Nystjärna skrev 2016-01-26 08:26:54 följande:
Åh vad skönt för dig att den blev beviljad :)
När det gäller dagis så har ju dottern varit hemma sen innan jul nu,då min man varit föräldrarledig. Men han skall börja jobba i februari och då har jag tänkt att dottern skall gå 9-14 ev 9-15 måndag-fredag. Jag är ju sjukskriven,men då jag normalt sett när jag ibland jobbar över 12 timmar och ledig ibland är de svårt med att ha kvar de tiderna för dottern på dagis,så tyckte bästa avlastningen för mig och det bästa för henne är om hon går 5-6 timmar varje dag. Mannen jobbar så han är hemifrån ca 12 timmar så ingen lösning att han lämnar och hämtar. Sen får vi se hur jag klarar att gå fram och tillbaka till dagis med med denna foglossning. Men jag tror att dottern kommer tycks det är roligare på dagis där hon har vännerna att leka med och så än att vara hemma med mamma som inte kan/orkar göra något. Bättre hon har en något fungerande mamma när hon kommer hem. :)
Här så är det annars okej,hade en riktigt dålig dag igår då jag mådde väldigt illa. Känns som illamåendet är tillbaka mer igen,har ju aldrig släppt och kräktes ju för någon vecka sen men jag har kunnat hantera det men jobbigt igår. Sen denna foglossning är hemsk. Tårarna rann flera gånger igår pga denna foglossning. :( Gick in i v 30 igår så "bara" 10 veckor kvar till BF. Sen får vi väl se när bebis är sugen på att titta ut :)
Just nu är jag bara så trött på alla som skall kommentera magen,hela tiden!!! Varit det länge nu men kan ju inte gå någonstans utan att någon skall kommentera den!! Att den är sååå liten och om jag verkligen är så långt gång och om de inte räknat fel och är det säkert att du inte ätit för mycket det senaste och därför är lite rundare än vanligt. Alltså seriöst!! Blir så förbannat trött på att höra det!! Snart kommer jag nog få ett utbrott på nästa människa som säger något om magen,det värsta är typ främlingar i affären eller när man är typ på vårdcentralen,Bvc eller tandläkaren!! Jag undrar hur många som skulle tycks de är okej om jag säger tillbaka att nä magen är pga en bebis men du åt nog för mycket i julas därför din är lite större!! Blä så trött på alla kommentarer,när skall folk fatta!! Har ni haft än att okänds människor lagt handen på eran mage och vill känna eller så än?
Tack:) hoppas pappret ligger i lådan ikväll när jag kommer hem. Bara tre jobbpass kvar..ljuvligt!!
Tråkigt att du får så klumpiga kommentarer. Jag har klarat mig utan dem eller så har jag förträngt dem;) Men har mest fått små leenden från främlingar och dem som står mig närmre har känt på magen lite men frågat först vilket jag uppskattar. Sen när jag stått i kassan har jag fått en hel del frågor om när det är dags, en del har sagt oj..inte förens mars..Medans andra inte tyckt det är alls långt kvar eller hur jag ska säga.
Över lag måste jag säga att denna graviditet numer känns lättare än med dottern. Tror det beror på att jag nu har tillgång till bil och att jag har mitt körkort(tog det i november 2014) så jag slipper gå så enormt mycket till station, stressa till bussar och jobb m.m.
Men jag längtar så otroligt mycket tills jag får vara hemma och bara vara liksom. Ska städa och röja här hemma innan bebis ankomst och passa på att ha egentid Medans dottern är på förskolan. Här får vi inte välja tider men jag tycker nog 8.30-13.30 är en ok tid ändå...då kommer jag upp på morgonen med;)