• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • safiia

Vi har det mesta i storlek 56, tror inte vi har något i storlek 50. Dock en del som är små i storleken. Kommer nog att ta ett par uppsättningar med varav en med kläder som är lite mindre i storleken. Vi får väl köpa till om hon är väldigt liten.

• safiia

Idag var jag förresten sista dagen på jobb, så nu börjar min ledighet. Så nu har jag tid att fixa det sista och bara vila.

Skröt i helgen med att jag inte spytt på nästan en månad. Borde ej ha gjort det för sen spydde jag både på lördag och söndag :(. Blev överraskad med en baby shower i lördags och åt väl lite annat än vanligt vilket bestraffades med spyor... Halsbränna har jag nu också börjat få.

• Obsession89

Har varit inne och kikat men inte skrivit på länge! Bebis kom i lördags morse 9 dagar före Bf och är världens finaste pojke! Förlossningen gick otroligt bra, hade dock förväntat mig mer smärta!

• Natalila
    Obsession89 skrev 2016-02-15 21:45:53 följande:

Har varit inne och kikat men inte skrivit på länge! Bebis kom i lördags morse 9 dagar före Bf och är världens finaste pojke! Förlossningen gick otroligt bra, hade dock förväntat mig mer smärta!

Grattis :)
  • S79

Stort grattis! Skönt att allt gick bra! :)
  • Linkken

Åh wow, stort grattis!! :) Skönt att allt gått bra! :)
  • lindakarlsson4380

*******VARNING FÖR BILD*******

LÄS INTE OM NI ÄR KÄNSLIGA - BILD KOMMER VISAS OCKSÅ!!!!!!

Tjejer... 

Har BF imorgon, och igår hade jag såna täta och regelbundna förvärkar hela kvällen.. Nu på morgonen har jag (förlåt) gjort nr.2 redan 3 gånger.. Och nyss när jag gick på toaletten så kom detta: 

Vad tror ni, kan det vara slemproppen?! Isf, ni som fått barn tidigare, tror ni det kan vara på G snart eller tror ni det dröjer länge ändå? Det betyder ingenting att den kommit? 

• Jennsan84

Så fick jag också för några dagar sen. Tror att det är en del av slemproppen. Har läst att för vissa va det startskottet och för andra har det inte betytt nått. Jag är bf+6 så för mig var det inte starten iaf men hoppas att det är det för dig :) s

lindakarlsson4380 skrev 2016-02-16 10:47:02 följande:

Tjejer... 

Har BF imorgon, och igår hade jag såna täta och regelbundna förvärkar hela kvällen.. Nu på morgonen har jag (förlåt) gjort nr.2 redan 3 gånger.. Och nyss när jag gick på toaletten så kom detta: 

Vad tror ni, kan det vara slemproppen?! Isf, ni som fått barn tidigare, tror ni det kan vara på G snart eller tror ni det dröjer länge ändå? Det betyder ingenting att den kommit? 

• safiia
    lindakarlsson4380 skrev 2016-02-16 10:47:02 följande:

Tjejer... 

Det är nog nest förstföderskor här inne då tråden heter gravid med första barnet.
  • safiia

Grattis! Vad skönt att höra att det ej behöver vara så smärtsamt. Vad använde du för smärtlindring?
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?