Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pauliina skrev 2015-12-04 19:39:18 följande:

Någon mer än jag som har halsbränna? :(

Jag med!!! Hemskt är det! Tycker synd om folk som har det jämnt även om dem inte är gravida. :(
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2015-12-09 14:23:18 följande:

Kanske missat helt, men har ni funderat på vagn?? Jag har förhoppningsvis sålt vår syskonvagn i slutet av dagen och kollar på enkelvagnar. Har bara haft Emmaljunga hittills men är öppen för allt. Ge mig tips! :)

Vi kommer använda samma vagn som till dottern och vi var jättenöjda med den (dock ej sittdelen så när det blir dags att byta till det så ska vi köpa en annan vagn) vi har en Tako Jumper X 3in1. Luftdäck, som vi bytte ut för några månader sedan. Vridbara hjul i fram (låsbara) liggdelelen gillade vi massor och även att man kunde klicka i babyskyddet.

Det jag gillade med den var att liggdelen hamnar ganska högt upp.

Däcken var superbra på många underlag.

Liten och smidig uppfälld

Gick bra att välla ihop

Det vi gillade mindre var

Sittdelen som kändes väldigt klumpig med suffletttyget.

Att den var ganska tung att lyfta.

Tog en del plats i bagaget.

Svårt att få i saker i korgen under när man hade sittdelen på.

Vad har ni andra tänkt ha för vagnar? :)
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2015-12-11 10:12:53 följande:

Måste bara dela med mig av denna bild :)

Precis den där som jag fastnade jag för i veckan med. Gulligaste beskrivningen jag hört:)
  • FLovesA
    CissiJissi skrev 2015-12-09 22:35:53 följande:

Kul att läsa allas tankar!!!:) verkar vara många med besvär, känner mig lite annorlunda som bara mår bra - otroligt tacksam för det, självklart, men är det så ovanligt? Flera här inne som bara mår bra? Känns tråkigt att så många av er har ont och mår illa och har det jobbigt!!!:/ men graviditeten tar ju slut och förhoppningsvis mår man bra igen efteråt!<3

Skönt att du mår bra:), Jag hör till dem motsatta;) men förra gruppen jag var med i när jag väntade dottern för 3,5 år sedan var jag ganska ensam om att må dåligt. Där var det fler som mådde prima. Njut av att höra till dem som mår bra. Jag är avundsjuk kan jag säga;)
  • FLovesA

Måndag och Efter en ledig hektisk helg är jag helt golvad av förkylningen som nu är inne på sin tredje vecka:(

Börjar tröttna på att vara förkyld! Ska snart hoppa in i duschen och hoppas på att jag blir lite piggare innan det är dags att åka till jobbet. Jobbar till 20 ikväll så hoppas på bättring i måendet helst innan jag börjar kl 13.

Blev visst ett klagoinlägg från mig men så är det ibland;)

På onsdag ska vi äntligen få höra lillebrors hjärtljud för första gången. Är nu i v 26:)

Ha en fin dag allihopa.

• FLovesA

Jag måste också skriva mina papper! Förra gången fick jag vänta i 2 månader på svar. Helt galet!

Har i alla fall fått tillbaka pappret om inkomst m.m från huvudkontoret. Visst kan man skicka in alla papper på en å samma gång till försäkringskassan? Ska även se om jag kan få med ett utlåtande från min BM. Vet ej om dem kan göra så men tycker att det borde väga lite tyngre då och att man blir tagen mer på allvar.

Kram på er

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-12-15 11:08:24 följande:

Men 2 månader är helt sjukt ju!! De har ju 30 kalenderdagar på sig att handlägga. Men jag hade bekymmer sist med att det tog tid men varför min dåvarande chef aldrig skickade in utlåtandet så tog sån sjuk tid bara för det.

Jag skickade in alla papper nu direkt. Vad tänker du på för utlåtande ifrån bm? Har ju moderskapsintyget man skickar in. Vet inte om bm kan göra så mycket mer. Hade varit bra om de fick lov att sjukskrivs ibland kan jag tycka. Då de förstår mer hur man mår och sånt. Då hade nog min bm redan sjukskrivit mig för både illamåendet jag haft/har och foglossningen.

Nästan nervös för att träffa henne på fredag då hon redan tycker jag jobbar för mycket och för långa dagar med tungt jobb. Men jag vill verkligen inte sjukskriva mig,inte än iallafall. Samtidigt spm jag kanske hade behövt de. Så jobbigt. Känner mig så splittrad kring det. Hur tänker/hade ni gjort?

Jag ringde FK varje dag i en månad då det redan gått 60 dagar. Så jag fick svar från dem när jag redan gått hem. Sjukt stressande att inte veta om det gått igenom eller inte.

Tänkte om hon kunde skriva ner att jag haft mycket sammandragningar och foglossning m.m men misstänkte att jag nog får skriva i det själv. Håller med om att det vore så mycket bättre om även BM kunde sköta sjukskrivning!

Så jobbigt när man egentligen vet att man borde lugna ner jobbandet men man sammtidigt frånskilt samvete över det. Du får sätta dig ner och bara andas lite och tänka på dig själv helt enkelt. Jag har blivit lite bättre på det sen efter jag blev sjuk. Och inser att ingen kommer tacka mig även om kag sliter ut kroppen helt. Men svårt är det! Kram till dig<3
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2015-12-15 17:29:41 följande:

Här trilskas jag med tredje veckan med förkylning. Nästäppa, lock för öronen och halsen av och till. När de väl börjar klinga av då vaknar jag med värk och de börjar om igen.. När ska man bli kvitt detta! Ser fram emot att börja jullovet på lördag!

Exakt så har jag med haft i 3 veckor nu!! Helt sjukt jobbigt:( ingen feber men en väldigt jobbig förkylning som aldrig släpper:(

Krya på dig.
  • FLovesA

Hej på er,

Idag var vi hos BM och fick höra hjärtljuden för första gången. Helt fantastiskt! Pappan och dottern var med och hon gav ifrån sig ett bubblande skratt när hon hörde hjärtat som lät som en galloperande häst. Underbart ögonblick.

Värden m.m var bra dock skickades urin på odling då vi misstänker Uvi. Vikten tog vi med. Vägde 93kg på inskrivning och nu vägde jag 95,4kg, sp alldeles lagom för min del.

Hoppas ni anda förkylda kryar på er. Och att allihopa har haft en bra dag.

• FLovesA
    Syoss skrev 2015-12-22 15:33:36 följande:

Oj! :-P I förmiddags var jag hos bm! Dags för järntabletter som jag misstänkte. 111 i hb. Hade 126 på inskrivningen så det hade sjunkit endel. Ska börja med en tablett varannan dag. Hjärtljud på 145 och sf-mått 24,5, precis på kurvan blev beordrad stödstrumpor då mina ben är så svullna redan.

Sen undrar jag om någon av er vet något om sköldkörteln? Min mamma har fel på sin så bm vill att jag lämnar prover var 4-6 vecka för att hålla koll. Fick veta idag att värdet för fritt T4 ligger under nedre gränsen för vad som är normalt för graviditet. Tydligen så sjunker värdet lite under en graviditet men nu ligger jag redan under gränsen för 3e trimestern och jag är ju inte ens i den trimestern ännu. Ska lämna prover igen om 4 veckor, så ska vi se då hur vi går vidare. Men tankarna börjar ju snurra direkt :-/

Der blev järntabletter för min del med!

Sköldkörteln har min mamma besvär med också och jag hade inte så bra värden enligt min BM heller, så lämnade prover var fjärde vecka. Men nu sist tyckte hon inte att det behövdes längre. Men jag är lite småorolig ändå faktiskt. Men alltid bra att dem håller koll, kag googlade och blev mer orolig efter det. Men har insett att jag nog får lita på min BM.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)