Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pannkakan87,

Lycka till idag!:)

• FLovesA

Vi är ett gäng som mår riktigt risigt märker jag. Igår spydde jag upp allt jag försökte få i mig, idag har jag testat blåbärssoppa. Morgonen startade även den med kräks. Blir yr och mår dåligt så fort jag ställer mig upp så det blir mest att ligga i soffan. Ringde Mvc men hade inga läkare tillgängliga så har återigen ringt VC om förlängd sjukskrivning, måste ju få behålla maten och må bättre innan jag kan vara tillbaka på jobbet!

Annars har vi gått in i v 11 nu, det går galet fort ändå.

• FLovesA

Saltig härligt att det känns bättre. Längtar så tills det blir det här med.

Nystjärna, jag tror vi är ungefär i samma sits. Idag har jag för första gången på två veckor varit utanför hemmet. Vi berättade för mina föräldrar idag. Så skönt att dem vet, så slipper jag låtsas som att jag mår Toppen. Imorgon ska vi berätta för svärföräldrarna. Sen gör det liksom inte så mycket om det råkar komma ut till fler. Nästa vecka går vi in i v12(om vi inte är det just nu, för jag är inte hundra på vilken vecka jag är i;)

• FLovesA

Smilla80

Vi berättade för vår treåriga dotter i förrgår, hon blev så överlycklig. Så vi sa att hon såklart fick berätta för mormor och morfar om hon ville det när vi skulle ut till dem. Vi hann precis innanför dörren när hon utbrast "Mamma har en bäbis i magen, och jag ska bli Storasyster!!" Så glada var vi allihopa, dem hade dock börjat misstänka det ert litet tag;) snart ska vi berätta för svärföräldrarna(farmor och farfar) ska bli roligt att även dem vet:)

Nystjärna: Tycker så fasligt synd om dig!! Hoppas du får chans att vila upp dig och att du från och med nu får må bättre!! Håller tummarna för dig!!

• FLovesA

Måste bara säga att jag gillar denna gruppen! Så skönt att man får vara helt ärlig och beklaga sig. För det är inte alltid rosenrött att vara gravid. Har läst så många trådar där det bara efterfrågas positiva saker. Självklart är vi alla lyckliga med att vi är gravida, men det är också otroligt skönt att få skriva av sig och höra att folk förstår eller är i samma situation. Så tack allihopa för att ni delar med er och för att jag får skriva av mig:)

• FLovesA

Åh vad spännande med Ultraljud idag!!! Lycka till.

Det är rent ut sagt riktigt dåligt av andra att "klanka ner på" dem som inte mår bra under en graviditet. Minns när jag väntade vår dotter, efter x antal veckor med konstant kräkande så mår man inte bra alls i kroppen, och man blir faktiskt svag rent psykiskt också. Tänk vad lite mat och näring spelar roll;) jag har haft två dagar utan kräks och jag mår bättre men är yr. Igår berättade vi för mina svärisar och dem blev så glada . Men hade räknat ut det;) på torsdag går vi in i v 12, och jag hoppas så att nåendes blir bättre och bättre. I förrgår invigde jag mina gravidjeans, sitter såklart(som tur är) löst över magen ännu men herre min Gud vad sköna dem är!! Är ni likadana eller är det bara jag som absolut inte kan ha något som sitter tight vid magen. Har dessutom ganska stor mage redan, har jag räknat fel på en månad tro. Fast jag är å andra sidan inte platt om magen till att börja med så den ser nog bara stor ut;)

• FLovesA

Modesta

Precis så känner jag mer nu denna gång. Mer orolig och har haft mycket större rädsla för missfall m.m

Man tror nästan att det är för bra för att vara sant att det faktiskt kan komma ett till friskt barn. Konstiga tankar man har.

Lycka till på onsdag:)

• FLovesA

Åh vad härligt att få se att allt var bra Nystjärna, så glad för er skull.

Idag ringde BM och bokade in en ny tid för provtagning av sköldkörteln. Minns ju inte vad testet hette bara. Tog ju ett för någon vecka sen men det var något som inte var helt hundra. Blev orolig men hon sa att det inte är något ovanligt utan att det kan bli så tidigt i en graviditet. Men ja...nu googlar jag..hjälpte inte kan jag säga.

Annars har jag fått behålla mat och vatten idag. Jätteskönt. Har suttit upp mer också. Det går framåt.

• FLovesA

Saltig: Jag har knappt heller stått på benen idag. Vi ska för övrigt ha samma vagn som till dottern. Vi älskade den med liggdel och även att man kunde knäppa på babyskyddet. Sen när det är dags för sittvagn kommer vi byta:) vi hade en taco jumper X, jättenöjda med den!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)