skulle tycks de är okej om jag säger tillbaka att nä magen är pga en bebis men du åt nog för mycket i julas därför din är lite större!! Blä så trött på alla kommentarer,när skall folk fatta!! Har ni haft än att okänds människor lagt handen på eran mage och vill känna eller så än?

Tack:) hoppas pappret ligger i lådan ikväll när jag kommer hem. Bara tre jobbpass kvar..ljuvligt!!

Tråkigt att du får så klumpiga kommentarer. Jag har klarat mig utan dem eller så har jag förträngt dem;) Men har mest fått små leenden från främlingar och dem som står mig närmre har känt på magen lite men frågat först vilket jag uppskattar. Sen när jag stått i kassan har jag fått en hel del frågor om när det är dags, en del har sagt oj..inte förens mars..Medans andra inte tyckt det är alls långt kvar eller hur jag ska säga.

Över lag måste jag säga att denna graviditet numer känns lättare än med dottern. Tror det beror på att jag nu har tillgång till bil och att jag har mitt körkort(tog det i november 2014) så jag slipper gå så enormt mycket till station, stressa till bussar och jobb m.m.

Men jag längtar så otroligt mycket tills jag får vara hemma och bara vara liksom. Ska städa och röja här hemma innan bebis ankomst och passa på att ha egentid Medans dottern är på förskolan. Här får vi inte välja tider men jag tycker nog 8.30-13.30 är en ok tid ändå...då kommer jag upp på morgonen med;)
  • FLovesA

Pappret med beviljad graviditetspenning låg i lådan idag:) Underbart!!! Var så stressad över att inte få igenom det.

Du får gnälla hur mycket du vill Nystjärna! Här får man skriva vad som helst vet du<3 tycker så synd om dig! Att du har så fruktansvärt ont.

När jag satt i bilen på väg hen från jobbet så fick jag helt galet ont långt ned i magen och ja neråt. Tryckte som tusan och det kändes som om jag skulle gå av!! Hade fortfarande ont när jag varit hemma en stund men nu är det bättre. Kan det vara bebis som fixerar sig? Minns inte om jag kände det så tydligt med dottern..

• FLovesA
    aztec skrev 2016-01-27 17:55:28 följande:

Kom hem från sjukhuset för någon timme sedan, hade vår undersökning på bebisens hjärta idag och det var oförändrat.

Då beslutades det ganska direkt att det blir ett snitt imorgon. Så vi ska tillbaka imorgon bitti kl 7.00 och sen troligtvis göra snittet först på morgonen.

Även om det pratas om det smått i två veckor så kändes det ändå som en liten chock. Imorgon är han här! Känner mig helt slut i kroppen och huvudet nu när beslutet väl är taget, spänt mig i 2v och nu kan jag inte göra så mycket mer..

Nervös och spänd inför imorgon. Men vi får träffa vår lillkille :) 35+0 imorgon.

Åh tänk att ni får träffa lillen redan imorgon:) all lycka till er<3 Kram
  • FLovesA

Ser att ni skrivit om det där med sex under graviditeten. Det har inte blivit så mycket av den varan här heller kan jag säga. Och nu när det närmar sig kommer det nog inte bli mer direkt. Som tur är så är mannen förstående. Han har inte så mycket val;)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)