BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Fått missfall. Lämnar tråden.
Fått missfall. Lämnar tråden.
Är så galet trött och seg, känner mig lat! Men har verkligen ingen ork alls, i går hade jag ett bakslag med spyor på morgonen och på jobbet, och illamående på kvällen. Kanske därför jag är extra orkeslös idag. Och det vanliga illamåendet.
Är i v 14 nu (13+1) och räknar ner till RUL 7/10:)
Fick inte behålla någon lunch:( och nu trotsar jag trötthet och illamående och följer med familjen på shopping, vågat!
Får se hur detta går.
Jobbigt när illamåendet inte vill gå över. Men måste fråga, har du verkligen RUL då? Jag är också i v13+1 idag och har RUL sen 27/10, är då i v17+5 och tycker det är i det tidigaste laget när dom gör RUL mellan v18-20. Din tid känns väldigt tidigt :-/
Tredje dagen med extremt illamående! Jag trodde det hade släpt eftersom förra veckan var såååå bra och jag kunde äta igen, halva denna veckan var med bra men nu är tredje dagen som jag mår riktigt illa igen. Igår trotsade jag illamåendet och följde med och shoppade, hade spytt upp allt under dagen och tänkte att jag kunde peta i mig lite pommes, dem spydde jag upp på en parkering...måttligt pinsamt!
Idag har jag dock inte spytt, varit på jobbet. Har ätit knäckebröd och morötter, det får jag behålla i alla fall;)
Hur går det för er andra? Trevlig helg:)
Ah, då förstår jag! Förstår också att det ska bli skönt att veta vart i graviditeten du är. Vad tror du själv?
Nystjärna, du behöver inte be om ursäkt för att du skriver precis som det är! Vi är ju här för att hjälpa, peppa och prata med varandra:) det du beskriver stämmer bra in på min första graviditet då jag kräktes från v 6-26, kände knappt igen mig själv då. Denna gång mådde jag ju med helt kasst men i dagsläget så spyr jag inte dagligen längre och så fort du kommer ha ett par dagar då du får äta utan att få kväljningar, och du får behålla lite näring så kommer du bli dig själv igen. Håller tummarna för att du snart ser en bättring.
Massa krya kramar
Usch :( Till och med jag får tårar i ögonen.. Jag har känt så många gånger under dessa veckorna att jag aldrig kommer göra om detta och för allt i världen inte förstår mig på folk som genomlider denna psykiska och mentala terror mer än en gång frivilligt. Och du är inne på din femte gång stackarn :( Jag förstår ju att man vill ha fler barn, men ändå. Ni brudar är fanimej mina hjältar ;D Sjukt strongt av er.
Igår hittade jag citrondryck i en sån där stor förpackning som Multivitamindrycken är i. Citron hjälper mot mitt illamående, och har gjort det tidigare med så hoppas denna dryck går ner:) snart dags för ännu en dag på jobbet. Lite seg efter en jobbhelg;)
Hoppas du får en mysig dag med farmor bine87
Är det någon mer som får "panik kräkning" ?
Jag äter frukost, mår helt OK, sen helt plötsligt när jag är på väg till jobbet så måste jag stanna för illamåendet tog över och Jag måste kräkas på en gång asså det går inte att hålla tillbaka det kommer oavsett vad Jag vill.. Så jävla jobbigt. Så måste jag tugga tuggummi som en galning och äta igen.