Nystjärna skrev 2015-11-10 15:39:01 följande:
Hej allihopa :)
Satt och funderade lite här hemma. Hur många av oss här inne var det som har eller skall ta reda på könet på bebis? :) Och ni som fått besked om vilket kön det är,vilket kön är det? Var lite nyfiken bara på om de verkar som de blir mest töser eller pojkar här i våran tråd. :) Och sen se när alla bebisar är födda hur det verkligen blev. Tycker bara det vore kul och se hur det blir. Om april blir en "pojkmånad" eller "tösmånad" för våran grupp här inne :) Kanske bara jag som tycker sånt är roligt :p hihi
Vi har ju valt att inte ta reda på kön,utan vill ha de som en överraskning när bebis kommer och ha den spänningen kvar :) För spelar ingen roll för oss. Så länge bebis mår bra och är frisk. :) Jag tror dock sen igår efter RUL på en pojk,när jag ser ul bilden och jämför med dotterns ul bild. Dock trodde jag ju dottern var en tös först,men efter RUL var jag tvärsäker på en pojk,men sen fick vi ju en tös så. Hihi :) Men gissar ändå på en pojk denna gånger :)
Sen har ni funderat på namn eller "bestämt" namn? Vore också roligt att se,om många tänker samma namn eller att man får lite namn idéer. :) Vore kul om ni ville dela med er :)
Kram på er :)
En rolig fundering:) Vi valde att denna gång ta reda på kön. Det gjorde vi inte med dottern:) men denna gång ville vi veta av ren nyfikenhet. Vi väntar en pojk och har bf 24/3, dottern som gärna ville ha en lillebror blev överlycklig. Sen vet jag av ren erfarenhet att ultraljuden faktiskt inte är helt hundra och vi kanske får oss en överraskning men det märker vi då helt enkelt;)
Namn har varit svårare faktiskt men kikade på listan när vi väntade första barnet, då stod Caspian, Isidor högt. Denna gången känns Malte och Sigge mest rätt. Men absolut inget namn vi är överens om ännu. Haha. Det får ge med sig när lillebror är här helt enkelt.
Håller med om att könet inte spelar alls roll, har alltid trott att vi skulle ha två flickor men nu ser det i alla fall ut att bli en Storasyster och Lillebror och det är inte tokigt det heller:) Håller bara tummarna och hoppas att det är en frisk bebis<3