• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Migas
    becka1989 skrev 2016-02-21 14:20:06 följande:

Här sitter vi och försöker komma på flicknamn som vi båda gillar men det är helt stilla i huvudet :P

Pojknamn har vi två och välja på men kan ju ändras när lillen kommer.

Men vi vill helst ha ett namn vi båda gillar så vi har något att prova med haha

Vi har också svårt för namn, har väl några tankar kring namn men inga vi är helt hundra speciellt inte om man ska försöka hitta ett eller ett par mellannamn som fungerar tillsammans med det valda namnet också. 

Är ni mer intresserade av namn ifrån en speciell kategori, typ äldre svenska namn, mer internationella namn eller moderna namn? 
  • saroxin

Hallå! 

Hänger på er här. Plussade för 1 vecka sen, första barnet. Är nu i v. 5+4. Någon som är på samma vecka/dag? :) 
    Kan gärna snacka på kik om ni vill följas åt :) Skicka pm så skriver jag vad jag heter :D 

• Migas
    Tack alla för era kommenterar om klädstorlekar, det var intressant att höra hur alla andra resonerar. 

Det var även spännande att få en överblick över när alla andra har bf och det är ju riktigt nära för flera nu som är beräknade i slutet av februari.

Jag har nu bara 23 dagar kvar till BF och samtidigt som det känns skönt att graviditeten börjar lida mot sitt slut så känns det samtidigt jobbigt och skrämmande att det snart är dags för en förlossning. Känns liksom lite som att man så gärna vill vara där och snart ha bebis hos sig samtidigt som man inte känner sig riktigt redo och att det gärna hade fått dröja ett tag till, men man kanske aldrig känner sig riktigt redo för en erfarenhet som är svår att veta vad det är som verkligen väntar och hur det kommer vara gentemot vad tankarna på förhand är. 

Jag som gillar att ha kontroll över saker och ting känner att det börjar bli lite jobbigt med ovissheten ju längre bf man kommer, dvs. att inte våga planera för mycket för vet inte när bebis är redo att komma ut, att inte veta om man hinner klart med saker man påbörjat. Någon som känner igen sig?

Förresten är det någon mer som har en partner som har ett jobb som innebär att denne jobbar långt bort och inte har möjlighet att avbryta direkt utan att det kan ta några timmar innan denna har möjlighet att komma? 
  • becka1989

Min sambo jobbar 2timmar hemifrån men kommer kunna åka direkt hem när det är dags men kan ju ta längre tid hem just pga att det är utanför Stockholm han jobbar och det är ganska mycket olyckor och köer där. Han kommer att börja åka med egen firma bil i vecka 38 annars kan det bli stora problem då dom åker 6st i en firmabil så kommer den lilla tidigare kan det bli lite problem.

Har jag min pappa som backup ifall jag behöver åka in han har varit med så många gånger och är så långt ifrån stressad man kan bli.

• safiia
    Migas skrev 2016-02-21 23:34:00 följande:

Tack alla för era kommenterar om klädstorlekar, det var intressant att höra hur alla andra resonerar. 

Det var även spännande att få en överblick över när alla andra har bf och det är ju riktigt nära för flera nu som är beräknade i slutet av februari.Jag har nu bara 23 dagar kvar till BF och samtidigt som det känns skönt att graviditeten börjar lida mot sitt slut så känns det samtidigt jobbigt och skrämmande att det snart är dags för en förlossning. Känns liksom lite som att man så gärna vill vara där och snart ha bebis hos sig samtidigt som man inte känner sig riktigt redo och att det gärna hade fått dröja ett tag till, men man kanske aldrig känner sig riktigt redo för en erfarenhet som är svår att veta vad det är som verkligen väntar och hur det kommer vara gentemot vad tankarna på förhand är. 

Jag som gillar att ha kontroll över saker och ting känner att det börjar bli lite jobbigt med ovissheten ju längre bf man kommer, dvs. att inte våga planera för mycket för vet inte när bebis är redo att komma ut, att inte veta om man hinner klart med saker man påbörjat. Någon som känner igen sig?

Förresten är det någon mer som har en partner som har ett jobb som innebär att denne jobbar långt bort och inte har möjlighet att avbryta direkt utan att det kan ta några timmar innan denna har möjlighet att komma? 

Vi har nog planerat in en hel del nära bf (med reservation för hur jag mår). Känns dumt att säga nej till allting då babyn lika bra kan komma först i v 42. Man får väl avboka sedan ifall det behövs. Tror folk har förståelse för det. :) jag har inte känt någon stress för att allt skall var färdigt och fixat innan babyn kommer (förutom nu säng och skötbord och sådant), dom sover (vanligen i alla fall...) så mycket i början så man hinner ju sedan. Dessutom mår jag fortfarande väldigt illa och är trött så jag orkar inte med så mycket om dagarna längre :(.

jag har tittat en hel massa på filmer och serier om förlossning för att lite kunna förbereda mig, men det hjälper inte alls. Så man får nog bara ta det som det kommer. Jag är alltså inte rädd utan snarare tvärtom...

Min man jobbar också långt borta. 2timmars resa från sjukhuset. Han åker dessutom buss till arbetet, och bussarna går inte hela tiden. Men har möjlighet att jobba på distans några dagar i veckan. Eftersom det nu är första barnet så kommer det ju inte att gå så fort. Och skulle det göra det så får jag väl ringa efter taxi eller ambulans. Huvudsaken är att han hinner fram tills babyn föds :) men tanken är nog att han jobbar hemifrån sedan då det börjar hända så att han kan komma med till förlossningen. Har ju bf på påskafton så det finns några helgdagar där runtom att försöka pricka in ;)
  • 1900920802

Hej! Är i v 4 - 5. (Ursäkta detaljer) Jag såg en brun smal flytning i trosan häromdan. Å kom väldans lite brunt på pappret också. Vanlig molvärk i magen som man ska ha! Är de fler som haft bruna flytningar i början?

• LMG
    1900920802 skrev 2016-02-22 08:53:08 följande:

Hej! Är i v 4 - 5. (Ursäkta detaljer) Jag såg en brun smal flytning i trosan häromdan. Å kom väldans lite brunt på pappret också. Vanlig molvärk i magen som man ska ha! Är de fler som haft bruna flytningar i början?

Ja varje dag från vecka 6 till vecka 12
  • Annielull

Åh va roligt att läsa om er alla! Själv går jag in i vecka 13 idag. Mår jätte bra och gjort de hittills alla veckor dock bara varit ovanligt trött men inge illamående osv.

På onsdag ska jag göra kub testet, ber å hoppas verkligen att de ska visa ett bra resultat. Några fler som tänkt göra kub restet?

Ska bli spännande att få se bebis igen på ultraljudet igen. Fick se bebis i v7 och då var de bara som en liten böna i magen. Å nu ska jag ju få se en liten liten bebis. Så underbart!

Igår kväll när jag låg i sängen. Så helt plötsligt vibrerade det i magen, nedanför naveln.. Kändes som att jag hade en mobil som vibrerade i magen. Kan de ha varit bebis jag kände? Har någon varit med om liknande så tidigt in i graviditeten? Är säker på att de inte var magen som kurrade eller liknande, för jag har aldrig känt denna känsla förut. Men blev typ glad efteråt på nått sätt? :p

Någon mer som går in i vecka 13 idag eller denna vecka som vill följas åt? ????

• safiia
    Annielull skrev 2016-02-22 11:19:59 följande:

Åh va roligt att läsa om er alla! Själv går jag in i vecka 13 idag. Mår jätte bra och gjort de hittills alla veckor dock bara varit ovanligt trött men inge illamående osv.

På onsdag ska jag göra kub testet, ber å hoppas verkligen att de ska visa ett bra resultat. Några fler som tänkt göra kub restet?

Ska bli spännande att få se bebis igen på ultraljudet igen. Fick se bebis i v7 och då var de bara som en liten böna i magen. Å nu ska jag ju få se en liten liten bebis. Så underbart!

Igår kväll när jag låg i sängen. Så helt plötsligt vibrerade det i magen, nedanför naveln.. Kändes som att jag hade en mobil som vibrerade i magen. Kan de ha varit bebis jag kände? Har någon varit med om liknande så tidigt in i graviditeten? Är säker på att de inte var magen som kurrade eller liknande, för jag har aldrig känt denna känsla förut. Men blev typ glad efteråt på nått sätt? :p

Någon mer som går in i vecka 13 idag eller denna vecka som vill följas åt? ????

Grattis! Jag gjorde kub test. Hade typ 1:37 000 så väldigt lite risk. Inget att oroa sig för om man inte är lite äldre förstås. Jag kände inte babyn förrän efter v 20 och ännu då väldigt svagt (moderkakan i bakvägg). Låter lite väl tidigt att känna av redan i vecka 13 dom är så små då ännu. Men det händer mycket i livmodern och kroppen.
  • S79

Min sambo jobbar ganska nära hemmet men har ett jobb som han inte bara kan åka ifrån. Är han på kontoret är det inga problem, då kan han vara hemma på tio minuter, men är han ute på jobb måste han först få tag på någon som kan hoppa in istället för honom och hur lång tid det tar beror ju på om det finns någon annan ledig eller inte. Det känns lite stressande men jag hoppas att det kommer gå bra :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?