Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

bine87 skrev 2015-10-16 19:05:35 följande:

Ja tiden går sjukt fort håller med! Jag har svårt att vänja mig vid att magen inte längre är helt platt och att brösten växt och ändrat sig. Jag har alltid varit liten men har även haft problem med ätstörningar i tonåren tills för några år sedan men äter gör jag. 172 cm lång och 50 kg vägde jag innan graviditeten. Jag tror jag har gått upp 2,5 kg hittills vilket känns bra, tror det är ganska normal viktökning är nu i vecka 13.

Jobbigt med ätstörning, men skönt att du har det under kontroll :)

Ja det är så himla olika det där med vikten under en graviditet. Ja herregud..brösten!! Jag var så glad efter förra graviditeten, eller snarare amningen, eftersom mina bröst då var mindre än innan graviditeten. Denna gången har dem växt galet mycket..hoppas dem går tillbaka efter sen.
  • FLovesA

jag är överviktig men har fått rundare mage, ser ut som om jag är betydligt längre gången, men jag gillar det. Med dottern fick jag mage som liksom såg ut som en gravidmage först runt v 23 (är v 18 nu)där tror jag. Nu kom den tidigare, vet ju dock att det inte är bebis som tar den största platsen;) men äsch..gillar magen. Men till er som inte fått "gravidmage" än, det kommer garanterat snart. Njut medans den är under kontroll, minns mot slutet sist, hjälp ! Trodde inte det var möjligt att en mage kunde växa så mycket. Haha.

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-20 11:26:03 följande:

Nu har jag äntligen fått min tid till RUL. Så nu kan jag börja och räkna ner :) Den 4 November blir det för min del. Så bara 20 dagar kvar. Så härligt. :)

Åh vad skönt att ni äntligen fick ett datum. Förstår att ni räknar ner;) Vi ska på vårt riktiga RUL nästa onsdag. Vi längtar jättemycket även fast det ju bara var några veckor sedan vi fick vårt första UL.

Idag har jag en riktig slödag! Välförtjänt kan jag säga efter en massa stress hela helgen (stress=kräkningarna kommer som på beställning. )

Äntligen har jag börjat känna av rörelser, några riktigt tydliga Medans andra än diffusa såklart.

Ha en fin dag allihopa.
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-20 13:05:34 följande:

Ja det är riktigt skönt. Ser framemot det men nervös också. Rädd att något skall vara fel. :( Hoppas verkligen min man får ledig nu med bara. Skall bli spännande och se hur mycket bebisen växt. Var ju på tidigt ul i vecka 9+3 och sen såg jag ju bebis en snabbis i vecka 13+5 och sen fick jag ju höra hjärtljuden i torsdags så. Men man är ju orolig ändå. Åh mysigt snart dags för er då :) Vilken vecka är du i nu?

Skönt med en slö dag. Det blev det här med. Men inte tänkte så men behövde nog det. Får greja sen och någon annan dag. Din stackare att kräkningarna kommer. Men stress påverkar ju verkligen så.

Mysigt med rörelser :) Längtar tills jag känner. Hoppas jag känner tidigare och tydligare denna gången men får se. Nyfiken att få reda på vart jag har moderkakan. :)

Försök vila och ha de skönt nu och bara slappa :)

Tack för dina fina ord <3

Jag är i v 18, går in i v 19 på fredag. Det går så fort.

Kräkningarna är inte så värst roliga, lunchen höll på att komma upp idag med men jag fick behålla den till slut:)

Är tacksam över att ha en dotter som är otroligt förstående och hjälpsam just nu, så jag kan vila lite och vi kan leka stilla lekar då och då. Ikväll ska jag iväg en stund och träffa lite tjejer och jag hoppas mest bara att jag håller mig vaken. Haha tröttvarning! Är ledig även imorgon och det känns just nu alldeles ljuvligt:)

Hoppas du känner lite rörelser snart du med:)
  • FLovesA
    CarolineMagdalena skrev 2015-10-20 19:28:44 följande:

Går in i vecka 19 på fredag och ska på RUL imorgon, ska bli så spännande men är också dundernervös! Väntar första barnet. :)

Hoppas det gick bra på ultraljudet<3

Kram
  • FLovesA

Här hemma spenderar vi vår lediga fredag med att vara sjuka. Dottern har hemsk hosta, jag ont i halsen och mannen som är på jobbet har en manlig förkylning;) så idag blir det en dag med mys så jag är pigg för helgjobb imorgon:)

En mindre rolig sak är att jag åkt på svamp, vet att jag fick det några gånger förra graviditeten med. Hemskt! Kliar som jag vet inte vad. Men igår kväll kollade jag på 1177 s hemsida och såg att det var ok att använda cortimyk, (det var vad jag hade hemma) Att slippa klådan är fantastiskt. Hoppas på att det går över fort. Någon mer som har bekymmer med det under graviditet? :/

• FLovesA
    bine87 skrev 2015-10-24 01:47:55 följande:

Bara lite nyfiken. Ni som har problem med svamp och uvi är ni rakade?

Jag är rakad vissa gånger men inte andra, men jag har märkt att boven för min del är trosskydd. Jag har fått ökade flytningar (ursäkta infon) och använder då trosskydd näst intill dagligen..slutade med det i samband med att jag fick svamp. Det är rent idiotiskt att det fins trosskydd med doft...jag köpte fel men använde dem ändå och dem ställer till det.

Ni som har/haft uvi, ger den samma symtom som den ger när ni inte är gravida? Har hört att man kan få helt andra symtom som gravid, så är lite orolig.

Off to work..mer död än levande idag kan jag meddela:/
  • FLovesA

Tack för alla era svar. Denna omgång svamp är på väg att ge med sig som tur är! Phu!

Nu känner jag bebis mer och mer! Speciellt när jag ligger ner på morgonen eller på kvällen efter jobbet. Små buffar och fladder i magen. Häftigt!

Idag fick det bli en lång sovmorgon. Älskar Vintertid;) en timma extra sömn med gott samvete. Hihi

Igår tog jag även en lergigan Comp och jag tror dem hjälper igen. För jag har haft två dagar med konstant illamående men tjugo minuter /en halvtimma efter att jag tog tabletten avtog det jätte mycket. Så det får bli någon tablett idag med.

Snart dags för jobb så kanske bäst man går upp;)

Ha en fin dag.

• FLovesA
    Syoss skrev 2015-10-25 14:02:28 följande:

Önskar att jag med kunde njuta av vintertidens extratimme :-P tyvärr så har vi inte den turen med två barn som inte kunde bry sig mindre om att vi fick en extratimme. Det var lagom segt att gå upp 6.20 imorse haha!

Ojdå det förstår jag:/ Vi inser att vi har haft väldans tur som fått en morgontrött tjej helt enkelt. Vi lär ju få äta upp det med nästa menar jag.

Idag är det vab för min del. Och helt ärligt så är det mysigt att bara få ta det lugnt ihop. Hostan är inte att leka med, men hon har sluppit febern i några dagar. Så vi går all in med pyjamas hela dagen och film. Soppa till lunch och nu fortsätter vi vår lugna dag.

Hur är det med er andra?
  • FLovesA
    Syoss skrev 2015-10-26 14:14:55 följande:

Åh, vi ska på RUL imorgon och jag är så himla nervös! Vi har två friska och pigga barn, och nu har jag fått för mig att bebisen inte är frisk den lever, jag känner den och har en doppler som jag hört hjärtat med. Men tänk om det är nått fel? Vi har tid kl 9, så slipper vänta halva dagen iallafall.

Med andra ord inte bara jag som oroar mig mer nu än med första barnet. Men du ska se att allt går bra..inte många timmar kvar tills ni får se den lille/lilla i magen. Lycka till imorgon.

Kram kram
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)