Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Cissi90 skrev 2016-02-09 22:45:27 följande:

Förstår verkligen er alla som inte trivs som gravida. Jag skäms typ för jag verkligen hatar att titta på mig själv just nu.

Är i vecka 30 och har så sjukt ont i bäckenbotten med en hemsk foglossning som bara förstör allt och jag känner mig så tung. Orkar liksom inte.. Dessutom jätte lågt järnvärde som vägrar ge med sig. Skäms att jag tycker så illa om att vara gravid, älskar ju min lilla tjej där inne i magen.

Jag förstår dig precis! Enda gången jag verkligen njutit av att vara gravid var med första barnet. Då kom dessa känslor när jag gått förbi bf. Men jag hatar att säga de, jag är ingen "älskar att vara gravid"/"älskar bebistiden" tjej. För mig börjar de bästa när dem rör sig, börjar prata och är mer självständiga. Fast snusa bebis är bland de bästa som finns.

Skulle byta ut dessa krämpor mot bebis vilken dag som helst!
  • Pauliina

Tar tillbaka de jag sagt om att inte behöva kissa. Idag har jag kissat typ var 5e minut, utan att skoja. Har ju såklart hållt mig så länge de går under dagen men fy vad jobbig känsla. Och imorse kom något på pappret som jag såg sist strax innan slemproppen gick.. Ja kanske va förvärkarna igår något som påverkade kroppen. Hade konstant mensvärk i rygg och lår och så mensvärk som kom och gick i magen..

• Pauliina

Idag bråkar ischiasen lite extra men har börjat beta av "för jobbigt att göra"- saker nu lite smått så dagarna går lite snabbare. Imorgon väntas begravning, jag, dessa hormoner och folk som gråter, underbar kombo!

• Pauliina
    safiia skrev 2016-02-11 20:17:17 följande:
    Vi har köpt mest i storlek 56. Jag kommer nog att packa ner både små kläder och lite större. Storlekarna varierar ju rätt mycket trots att dom är samma. Det är nya kläder som jag valt ut för hemresan :) vi har fått det mest gammalt men vill ha nytt för hemresan. Jag har i och för sig ingen erfarenhet eftersom det är första barnet ;) en del säger ju att det inte lönar sig att köpa små kläder medan andra säger att 56an varit väldigt stora trots att babyn varit "normal" stor.

Man kan ju även handla efter att babyn är född, affärerna försvinner inte. Eller beställa hem. Vi har nog köpt en hel massa onödigt. Men vore intressant att höra av er som har barn vad ni verkligen har behövt.
    Jag har endast köpt 56 och uppåt. Dem kan ha varit lite stora i början men efter 3-4 dagar har dem passat perfekt :) så kör samma sak denna gång :)
  • Pauliina

Wow aztec, de där har ni gjort bra, vilken fin kille!! :)

Bebisens hjörtljud har legat på 150-160 sedan start och väntar tjej :) har med sönerna legat runt 130-140.

Namn har vi två alternativ som vi inväntar bebisen för att se vilket som passar :) men något på E ska de bli iaf.

Har undvikt alla viktiga måsten denna vecka, samtal som skulle ha ringts osv men jag har inte orkar varken psykiskt eller fysiskt så de ska fixas på måndag. Bland annat försöka få förlängd sjukskrivning. Hoppas ni alla får en bra helg! Min dag slutade bättre än den började. Begravning först men på eftermiddagen bokade vi resa till Ullared i sommar så de fick mig på bättre humör.

• Pauliina

V 32 idag och kroppen bara skriker "sov". Vaknade relativt pigg vid 8.30 och har redan sovit middag en timme. Hoppas ni alla får en bra alla hjärtans!

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-02-14 13:08:35 följande:

Trevlig alla hjärtans dag på er alla :) <3

Måste bara fråga er en sak,lite intim. Men alltså man har ju alltid mer flyttningar som gravid och så,men det senaste tycker jag det ökat ännu mer. Senaste kanske 1-2 veckorna. Någon mer som upplever detta? Ibland har det varit så jag nästan trott att slemproppen gått haha :p men så illa är det inte och inte någon "klump" utan väldigt mycket bara och lite vått,får liksom byta underkläder ofta,för det blir som en liten pöl i trosorna. Förlåt för info, men glömde fråga bm om detta i förrgår. Men någon mer som har det så här eller känner igen det? Att det just ökat och så med flyttningar? Som sagt ber om ursäkt,för äckel inlägg men var tvungen att fråga :)

Jag har fått ökade flytningar! Rikliga sådana. En dag va de som att de kom en del av slemproppen. Så jag har som du! :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-02-14 20:48:10 följande:
    Vad skönt och veta att man inte är ensam. Hihi :) idag var det som det kom en liten liten mini bit av slemproppen. För var liksom lite tjockare inte gul,men gultonig tråd klump. Inte alls stor. Men ändå så jag såg den. Undrar om det kan varit en liten bit av slemproppen mån tro,vad skulle ni säga? Vet ju att den kan gå och återbildas så.
    Jag tror absolut att de kan ha varit slemproppen :) eller en bit av den :)
  • Pauliina

Har själv tänkt på de men vet inte hur de funkar. Har hört att de finns ersättning på BB och jag hoppas dem har överseende och accepterar valet att inte amma. Man kan ju alltid skriva de i förlossningsbrevet så är dem uppmärksamma på de. Har haft små problem med amning med killarna och mått psykiskt dåligt i de 5 veckor som jag ammat innan mjölken tagit slut, så funderar på att inte amma alls denna gång.

• Pauliina
    becka1989 skrev 2016-02-15 09:58:16 följande:

Just ja är det någon som märkt av att lillen har lugnat ner sig? Känner inte lika hårda sparkar kan ju beror på om den ligger vänd med ryggen och rumpan ut vilket den gjort ofta. kan ju känna flera sparkar om dagen men tycker det är mindre än förut men bm och förlossningen säger att så länge jag känner regelbundna sparkar ska det inte vara någon fara. Sen att det är lite lugnare efter vecka 30 då det börjar bli trångt och svårare att sparkas.

Tvärtom :) bebisen har varit lugn fram till nu.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)