• FrökenAvig

Underhåll mej - prata lite strunt

Jag har så otroligt tråkigt i detta regnväder och vill fördriva lite tid. Snälla kom och prata bort en stund med mej.

• Svar på tråden Underhåll mej - prata lite strunt
  • StevenDiese

Visste du att det är ganska svårt att krossa ett ägg om man pressar det med ganska jämt tryck i handen. Skalet bryts bara om man fokuserar kraften på en punkt.

• FrökenAvig

Alltid lär man sig något nytt. Jag tänker inte testa, jag har en känsla av att jag är för bra på att fokusera

• StevenDiese
    FrökenAvig skrev 2015-07-10 18:08:42 följande:

Alltid lär man sig något nytt. Jag tänker inte testa, jag har en känsla av att jag är för bra på att fokusera

Men prova vettja! Över diskbänken förstås.

Du ville ha struntprat, jag levererade. Även om det inte var struntprat, för det är ju sant.

Har tristessen gått över än?
  • FrökenAvig

Nä tristessen är på topp här. Funderar på att ta mig en gin&tonic bara för att.

• Aniiee

Ok.... 

Visste du att följande 4 scener ur lika många filmer INTE var skådespeleri:

Marseilliaise-scenen i Cassablanca
    Vaxnings-scenen i 40-year-old virgin
    Första scenen (tjejen som simmar/blir attackerad av hajar) i Jaws (hon blev dock inte uppäten på riktigt)
    Alla scener med mamman i Goodfellas.

Visste du att "Let it go" it är Frozen's viktigaste sång? Inte "Do you wanna build a snowman" eller "For the first time in forever" heller. Den viktigaste låten är "Love is an open door". Fundera på det nästa gång du ser filmen och notera allt som händer i samband med att öppna och stänga dörrar.

Visste du att Mulans "pojknamn" betyder "ögongodis"?

.... eh..... that's all I got for now....

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • StevenDiese

Tristessen gjorde att jag tog en öl nu iaf. Skål!

• FrökenAvig

Nu sitter jag ju och försöker spela upp filmerna inne i mitt huvud. Tydligen är det bara hajen-scenen som fastnat riktigt. Undra om det har att göra med min stora hajskräck?!

• FrökenAvig

Jag kom aldrig till GT jag drack en kopp kaffe till istället. Öl har jag inte blivit vuxen nog att tycka om än.

Svar på tråden Underhåll mej - prata lite strunt