Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Nystjärna skrev 2015-11-24 07:47:12 följande:

Börjar bli så sjukt trött och less på alla människor som kommenterar ens mage. Folk ser inte att jag är gravid och när man säger det,så får man tillbaka med va,är du men då är du inte så långt gången. När man då svarar att man gått halva tiden och skall ha i april. Då får man den mest genomtänka kommentaren av dem alla, " Är du säker på att du verkligen är så långt gången,att det verkligen är i april du skall ha?" Du är ju sååå liten,det syns ju absolut ingenting på dig" Alltså seriöst!! Vet inte om jag skall skratta,gråta eller bli arg!! Men känns ganska sjukt att någon annan ifrågasätter om jag är säker på att jag är gravid,om jag är säker på hur långt gången jag är och om jag är säker på när jag skall födda mitt eget barn?! Hallå!! Som att någon annan vet mer hur långt gången jag är utifrån hur stor min mage är!! Vad tror folk?! Och vad ger folk rätten att kommentera? Har man liten mage får man höra de och bli ifrågasatt. Har man stor mage så blir man ifrågasatt och får höra att har du inte gått längre,du skall väl ha snart,är du säker på att det bara är en där inne. Varför kan folk inte bara säga men åh vad roligt,grattis!! Och måste man kommentera kvinnas utseende så kan man väl bara säga vad fin du är. Man behöver inte lägga sig i allt!! Blir så sjukt frustrerad!! Enligt mig är alla gravidmagar fina stora som små,för det är helt fantastiskt att ett barn kan växa där inne,ett litet mirakel. Så kan man inte bars glädjas med de blivande föräldrarna i det. Suck!! Förlåt för långt inlägg men blir så irriterad på alla dessa kommentarer man får höra. Vare sig det är ifrån närstående,bekanta eller bara folk man möter ute. Så jag vill iallafall säga vad ni än får för kommentarer om er mage eller så. Var stolta för ni är alla så fina :)

Detta är en bild på min mage igår vecka 21 ( 20+0) och jag är väldigt stolt och glad över den :) <3 Även om bristningarna redan börjar komma,eller de gamla dyker upp igen så är jag stolt. För det är ifrån när min barn legat i min mage,de är de bästa jag vet,så försöker bara se det med kärlek och tänka på mina barn när jag ser dem :)

Ja jag hoppas ni alls får en fin dag. Tur man har er och kan skriva av sig alla tankar,känslor och frustration mm :)

Kram på er

Tycker det syns att du har en gravidmage! Oavsett så har ju ingen annan rätten att uttala sig egentligen.

Jag undrar vad som gör att så många "tar sig friheten" att påpeka just gravidkroppen. Själv ser jag höggravid ut så misstänker att jag om sisådär en månad kommer att få höra "oj oj nu är det inte långt kvar va?" Att svara...nej "bara tre månader" haha

Jag bryr mig extremt lite om vad andra runt mig tycker om just min kropp och det är befriande. Jag är överviktig och tyvärr även otränad...men vet ni? Jag är lycklig ändå. Säger som du Nystjärna. Min kropp har gett mig barn. Och det är fantastiskt!!!
  • FLovesA
    lillasysterfia skrev 2015-11-25 14:17:35 följande:

Varit på rul idag. En pigg frisk liten krabat som levde om i magen! Va svårt att få bra bilder. Men lycklig blir man av att se den lilla. :)

Grattis till er:) Ja det är verkligen helt fantastiskt med Ultraljud<3
  • FLovesA

Hej på er,

Hur mår ni allihopa?

Går in i v 24 imorgon, och känner att vi snart börjar nedräkningen på allvar;)

Foglossningen är jävlig när jag gått och stått mycket men inte alls lika illa som med dottern än så länge, så jag är hoppfull:)

Ska imorgon ringa Mvc och boka in en tid i v 25, och får då även höra hjärtat.

För några dagar sedan fick dottern känna lillebrors sparkar, lycklig var bara förnamnet och jag blev helt rörd av hennes lycka över den upplevelsen. Är lite sådär extra känslig känner jag. Minst sagt.

Imorgon väntas jobb igen så nu är det snart dags att sova.

Natti Natti

• FLovesA

Oj v 27 redan :) snart är det bara 10 vecken kvar ju Aztec!

Denna lördagen har spenderats med julpyssel. Mysig tid såhär innan jul tycker jag<3

• FLovesA
    CissiJissi skrev 2015-11-29 22:36:46 följande:

Undrar en sak, fler än mig här inne som är överviktiga? Kanske har pratats om tidigare i tråden iofs!:)

Hej hej,

Jag vägde 93kg på inskrivningen och är 171cm, så jag är överviktig.

Tror vi pratat lite om det innan men det var ett tag sedan så inte konstigt om du missade det då:) Vi är nog allt några stycken om jag minns rätt.

<3
  • FLovesA

Jag har varit överviktig sen efter gymnasietiden. Och jag mår väll lite halvdåligt över det i perioder men inte så ofta som tur är och sen jag fick barn så har jag inte mått alls dåligt över det.

Med dottern gick jag upp ca 17 kg totalt tror jag. Vägde mig inte där det sista. Denna gång har jag hittills gått upp 1,5kg snart 2, och det känns skönt eftersom jag har artrit så är ju all belastning och alla extra kilon inte så värst bra. Men vet att det är dem sista veckorna jag går upp mest. Så vi får se vart det landar denna gång. Däremot gick jag ned allt på någon månad efter att hon kommit ut.

Så olika för alla:)

• FLovesA
    CissiJissi skrev 2015-11-30 20:36:46 följande:

Har du ansträngt dig på något vis för att inte gå upp mer?:) jag var beredd att stå ut med illamående och äta nyttigt trots det, men istället för illamående kom en outhärdlig hunger så jag fick glömma allt - har gått upp 14kg redan!! Är i vecka 25! Jaaaaja:p det löser sig! Vad skönt för dig att du sluppit det nu i alla fall!!!:)

Jag har inte gjort något särskilt men tampades med kräkningar fram tills för några veckor sedan. Sen noll matlust på det så tror det har bidragit. Samt att jag helt lagt av med coca Cola och andra söta drycker. Kan bara dricka bubbelvatten och kranvatten. Kanske beror på det. Var ingen stordrickare innan graviditeten heller men klarar inte av söta drycker alla längre. Vilket jag ser som positivt:) men tror jag kommer gå upp mycket mot slutet av graviditeten det gjorde jag sist. Men håller såklart tummarna för att det inte blir så.

Det är så himla olika hur mycket eller lite man går upp. Och allt är normalt :) skönt att kunna äta, det har jag längtat efter. Jag har fortfarande illamående direkt efter jag ätit men slipper för det mesta att spy. Skönt!
  • FLovesA

Oj oj vad mycket det var att läsa:) Tack för att Ni delar med er och tack för att det känns så lätt och självklart att kunna skriva vad man vill:)

Jag gick upp mest mot slutet de sista 2 månaderna om jag inte minns fel. Jag har en fantastisk BM som sa "du vet ju med dig att du är lite överviktig, så det behöver vi Inte lägga någon energi på, huvudsaken är att du mår bra!" Kändes så skönt att få höra det, och har samma BM med samma inställning nu, så vikten skrivs bara upp och så hänger vi inte upp oss på det.

Kan skriva upp på det där med att höfterna blir bredare. Minns det samma även förra graviditeten. Någon månad efter att dottern fötts tänkte jag att jag ju i alla fall borde kunna ha mina "stora" baggyjeans.. Tog på mig dem och dem var inte så stora längre ...nej dem gick inte att stänga över höfterna. Haha.

Så denna gången satsar jag nog på tights och strumpbyxor ett bra tag efter förlossningen;)

Känner även igen mig i det där med att brösten blivit enorma. OMG ! Har 85C från början och är nog snart uppe i D. Och större blir dem ju sen när man ammar!

Jag gillar min gravidkropp! Håller med om att kroppen är fantastisk!

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-12-01 22:00:33 följande:

Magen idag vecka 22 (21+1)

Tror absolut inte att du behöver vara orolig. Min mage ändrar sig också lite från dag till dag. Och ändrar form när bebisen ligger olika. Huvudsaken att du känner rörelserna som vanligt:)

Men är du orolig så kolla med BM så du slipper oroa dig. Vet att man lätt kan börja oroa sig och inte kunna släppa sin oro så lätt. Jag har varit mycket mer sån denna graviditet än första.

Stor kram till dig och din fina mage<3
  • FLovesA

Dem där bakslagen är aldrig roliga Nystjärna. Jag kan fortfarande (vågar inte ) hosta ordentligt fortfarande för då drar det igång med kräkandet igen. Hemskt!

Här är det storm idag och vi ska snart ge oss ut i blåsten för att hämta paket(blir bilen helt klart!)

Idag gick vi in i v 25 (24+0) Lillebror är hårdhänt i magen! Roligt och lite skrämmande på samma gång. Haha. Minns inte att dottern var så stark redan denna veckan i magen men kan ju ha glömt med;)

Hår kommer en bild på magen:

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)