• FrökenAvig

Underhåll mej - prata lite strunt

Jag har så otroligt tråkigt i detta regnväder och vill fördriva lite tid. Snälla kom och prata bort en stund med mej.

• Svar på tråden Underhåll mej - prata lite strunt
  • Aniiee
    FrökenAvig skrev 2015-07-10 22:49:51 följande:

Nu sitter jag ju och försöker spela upp filmerna inne i mitt huvud. Tydligen är det bara hajen-scenen som fastnat riktigt. Undra om det har att göra med min stora hajskräck?!

Hajar är lite läskiga.....
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • FrökenAvig
    Aniiee skrev 2015-07-10 22:52:12 följande:

Hajar är lite läskiga.....

Hajar är otroligt läskiga. Jag kan inte ens bada i sjöar utan rädsla för hajarsom biter ihjäl mej.
  • Aniiee

Mer filmtrivia, kanske?

5 Heludda Film-"regler" (eller kanske klichéer)

På film regnar det på begravningar. ALLTID.

Om två karaktärer börjar filmen genom att alltid hacka på varandra, smågräla, tjafsa och har sig kommer de sluta filmen som ett par (eller bästisar forever)

(Framför allt barnfilmer) Onda personer ska ALLTID berätta sina planer för hjälten. Helst genom sång.

ALLA som någonsin haft en mardröm i en film SÄTTER SIG UPP när de vaknar.

Skurken är alltid större än hjälten. ALLTID.

Kanske en liten gissningstävlan? Vilka filmer handlar det om? (Nu får jag ta till engelska....  Kopierar från en annan site)

1: Bad parenting begets the next ice age

2: Bullied kid solves all problems and gets the girl by learning how to kick people in the face

3: Teenage girl resorts to extreme body modification to get a guy to love her

4: Trade negotiations run into unexpected dificulty

5: Ragtag team tries to prevent the proliferation of an alien species and learns a valuable lesson.

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee
    Liten till skrev 2015-07-10 23:17:35 följande:

Hahaha skriv här alla som måste prova nu

Jag behöver inte pröva. Jag har redan prövat Solig
  • Liten till
    Aniiee skrev 2015-07-10 23:29:16 följande:

Jag behöver inte pröva. Jag har redan prövat 

Och du lyckades? jag är så dum så jag måste testa lite i smyg varje gång någon nämner detta fastän jag vet att jag INTE kan. Har sett en tjej klara det, men hon var bara kanske 9år och extremt lång tunga
  • Aniiee
    Liten till skrev 2015-07-10 23:33:22 följande:
    Och du lyckades? jag är så dum så jag måste testa lite i smyg varje gång någon nämner detta fastän jag vet att jag INTE kan. Har sett en tjej klara det, men hon var bara kanske 9år och extremt lång tunga
    Inget vidare, nej... det gick inte... Solig
  • 89Mats

Inre har det regnat idag! Du kan då inte bo på västkusten, eller?

• Aniiee
    89Mats skrev 2015-07-10 23:42:42 följande:

Inre har det regnat idag! Du kan då inte bo på västkusten, eller?

Det har regnat till och från hela dagen här i STHLM.
Svar på tråden Underhåll mej - prata lite strunt