Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

saraaj skrev 2015-11-04 22:19:49 följande:

Vi var på rul idag! Visade sig vara en kameraskygg kille men visade gärna snoppen! Datumet blev även framflyttat su nu har vi bf 1/4!

Jag mår väldigt bra, har dock inte börja känna rörelser ännu men moderkakan låg framvägg så den dämpar väll lite oxå, så längtar tills jag känner rörelser!

Är nu i 18+4 :)

Grattis grattis:)
  • FLovesA
    saraaj skrev 2015-11-04 22:19:49 följande:

Vi var på rul idag! Visade sig vara en kameraskygg kille men visade gärna snoppen! Datumet blev även framflyttat su nu har vi bf 1/4!

Jag mår väldigt bra, har dock inte börja känna rörelser ännu men moderkakan låg framvägg så den dämpar väll lite oxå, så längtar tills jag känner rörelser!

Är nu i 18+4 :)

Grattis grattis:)
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2015-11-05 09:31:28 följande:

Flyttad till 16/4 så 16+4. Levde och mådde bra med moderkaka i framvägg.

Härligt att se det lilla livet:) grattis.
  • FLovesA

Åh vad mysigt att få lyssna på hjärtljuden. Det får vi göra i v 25 här. Synd dem inte har det i samband med ultraljudet. Men ska bli spännande när det väl är dags.

Lycka till ni som har RUL och ni som ska lyssna på hjärtat:) kommer gå superbra.

Jag har sagt det förut men säger det igen. Ni är härliga hela bunten. Det har varit så skönt att kunna skriva av sig och faktiskt få höra att andra känner igen sig. Tack!

Trevlig Helg (själv ska jag jobba)

• FLovesA

Nystjärna: vilken fin bild från ultraljudet. Vad skönt att allt såg bra ut. Och att ni hade en så bra tjej som gjorde ultraljudet. Det gör mycket. Grattis till er<3

Och Hej på Er alla nya som hittat hit.vad roligt att vi blivit så många! En härlig grupp att vara med i känner jag.

Nu dags att inta sängen efter några timmars mindre skön sömn i soffan. Var visst lite trött efter jobbet;)

Natti natti.

• FLovesA
    snowybaby skrev 2015-11-10 20:23:16 följande:

Är de nån här inne som bär på extra kilo som jag? Isåfall undrar jag om ni varit gravida innan om de tog längre tid innan de syntes att ni va gravida samt om sparkarna kom senare än för en normalviktig. :) har ca 20 kg övervikt.

Hej, Jag är också överviktig väger nu 93 till mina 171cm. Har dock ej gått upp något sen jag blev gravid, är i v 21 nu. Jag tycker absolut att det syns att jag är gravid, dessutom mycket tidigare denna gång. Första graviditeten dröjde gravidmagen en hel del, först v 22/23 som det började synas. Nu har jag sett höggravid ut länge;)

Sparkarna kom ungefär sammtidigt båda graviditeterna , skilde någon vecka. Men ca v 17-18, och denna graviditet har vi redan kunnat känna sparkar på utsidan av magen.

Väntar du ditt första barn? :)
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-11-10 15:39:01 följande:

Hej allihopa :)

Satt och funderade lite här hemma. Hur många av oss här inne var det som har eller skall ta reda på könet på bebis? :) Och ni som fått besked om vilket kön det är,vilket kön är det? Var lite nyfiken bara på om de verkar som de blir mest töser eller pojkar här i våran tråd. :) Och sen se när alla bebisar är födda hur det verkligen blev. Tycker bara det vore kul och se hur det blir. Om april blir en "pojkmånad" eller "tösmånad" för våran grupp här inne :) Kanske bara jag som tycker sånt är roligt :p hihi

Vi har ju valt att inte ta reda på kön,utan vill ha de som en överraskning när bebis kommer och ha den spänningen kvar :) För spelar ingen roll för oss. Så länge bebis mår bra och är frisk. :) Jag tror dock sen igår efter RUL på en pojk,när jag ser ul bilden och jämför med dotterns ul bild. Dock trodde jag ju dottern var en tös först,men efter RUL var jag tvärsäker på en pojk,men sen fick vi ju en tös så. Hihi :) Men gissar ändå på en pojk denna gånger :)

Sen har ni funderat på namn eller "bestämt" namn? Vore också roligt att se,om många tänker samma namn eller att man får lite namn idéer. :) Vore kul om ni ville dela med er :)

Kram på er :)

En rolig fundering:) Vi valde att denna gång ta reda på kön. Det gjorde vi inte med dottern:) men denna gång ville vi veta av ren nyfikenhet. Vi väntar en pojk och har bf 24/3, dottern som gärna ville ha en lillebror blev överlycklig. Sen vet jag av ren erfarenhet att ultraljuden faktiskt inte är helt hundra och vi kanske får oss en överraskning men det märker vi då helt enkelt;)

Namn har varit svårare faktiskt men kikade på listan när vi väntade första barnet, då stod Caspian, Isidor högt. Denna gången känns Malte och Sigge mest rätt. Men absolut inget namn vi är överens om ännu. Haha. Det får ge med sig när lillebror är här helt enkelt.

Håller med om att könet inte spelar alls roll, har alltid trott att vi skulle ha två flickor men nu ser det i alla fall ut att bli en Storasyster och Lillebror och det är inte tokigt det heller:) Håller bara tummarna och hoppas att det är en frisk bebis<3
  • FLovesA
    snowybaby skrev 2015-11-11 08:09:45 följande:

Tack för era svar. Jag tror ju att jag känner bebisen inuti men inte utanpå än.. Men oron är verkligen jobbig. Ja de är mitt första barn därför är jag rookie när de gäller detta :p

Får säga att jag känner mig lika ny på detta fast det. Är min andra graviditet ;) Dottern är 3,5 och jag minns knappt hur det var att va gravid:)
  • FLovesA
    TouchOfRed skrev 2015-11-12 10:15:11 följande:

Nu har jag beställt en hel hög med gratis gravid-/babypaket!

De flesta har leverans på 4-6 veckor så jag tänkte det var bra att beställa dem nu, man vet ju inte vad man får i alla, kanske man slipper köpa en hel del. Och jag som får mitt första barn har ju inte heller full koll på allt man faktiskt behöver. Hoppas på många mindre varuprover så man får prova sig fram till vad som funkar innan man köper de stora förpackningarna

Jag fick hem boxen från babyland härom veckan, såklart mycket reklam, men även en söt snuttefilt och lite annat.

Och snart är boxen från apotek hjärtat klar att hämta ut:) spännande med gatisboxar. Förra gången hämtade vi bara den på babyproffsen. Och apotek kronan, och den sistnämnda var jättebra med små produkter i vill jag minnas:) så den får vi nog hämta även denna gång.
  • FLovesA
    CissiJissi skrev 2015-11-12 19:59:45 följande:

Har beställt några box nu jag med!:) allt för familjen fick jag inte till!

Jag får in i vecka 23 på lördag och har första sammandragningen nu redan, ni andra? Sammandragningar redan? Kanske hade det första gången med, men märkte det isf inte..

Här är en till som haft sammandragningar. Denna graviditet började det tidigt dock. Men nu är dem mer bestämda och känns tydligt från utsidan då det blir helt stenhårt. Var lite orolig till en början, och ska ta upp det med BM då det tydligen framkom att jag har bakterier i urinen. Men att ingen behandling behövdes förens vid förlossningen. Nu har jag läst runt på nätet bland annat 1177, och där står det helt annat och att antibiotika ska sättas in direkt m.m

Ska ringa på måndag tänkte jag. Vill få lite klarhet. Ska även in och lämna nytt prov på sköldkörteln för tredje gången då värdet ej var bra. Men inte heller det har tagits på allvar riktigt. Någon mer som varit med om liknande under graviditet?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)